(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 340 1.7 BJ 1987

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2018 20:12 #975144 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.7 BJ 1987
Is hier nog iets mee gedaan? En is de auto nog beschikbaar?

Mijn aanbod geldt nog steeds, 75 euro als ik de gespoten bumpers mag wisselen voor zwarte bumpers. Omdat men geen 'kaalgeplukt karretje' wil inzetten voor een goed doel dat niet van de grond komt, lijkt het er op dat dit binnenkort helemaal geen karretje meer zal zijn maar een geperst pakketje.

Eventueel heb ik wel iemand aan wie ik deze auto kwijt kan, mits er wat met de prijs gedaan kan worden... Dat is een vrouw die niet specifiek naar een 340 op zoek is, maar wel naar een betrouwbare auto. Omdat ze pas gescheiden is en ook nog de pech heeft gehad haar vorige auto total loss gereden te hebben door laagstaande zon, én de pech heeft nu met haar voet in het gips te zitten waardoor ze niet kan werken, heeft ze helaas nauwelijks geld te besteden. Bovendien iemand die prima in de hierboven geschetste doelgroep zou vallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 02:22 #975148 door V300 register

General Custom;249966 schreef : is de auto nog beschikbaar?

Er staat een nummer bij dus wat let je? Als je heel vlug praat hoeft het ook niet veel te kosten om even te bellen. En het zou mooi zijn als je iets kan regelen.

General Custom;249966 schreef : een goed doel dat niet van de grond komt

Bedankt voor de motiverende tekst, maar sommige dingen hebben tijd nodig en ik ben elke dag van vroeg tot laat aan het werk (2 werkgevers) en krijg niet vaak de kans om Erik te spreken met een bak koffie en dit soort dingen werk je niet effe uit op een forum.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 06:52 #975149 door V300 register

Robert340;249970 schreef : Bedankt voor de motiverende tekst, maar sommige dingen hebben tijd nodig en ik ben elke dag van vroeg tot laat aan het werk (2 werkgevers) en krijg niet vaak de kans om Erik te spreken met een bak koffie en dit soort dingen werk je niet effe uit op een forum.

Het is geen verwijt, integendeel, maar 'tijd nodig' en een auto redden van de sloop gaan niet samen. Het is een illusie dat mensen gaan wachten tot wij komen. Als een crosser hier meeleest en een bod uitbrengt, gaat zo'n auto in 95% van de gevallen gewoon naar de cross.

Mijn aanbod om een behoorlijk bedrag in te leggen (en daarmee een reddingsactie concreet te maken), werd compleet afgeschoten, om vervolgens het nobele maar vrijblijvende idee te opperen om een goed doel op te richten. Ja, zoiets heeft tijd nodig, je kunt dan 2 dingen doen: de auto kopen en dan het goed doel concreet maken, of de plannen concreet maken en dan een auto zoeken die in dat plaatje past. Een goed doel oprichten als middel om daarna deze auto te redden, 99% kans dat je te laat komt.

Met mijn bericht wil ik dan ook niemand afbranden (jammer dat dit zo oppakt en mij daarom een sneer terug geeft), maar wel mensen op scherp zetten zodat er concreet actie kan worden ondernomen. Door mij of door iemand anders maakt niet uit, maar dan is de vrijblijvendheid er af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 09:28 #975153 door V300 register
@Bart: kun jij het idee dat we afgelopen zaterdag hadden, aan het bestuur voorleggen?
Ik wil wel meedoen aan zo'n crowd-funding actie (opperde het zelfs), maar iemand
moet de auto op naam zetten. Ik weet niet of dat per se een natuurlijk persoon moet zijn
of dat dit ook een vereniging mag zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 09:39 #975154 door V300 register

François;249975 schreef : @Bart: kun jij het idee dat we afgelopen zaterdag hadden, aan het bestuur voorleggen?

Ik wil dat idee zeker aan het bestuur voorleggen, alleen vrees ik dat ook dat te lang zal duren voor deze auto.
Het idee van zaterdag zie ik persoonlijk helemaal zitten, alleen het is wel een vrij grote nieuwe stap waar het bestuur sowieso over moet vergaderen. Ook denk ik dat het, als het bestuur het ook ziet zitten, eerst ook nog voorgelegd moet worden op de ALV. We zijn dan alweer een jaar verder.

Concreet gezien, binnenkort komen we een keer met een aantal mensen bij elkaar om het over de aankleding van de VKB en VDT te hebben. Waarschijnlijk zit daar onze penningmeester ook bij, dus dan zal ik de haalbaarheid even bespreken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-04-2018 10:10 #975155 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 1.7 BJ 1987

General Custom;249976 schreef : I
Concreet gezien, binnenkort komen we een keer met een aantal mensen bij elkaar om het over de aankleding van de VKB en VDT te hebben. Waarschijnlijk zit daar onze penningmeester ook bij, dus dan zal ik de haalbaarheid even bespreken.

Ik heb een mail gemist vrees ik?

Onze eerst volgende bestuursvergadering staat pas eind juni gepland.
Maar persoonlijk vind ik dit geen haalbare kaart. Allereerst financieel gezien. Een auto levert de club verplichtingen op, wegenbelasting en verzekering. Omdat het een roulerende auto wordt, zal de verzekering ook niet mals zijn.
Dan moeten we nog gaan factureren aan mensen die de auto gebruiken.
We zijn als club al blij dat we de nieuwe website die eraan komt kunnen betalen.
Nog los van de tijd die dit vrijwilligers gaat kosten. Ook qua tijd geldt, dat we nu al blij zijn dat we alles geregeld krijgen omtrent ledenadministratie, de volvoice, financiële betalingen, en alle losse zaken die geregeld moeten worden.

En als we dan kijken naar onderhoud, of als er serieus iets stuk is aan de auto. Dan moet een van de TC'ers zich hierover ontfermen. Besteden we de kostbare tijd van de TC'ers niet liever aan sleuteldagen?

Daarnaast redt je dus 1 auto, terwijl er veel meer 300's zijn die (helaas) verdwijnen.

De beste oplossing blijft nieuwe mensen enthousiast maken om zelf een 300 aan te schaffen en te onderhouden.
Het streven is heel mooi, maar niet haalbaar voor een kleine club als de onze.

Dit is overigens mijn persoonlijke visie als penningmeester, niet die van het hele bestuur. Natuurlijk wordt het idee alsnog besproken, als Bart het concrete plan instuurt. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 10:44 #975157 door V300 register

General Custom;249971 schreef : Mijn aanbod om een behoorlijk bedrag in te leggen (en daarmee een reddingsactie concreet te maken), werd compleet afgeschoten, om vervolgens het nobele maar vrijblijvende idee te opperen om een goed doel op te richten. Ja, zoiets heeft tijd nodig, je kunt dan 2 dingen doen: de auto kopen en dan het goed doel concreet maken, of de plannen concreet maken en dan een auto zoeken die in dat plaatje past. Een goed doel oprichten als middel om daarna deze auto te redden, 99% kans dat je te laat komt.

Ik sta positief tegenover je goed bedoelde inspanningen Bart, ik opperde inderdaad het idee in het algemeen en niet voor deze specifieke auto.

Als het haalbaar is om structuur aan te brengen en een systeem te bedenken waarbij meer auto's gered kunnen worden dan kan dat een hoop moeite in de toekomst schelen doordat men dan niet telkens weer van alles opnieuw op touw moet zetten per auto.

Naar mijns inziens gaat dit beter als aparte stichting dan vanuit de club, want dat is niet het doel van de club.
Als zo'n stichting volledige transparantie heeft en mensen betrokken willen zijn dan kunnen we op de lange termijn hopelijk meer verschil maken dan nu op de korte termijn per enkel geval.
Ik ga binnenkort eens een dag plannen om langs te gaan bij Erik, ik heb wel wat concrete ideeën voor o.a. een verdienmodel en ken een partij die kan helpen met het opzetten ervan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 11:01 #975158 door V300 register

v0lv0freak;249977 schreef : Ik heb een mail gemist vrees ik?

Ik denk dat die nog wel komt Mark. Steven en Gerard hebben wat goede ideeën geopperd op de laatste TC-vergadering. Dit gaat over de beursaankleding, met name de kraam.
Omdat ik erg benieuwd ben naar de ideeën en de praktische en financiële haalbaarheid, heb ik Steven gevraagd een datum af te stemmen met Gerard om een keer 's avonds (liefst nog voor VDT) rond tafel te gaan zitten. Als EVC en penningmeester heb ik Steven gevraagd jou daar ook bij uit te nodigen, voornamelijk voor het toetsen van de financiële haalbaarheid.

Naar ik vermoed kun je binnenkort een uitnodiging verwachten met een aantal mogelijke data waarop Gerard en Steven in elk geval kunnen.

Robert340;249979 schreef : Ik sta positief tegenover je goed bedoelde inspanningen Bart, ik opperde inderdaad het idee in het algemeen en niet voor deze specifieke auto.

Mooi idee!
Ik hoop dat het snel van de grond komt :y:

Dan ga ik vanavond even bellen voor deze auto. Misschien dat ik dit weekend nog kan kijken of er wat van te maken is.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 17:07 #975161 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 1.7 BJ 1987
Nog afwachtend op de mail van Gerard met wanneer het hem zou uitkomen.
Aan de hand daarvan stuur ik een mail rond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2018 21:53 #975168 door V300 register

v0lv0freak;249977 schreef : Ik heb een mail gemist vrees ik?

Onze eerst volgende bestuursvergadering staat pas eind juni gepland.
Maar persoonlijk vind ik dit geen haalbare kaart. Allereerst financieel gezien. Een auto levert de club verplichtingen op, wegenbelasting en verzekering. Omdat het een roulerende auto wordt, zal de verzekering ook niet mals zijn.
Dan moeten we nog gaan factureren aan mensen die de auto gebruiken.
We zijn als club al blij dat we de nieuwe website die eraan komt kunnen betalen.
Nog los van de tijd die dit vrijwilligers gaat kosten. Ook qua tijd geldt, dat we nu al blij zijn dat we alles geregeld krijgen omtrent ledenadministratie, de volvoice, financiële betalingen, en alle losse zaken die geregeld moeten worden.

En als we dan kijken naar onderhoud, of als er serieus iets stuk is aan de auto. Dan moet een van de TC'ers zich hierover ontfermen. Besteden we de kostbare tijd van de TC'ers niet liever aan sleuteldagen?

Daarnaast redt je dus 1 auto, terwijl er veel meer 300's zijn die (helaas) verdwijnen.

De beste oplossing blijft nieuwe mensen enthousiast maken om zelf een 300 aan te schaffen en te onderhouden.
Het streven is heel mooi, maar niet haalbaar voor een kleine club als de onze.

Dit is overigens mijn persoonlijke visie als penningmeester, niet die van het hele bestuur. Natuurlijk wordt het idee alsnog besproken, als Bart het concrete plan instuurt. :)

100% mee eens. V3C stimuleert en ondersteunt. De autootjes behouden is een taak voor de eigenaren.

Mijn eigen bijdrage is dat ik zojuist weer bijna 250€ afgetikt heb voor de overdekte stalling van een 343 die ik alweer bijna een jaar niet meer gezien heb :yummie:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC