Volvo 340 1.7 BJ 1987
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
François;249570 schreef : Staat deze auto op Marktplaats? Ja, een auto slopen die in de oldtimerregeling valt en
nog 1,5 jaar APK heeft, lijkt me iets wat we als club niet moeten willen.
Kunnen we een crowd-funding doen en deze auto kopen?
Daarna weggeven aan iemand die er wel graag in rijdt.
Inclusief lidmaatschap van V3C natuurlijk.
Ik heb zo al twee keer een auto ter beschikking gesteld. 1x aan een familielid en de andere keer aan een bijstandsmoeder met twee kinderen. Zo konden ze (met de overgangsregeling) toch negen maanden rijden en een keer weg. Je kunt natuurlijk ook andere constructies bedenken, zoals auto delen etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bijstandsmoeder een mooie zomer willen bezorgen? Lijkt me een goed doel.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben op zich wel bereid 75 euro bij te dragen als ik de gespoten bumpers mag wisselen voor eenvoudige zwarte bumpers. Maar misschien heeft Mark daar ook wel interesse in.
Als de kilometerstand niet al te hoog is en de auto niet super ver weg staat, heb ik zelf eventueel wel interesse in een 1.7 voor dagelijks gebruik.
- V300 register
- Verbannen
-
voor de onderdelen of ermee gaat crossen.
- V300 register
- Verbannen
-
François;249579 schreef : Mijn suggesties zijn uitsluitend bedoeld om te voorkomen dat iemand de auto koopt
voor de onderdelen of ermee gaat crossen.
Mijn voorstel ging meer uit over dat voorbeeld van een bijstandsmoeder. Iemand die puur vervoer nodig heeft zal het een worst wezen welke opties er op zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
François;249574 schreef : Met 500 Euro moet het toch bekeken zijn. Kunnen we 20-25 leden vinden die een
bijstandsmoeder een mooie zomer willen bezorgen? Lijkt me een goed doel.
We zouden bijvoorbeeld ook parallel aan de club zelf een stichting (goed doel) kunnen oprichten die eigenaar blijft van zo'n auto en hem dan elke zomer inzetten voor zo'n persoon en/of ondersteuning van andere al georganiseerde goede doelen.
Hebben we als club wat positieve reclame ervoor terug voor onze auto's :340: :360: in de media en dan is het juist goed als het een mooi exemplaar is (en liefst met bijv. airco en elektr. stuurbekrachtiging) en niet een of ander kaalgeplukt karretje, want daar wordt niemand vrolijk van :wtf2:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik doe wel mee als het wat concreter wordt.
- V300 register
- Verbannen
-
Robert340;249584 schreef : We zouden bijvoorbeeld ook parallel aan de club zelf een stichting (goed doel) kunnen oprichten die eigenaar blijft van zo'n auto en hem dan elke zomer inzetten voor zo'n persoon en/of ondersteuning van andere al georganiseerde goede doelen.
Het staat iedereen vrij om zo'n initiatief op te richten natuurlijk, een mooi initiatief vind ik. Ik vrees alleen wel dat je er dan pas achter gaat komen wat het allemaal gaat kosten om op die manier een auto in te kunnen zetten...
Een tussenoplossing kan misschien zo'n website zijn waarop je een privé-auto kunt uitlenen tegen vergoeding. Er komt dan in elk geval veel minder administratiebij kijken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Robert340;249584 schreef : We zouden bijvoorbeeld ook parallel aan de club zelf een stichting (goed doel) kunnen oprichten die eigenaar blijft van zo'n auto en hem dan elke zomer inzetten voor zo'n persoon en/of ondersteuning van andere al georganiseerde goede doelen.
Hebben we als club wat positieve reclame ervoor terug voor onze auto's :340: :360: in de media en dan is het juist goed als het een mooi exemplaar is (en liefst met bijv. airco en elektr. stuurbekrachtiging) en niet een of ander kaalgeplukt karretje, want daar wordt niemand vrolijk van :wtf2:
eipmiw;249587 schreef : Leuke ideeen!
Ik doe wel mee als het wat concreter wordt.
Lijkt me geweldig om hier eens over te dissen met een bak koffie. Ik maak me wel een paar keer per jaar zorgen om mijn eigen voorraad auto's (34 auto's, waarvan 22 Volvo 300 serie) en de onderdelen als ik plotseling zou overlijden of niet meer in staat ben om het pand en stallingsruimte te huren.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-