Volvo 340DL Winter
- V300 register
- Verbannen
-
www.classicswede.co.uk/B172_engine_early/p1733344_12572226.aspx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
François;248918 schreef : @Bart Bierens: kun je zekerstellen dat de kop die je hebt liggen, geschikt is voor deze aanpak?
Heb je ook de juiste riem (124 of 125 tanden)? Kun je de auto gaan bekijken,
de schade opnemen en een lijst met benodigde onderdelen maken?
De kop is in principe geschikt, maar is wel van het nieuwere model. Het zou waarschijnlijk werken door het tandwiel van de oude kop over te zetten op deze kop. Ramon heeft een riem liggen van het oude type, ik van het nieuwe type, dus de juiste riem is altijd voor handen.
Ik zal een keer afspreken om te gaan kijken, echter zal ik niet kunnen zien of het onderblok nog goed is omdat ik nooit vergelijkingsmateriaal heb gezien.
Ik denk dat het raadzaam is eerst zeker te weten dat er een kop of motorblok voor handen is voor we wat afspreken om te gaan sleutelen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Ligt in m'n opslag.
- V300 register
- Verbannen
-
De meest voorkomende uitvoering is de 125 tanden versie met kunststof beschermkappen.
- V300 register
- Verbannen
-
Even een probleempje, zojuist probeerden we de auto terug naar huis te slepen. Een van de wielen achter blokkeerden. Een medewerker van het schadebedrijf zei dat de rem vastgeroest kan zitten. We hebben hem dus voorlopig niet op eigen terrein. Ik moet eerst iemand vinden die de rem los kan krijgen.
Ze hadden gesleept in zijn vrij met de handrem er af. De handrem heeft er tijdens de periode van stilstand wel opgestaan. Mijn gok is dat aan één kant de handrem vast gaan zitten is, is het een idee om met een hamertje dat heveltje te proberen terug te tikken?
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wordt normaal ook afgeraden om nu de handrem te gebruiken.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;248980 schreef : Er zit alleen weinig vocht in de lucht, dus wat vriest er dan vast?
De auto staat al weken stil. En de afgelopen week heb ik toch echt moeten krabben. Dat vocht heeft dus misschien al ergens gezeten. Er komt weinig zon onder de auto, temperaturen zijn laag. Dus nu blijft het ook vast zitten. (gewoon een theorie)