(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 340DL Winter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2018 08:14 #974074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340DL Winter
Eventueel heb ik thuis ook nog een koppakkingset liggen én de greenbook voor het wisselen van een kop en distributieriem.

Kunnen we die jongen niet gewoon een keer gaan helpen met een paar man?
Ik heb hem even gescreend op Facebook, het neefje van Harm van onze club (ja dat doe ik :+) Volgens mij zeker iemand van goede wil, een potentieel liefhebber misschien zelfs, maar ook iemand die gewoon heel veel pech heeft gehad. Ik snap dat je als 18/19 jarige niet de kennis hebt om zoiets te repareren, en misschien niet het geld om het te laten repareren (zeker als een auto afgesleept moet worden) omdat zoiets gewoon 1000+ euro's kan gaan kosten bij een garagebedrijf. Verkopen kan dan al snel als noodzaak gezien worden.
Misschien dat hij openstaat voor hulp?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2018 14:32 #974085 door V300 register
Ik wil wel meehelpen. Ik doneer de bumper.
Liefst na 1 maart en op een zaterdag.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2018 17:56 #974089 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340DL Winter

François;248823 schreef : Misschien de eigenaar contacteren en hem een voorstel doen?
Weet niet hoe handig hij is en wat hij met de auto wil.
Is inderdaad wel een speciale uitvoering en van 1986.
Daarmee valt hij in de overgangsregeling en bovendien nog met ruime APK.

En hem verwijzen naar dit topic.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2018 19:07 #974091 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340DL Winter
Ja, ik wil ook wel meehelpen! Als het greenbook er is, komen we een heel eind met die kop. De riem vervangen is niet zo spannend. Maar de 1.7 is een interferentie blok (heeft 'ie niet ook een Heron kop?) dus dikke kans dat een aantal kleppen zo krom als een banaan zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2018 22:20 #974097 door V300 register
Kleppe zijn altijd krom als een riem breekt of eraf loopt bij een 1700 motor. Ivm het Heron principe zijn de zuigers komvormig en de cilinderkop helemaal vlak. De kleppen steken dus onder uit de cilinderkop. Ook moet je opletten op de bovenste zuigerveer groef, als de riem op snelheid is gebroken op je grote kans dat de bovenste zuigerveer, compressieverhouding, vast zit in de groef. Dit heeft te maken met de vorm van de zuiger. Niet te verwarren met een 1400. Dus zomaar een kop erop zetten is een nobel streven maar wel een behoorlijk risico. Motor onderdelen is niet een probleem, ik heb nog veel nieuw liggen (pakkingen, riem e.d.) en je kunt behoorlijk van 400 serie spul gebruiken.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2018 14:14 #974102 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340DL Winter

Adaf55;248824 schreef : In Duitsland duikt er nog wel eens een arctic op die lijkt erg veel op dit model.
Pas op met de distributieriem je hebt twee verschillende met 1 tandje verschil afhankelijk
Van het bouwjaar en die riemen zijn minder gangbaar dan voor de 2 liter dus duurder.
Erik heeft er ooit 1 vervangen bij mijn voormalige 1.7 van bj 88 een redline en die rijdt nog steeds rond . Spanrollen ook vervangen .
Ik heb misschien nog wel de bumpersteunen die kokers indien die voor dit project benodigd zouden zijn echter niet in het wit.

Mvg

André

Ik heb de boel tot aan het randje vol staan en met werk ook. Het is mooi project.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2018 22:36 #974111 door V300 register
Ik heb momenteel contact met de huidige eigenaar van deze 340. Het blijkt dat de distributieriem geknapt is rond de 2500 toeren. Eigenlijk is het een gebrek aan technische kennis, sleutelervaring en de verwachting dat een motorblok duur is die hem de auto doen verkopen.
Hij staat open voor hulp en is zeer enthousiast, dus ik heb hem aangeboden dat ik mijn best ga doen. Aangezien ik zelf ook geen ervaring heb met het wisselen van een motorblok, maar wel de contacten heb hier de oproep. Alle hulp is welkom dus als er mensen zijn die een handje willen toesteken, graag!

Bij deze de eerste prioriteit, het motorblok:
-heeft iemand of weet iemand een betaalbare B172-motor te liggen?
-is er iemand die ooit met dit bijltje heeft gehakt, iemand die wil helpen het blok te wisselen?
(Een motortakel en sleutelplek kan ik regelen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2018 23:58 #974114 door V300 register
De auto is op dit moment toch niet meer rijdbaar?
Dus waar de auto nu staat, dat wordt onze sleutelplek
of regel je een auto-ambulance?
Hebben we de beschikking over het benodigde gereedschap?
Inventarisatie benodigde onderdelen, dus wat is allemaal stuk?
Pakkingen, klemmen, klein materiaal?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2018 07:34 #974115 door V300 register
Ik wou proberen een auto-ambulance te versieren François. Een motor vervangen aan straat lijkt me een lastige klus, of is dat wel te doen?
Een inventarisatie van de nodige onderdelen heb ik (nog) niet, omdat afgaande op de reactie van Gerard, een ander motorblok wenselijk is. Dat lijkt struikelblok nummer 1 te zijn, want wie heeft zo'n ding nog liggen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2018 10:43 #974116 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340DL Winter
Het is op straat te doen, maar dat vraagt wel motortakel en wat doe je met koelvoeistof?? Als dat op straat lekt lijkt me dat slecht voor de planeet

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC