(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2018 19:20 #634790 door Steven340
Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen is gemaakt door Steven340
Op het eerste gezicht een hele nette auto, met beige pluche bekleding.
Voor onderdelen aangeboden, mag ook compleet weg voor €400,-

Blijf het raar vinden dat dit soort dingen altijd meteen voor onderdelen weg moeten i.p.v. dat ze hem gewoon als compleet te koop zetten.

www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ove...c624&previousPage=lr

Want het gaat echt hard achteruit, staan er op dit moment tussen de auto's maar 4 Volvo 340's op marktplaats in totaal, inclusief eentje die ik zelf aanbied.
Edit: en twee 345's, één 343 en één 360

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2018 20:53 #973691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen
Wie schreef dat nou laatst, dat er in de begintijd van Marktplaats honderden 340's werden aangeboden. Had ik die tijd maar meegemaakt...

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2018 22:34 #973692 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen
Honderden heb ik zelf niet meegemaakt, maar had best gekund.
In begin jaren 2000 waren er nog een hele hoop.

Zelf heb ik wel gezien dat het gemiddeld rond de 15 stuks bedroeg.
En dan heb ik het over 1 a 2 jaar geleden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2018 23:25 #973694 door V300 register

Steven340;248433 schreef :
Blijf het raar vinden dat dit soort dingen altijd meteen voor onderdelen weg moeten i.p.v. dat ze hem gewoon als compleet te koop zetten.

www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ove...c624&previousPage=lr

Is toch gewoon een kwestie van Hollandse zuinigheid? Zet je de auto bij onderdelen dan hoef je niets te betalen voor de advertentie.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2018 01:24 #973695 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen

eipmiw;248437 schreef : Is toch gewoon een kwestie van Hollandse zuinigheid? Zet je de auto bij onderdelen dan hoef je niets te betalen voor de advertentie.

We have a winner!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2018 07:44 #973698 door V300 register

eipmiw;248437 schreef : Is toch gewoon een kwestie van Hollandse zuinigheid? Zet je de auto bij onderdelen dan hoef je niets te betalen voor de advertentie.

+1 Zo heb ik een Camaro voor 7500 euro verkocht. Die was ook voor onderdelen maar iemand wou hem compleet. Tja wat doe je er aan he :+

Trouwens, over een 340, helaas zijn ze in onderdelen vaak meer waard dan in het geheel. Zeker als er wat leuke opties op zitten.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2018 13:46 #973702 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen
Buiten wat Wim opmerkt levert een auto in onderdelen ook vele malen meer op.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2018 18:36 #973706 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen
Hangt van de staat van de auto af. Er zijn naast marktplaats vele andere sites waarop je gratis je auto kan adverteren. Die werken meestal niet zo goed als marktplaats, maar door je auto er ook op te zetten kunnen deze sites ook groot genoeg worden om voor meer kopers interessant te zijn.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-01-2018 09:10 #973714 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nette Volvo 340 GL 1989 voor onderdelen

General Custom;248441 schreef : +1 Zo heb ik een Camaro voor 7500 euro verkocht. Die was ook voor onderdelen maar iemand wou hem compleet. Tja wat doe je er aan he :+

Voor een 300 van 400 euro snap ik dat nog wel. Maar voor een auto van zoveel geld snap ik die zuinigheid niet.
Je vergeet even dat veel mensen zoeken op Camaro en dan rubriek 'auto's' waar jij dan dus niet in voorkomt als hij voor onderdelen is. Je loopt dus potentiële kopers mis. En die 20 euro kunnen er op dat bedrag toch wel vanaf?

Ik heb de vorige 360 van Kelsey ook gewoon betaald via marktplaats verkocht. Via andere kanalen 0 mails, via marktplaats meerdere. Ja via Fb nog bieders voor de helft of minder :loser:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2018 09:42 #973716 door V300 register
Op zich kunnen die 20 euro er prima vanaf hoor, maar waarom zou je dat doen als het niet nodig is? Eigenlijk vind ik vooral de bedragen die marktplaats vraagt buiten proportie groot, 20 euro per week waar ze eigenlijk nauwelijks wat voor hoeven doen. Als je je auto binnen een maand niet verkoopt ben je zomaar 100 euro kwijt, 2 maanden 180 euro. Dat is een beetje tegen mijn principes.

Ik denk wel dat er veel verschil zit in hoe vaak een bepaald model te koop staat. Bij bijvoorbeeld een Golf waarvan er 1000 op marktplaats staan heb je natuurlijk meer concurrentie dan zo'n Camaro waarvan er soms eentje voorbij komt. Dan kom je niet weg met de categorie onderdelen. Daar staat tegenover dat je een Golf waarschijnlijk ook eerder zult verkopen en de kosten van de rubriek auto's niet zo oplopen. Een exclusieve auto heeft minder concurrentie maar ook minder koperspubliek en is in mijn optiek daarom lastiger te verkopen, waardoor deze misschien langer te koop zal staan. Echter, iemand die écht serieus op zoek is naar zo'n auto zal ook wel even de onderdelenrubriek checken.
Ik heb dan liever dat zo'n auto 2 maanden bij onderdelen staat en bij een liefhebber terecht komt met een beetje korting, dan dat een auto een maand in de auto-rubriek staat (met alle dagdromers en onzinbieders die de advertentie toevallig zien) met bijbehorende kosten.

Voor een 300-serie snap ik de rubriek auto's dan weer wel. Liefhebbers zijn vaak al voorzien, dus je bent toch wat meer afhankelijk van mensen die een leuke oldtimer zoeken in plaats van specifiek een 360. Mensen die zo'n auto tegenkomen en dan denken "hé die is leuk!"

Facebook is helemaal een verhaal apart ja. Doordat je discussies kunt voeren die iedereen kan zien is het eigenlijk zeer ongeschikt om iets te verkopen. Een auto openbaar afkraken of mensen zwart maken wordt dan wel heel gemakkelijk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC