Nette 340 sedan 200€
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo360glt;247484 schreef : De apk keuring uit het buitenland wordt dan alleen overgenomen door het RDW als het originele keuringsbewijs bij de auto aanwezig is. Let op het origineel!! Copie, foto van het keuringsbewijs etc, worden niet geaccepteerd en dan zal de auto opnieuw in Nederland de APK moeten ondergaan. Dit nog even ter aanvulling. Het komt nogal vaak voor dat de auto nog een geldige buitenlandse APK heeft, maar dat het originele keuringsbewijs niet is overhandigd bij aankoop. Let hier nog even extra op.
Dat niet alleen, als je bijvoorbeeld een exportkenteken uit Duitsland gebruikt hebt klopt het kenteken niet meer met het keuringsbewijs, dan moet hij in Nederland ook weer naar de APK ondanks dat je het originele keuringsbewijs hebt en het chassisnummer overeenkomt.
- V300 register
- Verbannen
-
naar Duitsland ga (de dealer waar ik hem gekocht heb) voor normaal onderhoud, zou ik
er voor hetzelfde geld een TUV keuring op krijgen, maar die wordt dan niet meer in
Nederland erkend. Lang leve Europa! En de Duitse TUV is nog een graadje strenger dan
de Nederlandse APK. Nu moest ik in Nederland nog eens 50 Euro aftikken voor een APK.
Gelukkig hoeft dat niet voor de dagelijkse boodschappen. Dus dat wordt de Aldi,
Penny Markt, Lidl, Adler, DM, Shell Havert.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-