(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Nette 340 sedan 200€

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2017 20:10 #972788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nette 340 sedan 200€
De apk keuring uit het buitenland wordt dan alleen overgenomen door het RDW als het originele keuringsbewijs bij de auto aanwezig is. Let op het origineel!! Copie, foto van het keuringsbewijs etc, worden niet geaccepteerd en dan zal de auto opnieuw in Nederland de APK moeten ondergaan. Dit nog even ter aanvulling. Het komt nogal vaak voor dat de auto nog een geldige buitenlandse APK heeft, maar dat het originele keuringsbewijs niet is overhandigd bij aankoop. Let hier nog even extra op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2017 11:27 #972791 door V300 register

Volvo360glt;247484 schreef : De apk keuring uit het buitenland wordt dan alleen overgenomen door het RDW als het originele keuringsbewijs bij de auto aanwezig is. Let op het origineel!! Copie, foto van het keuringsbewijs etc, worden niet geaccepteerd en dan zal de auto opnieuw in Nederland de APK moeten ondergaan. Dit nog even ter aanvulling. Het komt nogal vaak voor dat de auto nog een geldige buitenlandse APK heeft, maar dat het originele keuringsbewijs niet is overhandigd bij aankoop. Let hier nog even extra op.

Dat niet alleen, als je bijvoorbeeld een exportkenteken uit Duitsland gebruikt hebt klopt het kenteken niet meer met het keuringsbewijs, dan moet hij in Nederland ook weer naar de APK ondanks dat je het originele keuringsbewijs hebt en het chassisnummer overeenkomt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2017 21:41 #972793 door V300 register
Waarom wordt de APK uit het buitenland wel erkend bij invoer, maar als ik met mijn V60
naar Duitsland ga (de dealer waar ik hem gekocht heb) voor normaal onderhoud, zou ik
er voor hetzelfde geld een TUV keuring op krijgen, maar die wordt dan niet meer in
Nederland erkend. Lang leve Europa! En de Duitse TUV is nog een graadje strenger dan
de Nederlandse APK. Nu moest ik in Nederland nog eens 50 Euro aftikken voor een APK.
Gelukkig hoeft dat niet voor de dagelijkse boodschappen. Dus dat wordt de Aldi,
Penny Markt, Lidl, Adler, DM, Shell Havert.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-11-2017 22:43 #972794 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nette 340 sedan 200€
50 euro voor een APK? Dat vind ik ook wel erg duur! Of is een diesel duurder ivm roetmeting?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2017 23:06 #972795 door V300 register
Ja Diesel. En die roetmeting stelt niets voor. Voor een benzine is 35 Euro.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC