Nette 340 sedan 200€
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Schuurvondts volvo 340 benzine automaat 1984 stond 8 jaar stil in garage ideaal opknapper of donor of project
Heb hem zelf niet gestart 200€
Kan eventuuel gebracht worden tegen transport vergoeding
[ATTACH]4622[/ATTACH]
Zo hem zo willen hebben maar heb al 4x een 300 serie staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zou daar een beetje eenvoudig Nederlands kenteken op te krijgen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;247403 schreef : Een echte tijdcapsule
Zou daar een beetje eenvoudig Nederlands kenteken op te krijgen zijn?
Met de Belgische papieren langs de RDW, zo'n 100 euro achterlaten voor een nieuw kentekenbewijs en een apk en dan nog platen laten maken. Meer stelt het niet voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tjøørd;247468 schreef : Staat alleen wel bij dat er geen papieren bij zitten..
Een verklaring van niet gestolen en als het even kan een oud aankoopbewijs doet al wonderen. Een uittreksel uit oude Belgische registraties ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo360glt;247473 schreef : Mensen, zorg dat je goed op de hoogte bent van de regels van het RDW. Zonder origineel kentekenbewijs uit het land van herkomst is een registratie in Nederland niet meer mogelijk.
(..)
Als de auto APK is goed gekeurd dan krijg je pas het kentekenbewijs. Je bent verplicht om de auto binnen 1 jaar na de schouwing bij het RDW APK te laten keuren, anders moet de hele procedure opnieuw. Al deze regels worden veel strikter nageleefd i.v.m. de grote hoeveelheid fraudes met invoer van auto's. Dit ter informatie.
Het makkelijkste is dus in dit soort gevallen om eerst in het land van herkomst de registratie weer in orde te maken, eventueel meteen een keuring laten doen (die worden binnen de EU gewoon erkend!) en dan pas naar de RDW???
Mijn laatste ervaring met import van een oldtimer dateert alweer uit 2008. Toen was het 'kei makkelijk'. Gewoon bij het lokale keurstation en geen bijzonderheden verder. Welliswaar had ik gewoon de originele Duitse papieren in orde en de auto was APK OK.
In 2004 was het nog iets simpeler, toen ging de APK keuring gewoon tegelijk als integraal onderdeel van de importkeuring.
Verplichting tot aangifte bij douane is ook niet veel aan veranderd. Het is eigenlijk alleen maar makkelijker geworden door de digitale diensten.
Recente ervaringen betreft import van moderne auto's. Binnen de familie rijden een hoop auto's die niet nieuw verkocht zijn in NL :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.