(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1981 Volvo 340 GL voor onderdelen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2017 18:46 #966296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen
En wie gaat dat doen?
Right...

Er zijn er nog twintig, waarvan vijf met een geldige APK en ééntje uit 1981 (die andere van dat bouwjaar heeft geen geldige APK) - net even gekeken bij RDW. Deze staat er dus niet bij want geen geldig kenteken meer.

[Edit] Vraagje, is dat bod van €800 op de Millionaire van jou? [/Edit]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2017 23:53 #966302 door E. van Oostveen

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 16:42 #966455 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen
Had de sloperij vorige week gebeld, en ze hadden hem nog staan.
Vandaag langs geweest en wat bleek, ze hadden zicht vergist. Deze was een maand geleden al weg.

Deze auto is gebruikt voor een duik oefening van de brandweer. Helaas hebben ze de auto nooit meer naar boven kunnen krijgen en ligt nu op de bodem in de Rotterdamse haven.

Helaas, weer een 343 minder :(

Hebben zelf inmiddels 4 Blue - Specials staan. Dus als er iemand nog een 343 in blauw metallic zoekt :f

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2017 08:52 #966456 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen

Steven340;244289 schreef : Deze auto is gebruikt voor een duik oefening van de brandweer. Helaas hebben ze de auto nooit meer naar boven kunnen krijgen en ligt nu op de bodem in de Rotterdamse haven.

Het was dus een 343 blub-blub special ...:f

Jammer maar nu hebben de vissen er plezier van

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2017 18:23 #966462 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen
De brandweerkorpsen moeten maar eens een pittige doch vriendelijke brief krijgen vanuit de club om ze te bewegen geen 300 serie meer te gebruiken. Ook aan sloperijen zou een brief gestuurd kunnen worden over de waarde van de 300 serie voor het historisch erfgoed. Mooi punt voor de ALV

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2017 18:33 #966463 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen
Een oceaanblauwe 343 gebruiken voor een duikoefening is nooit grappig :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2017 19:10 #966464 door V300 register

Erik;244296 schreef : De brandweerkorpsen moeten maar eens een pittige doch vriendelijke brief krijgen vanuit de club om ze te bewegen geen 300 serie meer te gebruiken. Ook aan sloperijen zou een brief gestuurd kunnen worden over de waarde van de 300 serie voor het historisch erfgoed. Mooi punt voor de ALV

Ze mogen van mij best een 300-serie gebruiken Erik, zeker als ze een liefhebber dan een bericht sturen dat hij/zij er eerst de delen af mag komen slopen die niet nodig zijn voor de oefening. Ik denk dat je daar beter op in kunt zetten dan een pittige brief sturen die toch meteen bij het oud papier gegooid wordt. Bovendien krijg je op die manier nog de kans om de bruikbare delen er af te halen, een kans die je bij veel sloperijen helaas niet krijgt omdat alle 300's direct de pers in gaan.

Afgezien daarvan, ik denk dat een 300-serie geen voor de hand liggende keuze is voor de brandweer. Enerzijds zijn die auto's eigenlijk hopeloos verouderd als oefenobject, meestal zie ik bij de brandweer op het terrein auto's van een jaar of 15 oud staan met airbags en dikkere A-stijlen en die toestanden. Daarnaast schijnt de brandweer ook Volvo's in het algemeen liever te meiden omdat het veel meer moeite kost om daar het dak af te knippen dan bij de gemiddelde auto, heb ik van horen zeggen.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2017 00:51 #966474 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen
Ach ja, soms kun je ook een beetje te ver gaan met de verzamelwoede.
Wellicht wordt het eerst eens tijd om de club-343's met een stel vrijwilligers te gaan opknappen/restaureren?
Voor in het 300-museum?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2017 12:24 #966480 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 340 GL voor onderdelen

General Custom;244298 schreef : Ze mogen van mij best een 300-serie gebruiken Erik, zeker als ze een liefhebber dan een bericht sturen dat hij/zij er eerst de delen af mag komen slopen die niet nodig zijn voor de oefening. Ik denk dat je daar beter op in kunt zetten dan een pittige brief sturen die toch meteen bij het oud papier gegooid wordt. Bovendien krijg je op die manier nog de kans om de bruikbare delen er af te halen, een kans die je bij veel sloperijen helaas niet krijgt omdat alle 300's direct de pers in gaan.

Afgezien daarvan, ik denk dat een 300-serie geen voor de hand liggende keuze is voor de brandweer. Enerzijds zijn die auto's eigenlijk hopeloos verouderd als oefenobject, meestal zie ik bij de brandweer op het terrein auto's van een jaar of 15 oud staan met airbags en dikkere A-stijlen en die toestanden. Daarnaast schijnt de brandweer ook Volvo's in het algemeen liever te meiden omdat het veel meer moeite kost om daar het dak af te knippen dan bij de gemiddelde auto, heb ik van horen zeggen.

\

Is dit de mening van het bestuur of van de leden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2017 12:56 #966481 door V300 register

Erik;244314 schreef : Is dit de mening van het bestuur of van de leden?

Het is mijn persoonlijke mening Erik, niet van het bestuur of van andere leden dan ik. Wanneer ik iets op het forum zet vanuit het bestuur of vanuit andere leden dan zal ik dat er altijd bijzetten.

Inhoudelijk, ik vind het ook jammer dat er nog steeds Volvo's 300-serie gesloopt worden. Helaas kun je daar weinig aan doen. Ik denk persoonlijk dat de 2e beste optie is om te redden wat er te redden valt, als zijnde complete auto's of als onderdelen. Ik wil maar zeggen dat dat meestal beter lukt door sympathiek over te komen en mensen enthousiast te maken, dan door mensen terecht te wijzen.
Via vorig werk heb ik vrij regelmatig contact gehad met de plaatselijke brandweer. Om een lang verhaal kort te maken, na toevallig wat gepraat te hebben over mijn 340 heb ik mijn telefoonnummer en e-mail adres achter mogen laten voor het geval ze nog eens een Volvo 300-serie of 400-serie krijgen. Het zelfde op de plaatselijke sloperij.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC