(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Mijn e.v.t. nieuwe 340 GL uit 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 11:41 #917008 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn e.v.t. nieuwe 340 GL uit 1985
Achterkant is al eens gelast en geplamuurd zo te zien. Dat is er niet veel beter op geworden. Houd je hart vast voor als je meer van dit soort knutselwerkjes tegenkomt. Zou me niets verbazen. De onderkant/binnenschermen zullen op sommige plekken niet veel beter zijn...Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 11:43 #917010 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Mijn e.v.t. nieuwe 340 GL uit 1985
hmmmmm, Steven heeft gelijk. Dit is toch wel behoorlijk vergevorderd.

Hoe zijn de dragende delen van het chassis? Denk ook aan de beugels van de bladveren bijvoorbeeld

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 13:24 #917012 door V300 register
Het is mij door de jaren heen gebleken dat investeren in wat je hebt vaak de beste optie is. Met steeds een andere auto kopen, neem je vaak de ellende van anderen over. Wie voert eerst groot onderhoud uit en verkoopt dan de auto voor een appel en een ei? Volgens de advertenties iedereen, maar zeg nou zelf...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 14:01 #917013 door V300 register
Zeer wijs gesproken LucLuc.

Alle reparaties zijn op zich allemaal goed te doen op ??n punt na, de verrotte voorbalk. Ik heb al contact gehad met Alex uit Denekamp over hoe dit aan te pakken, maar toch weet ik niet wat nu de beste/makkelijkste oplossing is.

Ik heb er al een lasser naar laten kijken en die dacht dat hij er minimaal een middag druk mee zou zijn. Een voorbalk van de sloop halen is ook nog een oplossing, maar lokaal heb ik er nog geen kunnen vinden.
update: foto's imageshack.us/g/1/9829784/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 17:31 #917024 door V300 register
De kans dat je een hele goede voorbalk tegenkomt is ook niet bijzonder groot, het is samen met de kriksteunen en wielkastranden zo'n beetje de eerste plek waar een 340 gaat roesten. Dan vraag ik mij af hoeveel werk het je bespaart door een andere te scoren, kan je beter deze los slijpen en opnieuw construeren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 18:59 #917035 door V300 register
Ik vind de term 'voorbalk' eigenlijk erg fout. Bij een balk denk ik aan een wezelijke constructie die de auto bij elkaar houdt. De roest waar de auto's op worden afgekeurd zit in mijn ogen slechts bij een sierrandje (zei een amateur)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 18:59 #917036 door V300 register
En als de voorbalk dan gelast is niet vergeten een (plastic) plaatje voor elk mistlampgat aan de binnenkant te maken. Dan kan er geen vuil in geslingerd worden door de voorwielen, wat de levensduur enorm kan verlengen!

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 19:09 #917037 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Mijn e.v.t. nieuwe 340 GL uit 1985

Lucluc;207087 schreef : Het is mij door de jaren heen gebleken dat investeren in wat je hebt vaak de beste optie is. Met steeds een andere auto kopen, neem je vaak de ellende van anderen over. Wie voert eerst groot onderhoud uit en verkoopt dan de auto voor een appel en een ei? Volgens de advertenties iedereen, maar zeg nou zelf...

Dan zal ik wel idioot zijn, maar ik probeer altijd te zorgen dat ik een goede auto ervan maak voordat ik hem verkoop.
restauratie objecten moge duidelijk zijn.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 19:15 #917040 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Mijn e.v.t. nieuwe 340 GL uit 1985

eipmiw;207111 schreef : Ik vind de term 'voorbalk' eigenlijk erg fout. Bij een balk denk ik aan een wezelijke constructie die de auto bij elkaar houdt. De roest waar de auto's op worden afgekeurd zit in mijn ogen slechts bij een sierrandje (zei een amateur)

Het is wel degelijk een balk, bekijk de constructie maar eens goed.
Ik ken nog wel een lasser die voor weinig die voorbalk kan lassen.
Zelf doe ik momenteel nog weinig, vandaar dit aanbod.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2012 20:19 #917045 door V300 register
De voorbalk is nog redelijk na te maken en hoeft niet helemaal hetzelfde te zijn, je kan er van alles van 'bakken', als het maar een beetje lijkt. Dat stoort niet zo snel. De wielkastranden achter is veel meer werk om dat helemaal mooi te krijgen, er zijn inzetstukken, maar dan moet je nog helemaal netjes afwerken enzo, dwz het hele paneel meenemen... anders ziet het er niet uit (en daar ga je je dus kapot aan ergeren). Bij de voorbalk kun je er voor kiezen om 'm zelf af te werken, netjes strak zwart te maken en gewoon zoveel mogelijk beschermingslagen ertegenaan te kwakken. Ook de binnenkant van de balk helemaal volstouwen met ML / RX7 o.i.d.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC