(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

340 DL 1.7

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2012 22:58 #901654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Bart, de grap is dat dankzij de carburateur (of eigenlijk de vlotter) de boel h??l lang "bij te stellen" is waardoor het n?t lijkt alsof er niet zo veel aan de hand is. Maar sluipenderwijs krijgt de auto wat nukjes en gaat hij wat meer verbruiken... Af en toe wat inhouden in snel genomen bochten... stationair is niet helemaal lekker af te stellen... etc. Kleinigheidjes. Maar w?l heel vervelende kleinigheidjes die bij elkaar toch strontvervelend zijn.
Als je de 1,7 direct even de TLC geeft die hij nodig heeft loopt hij z? veel lekkerder! En zuiniger, en betrouwbaarder.

Neem maar van mij aan (tevreden 1,7 rijder, nou ja tevreden... turbo zou leuk zijn :rolleyes:) dat de werkelijkheid niet zo zwart-wit is als jij zojuist even poneerde.

Overigens geldt stiekem natuurlijk voor elke auto: Goed onderhouden lopen ze het lekkerst...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2012 23:11 #901655 door V300 register
Maar dat is net wat ik bedoel, wanneer die nukken vervelend worden (lees: wanneer je het begint te merken) moet je aan het reviseren. Dit is voor mij persoonlijk misschien vrij zwart-wit omdat ik bij het kleinste ''ding'' dat ik merk al ga laten kijken wat het is...

Mijn punt is meer dat dit niet per definitie het geval is als je de auto in de advertentie zou kopen.
Het zou zomaar eens kunnen, maar het hoeft niet het geval te zijn. Misschien is het reviseren nog niet nodig, en is de auto de verkoop in gegaan wegens overlijden, hogere instap nodig, te duur,... De rede om de auto weg te doen hoeft niet altijd de carburateur te zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2012 20:23 #901691 door V300 register
Na 20 jaar is het gegarandeerd raak, tenzij dit in een recenter verleden al eens gebeurd is.
De meeste garagisten hebben tegenwoordig al moeite om de mengselschroef te vinden, laat staan dat ze nog de kennis paraat hebben dat die carburateur wel eens aan revisie toe zou zijn (er kan namelijk geen laptop aan gehangen worden...)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC