(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
340 DL 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 08:52 #631866
door V300 register
340 DL 1.7 is gemaakt door V300 register
Op het eerste zicht een strakke auto, en hij heeft maar iets meer dan 100k km gelopen :wtf:
auto.marktplaats.nl/volvo/538887515-volv...D%3D&fta_ind=24&fs=1
auto.marktplaats.nl/volvo/538887515-volv...D%3D&fta_ind=24&fs=1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
10-03-2012 09:17 #901625
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 DL 1.7
Beter dan die 1.7 die ik vorig jaar probeerde te redden. Dat was een totale verliespost. Deze ziet er in ieder geval kansrijk uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 10:50 #901628
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Mooie auto en relatief goedkoop. Reken er een revisiesetje voor de carbuateur bij en je hebt voor ? 700,- een prima auto. Koopje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 11:32 #901631
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Hoezo eigenlijk een revisieset voor de carburateur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 11:36 #901632
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
De carburateur geeft nog wel eens problemen bij de 1700. Carburateur reviseren, incl. nieuwe vlotter en de voet vlakken scheelt een hoop (toekomstige) problemen. (Heb ik ervaren)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 20:51 #901646
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Dat zou kunnen, maar als je zuinig op de auto bent zal dat allemaal best meevallen denk ik... Anders zou je bij elke vario alvast een emvk bij kunnen kopen, en bij elke handbak een differentieelpakking.
Ik denk dat je bij een 1.7 niet zo bang hoeft te zijn voor de carburateur. Af en toe geven die wat problemen misschien, maar dat is maar eens per 100.000km of zo.
Het grote probleem van de Volvo 300-serie zit denk ik vooral in roest, en het steeds minder worden van garages waar je met een variomatic heen kunt...
Ik denk dat je bij een 1.7 niet zo bang hoeft te zijn voor de carburateur. Af en toe geven die wat problemen misschien, maar dat is maar eens per 100.000km of zo.
Het grote probleem van de Volvo 300-serie zit denk ik vooral in roest, en het steeds minder worden van garages waar je met een variomatic heen kunt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 21:53 #901648
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Bij de 1.7 moet je een revisie van de carburateur, of op zijn minst een nieuwe vlotter + afstellen, direct bij aanschaf meenemen. En als er ook maar een beetje twijfel over de D-riem bestaat, die ook.
Het zijn geen heel gekke kosten, maar je bent jezelf aan het voorliegen als je het niet doet.
Doe je direct bij aanschaf even goed onderhoud plegen, dan is de 1,7 motor een enorm fijn blok! :y:
Het zijn geen heel gekke kosten, maar je bent jezelf aan het voorliegen als je het niet doet.
Doe je direct bij aanschaf even goed onderhoud plegen, dan is de 1,7 motor een enorm fijn blok! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 21:59 #901650
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Zolang de carburateur goed is, is hij toch goed? Dan hoef je dat ding toch niet helemaal te reviseren. Dat lijkt mij het zelfde principe als remmen reviseren als een auto nog perfect remt... Een beetje overbodig dus :hmmz: (overigens bedoel ik hier niet mee dat de carburateur niet onderhouden hoeft te worden)
Indien er problemen komen is het dan natuurlijk wel vaak de carburateur waar je moet gaan zoeken, al is dat ook niet het eind van de wereld. In mijn geval (ongeveer een half jaar geleden) van een kromme voet van de carburateur, is een garage een uurtje bezig geweest om de voetpakking te vervangen en de zaak daarna af te stellen en alles. De rest van de carburateur is toen niet gereviseerd omdat die verder nog perfect werkt!
De distributieriem is sowieso een erg goede tip voor elke auto, niet enkel voor een 1700.
Indien er problemen komen is het dan natuurlijk wel vaak de carburateur waar je moet gaan zoeken, al is dat ook niet het eind van de wereld. In mijn geval (ongeveer een half jaar geleden) van een kromme voet van de carburateur, is een garage een uurtje bezig geweest om de voetpakking te vervangen en de zaak daarna af te stellen en alles. De rest van de carburateur is toen niet gereviseerd omdat die verder nog perfect werkt!
De distributieriem is sowieso een erg goede tip voor elke auto, niet enkel voor een 1700.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
10-03-2012 22:09 #901651
door 16673-dummy
en daar zit 'm nou juist het probleem bij de 1700
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 DL 1.7
General Custom;196129 schreef : Zolang de carburateur goed is, is hij toch goed?
en daar zit 'm nou juist het probleem bij de 1700
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2012 22:19 #901652
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 DL 1.7
Hoezo dan?
Er zijn volgens grofweg maar 2 mogelijkheden;
A) De auto rijdt goed => carburateur is goed, niks aan veranderen
De auto slaat telkens af en/of loopt slecht en/of heeft weinig vermogen => carburateur is slecht, reviseren
Nu kan de auto natuurlijk ook een beetje slecht lopen, maar dan kun je eerst nog proberen of het helpt als je de zaak afstelt of laat afstellen. Vooralsnog zie ik eigenlijk niet echt een rede om een goede carburateur te reviseren...
Er zijn volgens grofweg maar 2 mogelijkheden;
A) De auto rijdt goed => carburateur is goed, niks aan veranderen
Nu kan de auto natuurlijk ook een beetje slecht lopen, maar dan kun je eerst nog proberen of het helpt als je de zaak afstelt of laat afstellen. Vooralsnog zie ik eigenlijk niet echt een rede om een goede carburateur te reviseren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





