Voor onze Friezen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Kevin;163112 schreef : Ja helaas Doeke, dat is mijn ervaring ook helaas. Heb onlangs ook een hele partij weg gegooid, allemaal deurpaneeltjes en dingen. Allemaal 3/5 deurs, was af te halen voor heel weinig. Heb later nog GRATIS afhalen gezet maar ook dat mocht niet baten. Had hier nog een sloper staan die weg ging, en heb de hele handel er in gekiept en afgevoerd.
Heb de mooie en bijzondere spullen nog even bij e advertenties gezet. Maar als ik daar ook geen reactie op krijg gaat dat weg.
Ik bewaar alles, wat DAF-betreft, zelfs de rotte/ralle delen, altijd herbruikbaar!
Heb laatst nog een compleet interieur te ruil voor andere delen aangeboden of gratis ophalen...
..als je de ruimte niet hebt is het klote, maar als je dat hebt is het nog te doen.
...zolang het nog te doen is, doe ik het...
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Probleem is niet pessimisme, initiatief en daadkracht, het grootste probleem is de financi?le consequentie voor zowel huur van een pand als beschikbaarheid van beheerders.
In principe zou het het mooist zijn als de club inderdaad een magazijn heeft, sloperijen afgaat en daar alle 300's mee kan nemen of strippen. Wellicht in de toekomst.
- V300 register
- Verbannen
-
Als liefhebber maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit of ik onderdelen via een half om half hobby/professioneel bedrijfje koop, of bij een clubmagazijn.
Wat zwaar weegt zijn naar mijn idee vooral:
- de beschikbaarheid van onderdelen die je nodig hebt om de auto rijdend te houden
- de kwaliteit moet zodanig zijn dat bij normaal gebruik van de auto geen vroegtijdige breuk/slijtage ontstaat. bij OEM parts is dit meestal wel goed, maar bijvoorbeeld rubber delen verouderen ook in het plastic zakje, en dan is het vaak beter om nieuwe reproductie of universeel materiaal te gebruiken
- de prijs moet niet over de top zijn. het terugverdienen van investeringen in repro parts door het verhogen van de prijs van andere delen is naar mijn idee maar heel beperkt mogelijk. Clubliefde of niet, als je het ergens anders een stuk goedkoper vandaan kunt halen zal er weinig extra cash uit voort komen
Het onderliggende punt is dus wat mij betreft niet pessimisme (dat is ook wel een makkelijk verwijt natuurlijk) maar eerder de "beperkingen van de werkelijkheid"
Specifiek op de repro delen vind ik dat bijv. Robbert-Jan het afgelopen jaar een enorme stap vooruit gemaakt heeft voor ons allemaal. Met name de kans op relatief grootschalige repro van de EMVK klepjes vind ik een top ontwikkeling. Maar ook op andere gebieden (o.a. de aandrijfassen, deurrubbers etc) zijn al best grote stappen gezet.
het voordeel van dit 'decentrale' verhaal is dat er dan ook geen spil van het verhaal is die ineens zou kunnen uitvallen. Het nadeel van onoverzichtelijkheid van het aanbod kan juist door een centraal orgaan als de volvo 300 club goed opgelost worden; informatie uitwisseling is al bijna 10 jaar onze core business immers.
- V300 register
- Verbannen
-
Toch zou een afdeling van de club mooi zijn waar je de meest standaard onderdelen kunt bestellen. Op deze manier zou je rompslomp bij de dealer etc. kunnen verkomen. Daartegen kan je op het forum met een beetje activiteit ook al een hele hoop vinden.
De reproductie van snel-slijtende onderdelen is hier een hele goede ontwikkeling van. Hetzelfde geldt voor de onderdelen die we allemaal op onze wishlist hebben staan. Denk hierbij aan sneeuwkap/koni's/louvre/vlotters etc..
Al met al denk ik dat het voor een vrij nieuwe club, al redelijk ver gevorderd is..! laten we vooral zo doorgaan, en proberen steeds meer enthousiaste mensen binnen te halen die wat kunnen betekenen voor de club!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-