343 R-sport; dealer tuned.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
sterker nog; het zijn Weber 45DCOE carburateurs!antiekeradio;154210 schreef : de carburateurs zijn niet van de originele R-sport kit, en eigenlijk is dat een positief punt. Gezien de omschrijving ga ik er vanuit dat er 2x Weber 40DCOE op zit. Deze staan beter bekend dan de Solex ADDHE carbs die origineel R-sport equipment waren. Wel vind ik het verhaal over de bougies een tikkeltje vreemd aangezien het toch niet z?'n extreme tuning is. Dit zou naar mijn idee normaal rijdbaar moeten zijn met normale bougies.
ook de nokkenas schijnt een tikje scherper te zijn als normaal en is tov de R-sport kit de compressie wat verhoogd; bougies slaan vet bij normaal rijden en dat kan ook duiden op een dusdanig scherpe nokkenas dat je zo'n typisch rottig-klapperend stationair toerental hebt; zou ook meteen het te hoge CO verklaren:p
die is hier ook al eens voorbijgekomen en ook een heeeele leuke bak, zelfs voorzien van een aardig motorisch pakket met een B230 als basis maar is toch meer rally-build. deze 343 heeft zover ik lees coilover wielophanging met Koni dempers, daarom is de hoogte van de auto ook zo mooi:pFran?ois;154214 schreef : En deze dan:
de velgen op dat ding vind ik wel pure porno, ik heb eenzelfde setje klaarliggen voor de 340Turbo maar die hebben een iets andere ET waarde (et20 en die op de 343 zijn zo te zien et-10)
is het ook, zeker weten! maar ik hou het liever bij 2 auto's waar ik m'n aandacht nog makkelijk in kan stoppen als een wagenpark dat zo groot is dat ik auto's ga verwaarlozen. en om m'n eigen 343 hiervoor te verkopen zie ik ook niet zitten, nu weet ik tenminste wat ik heb en of deze 343 net zo goed is moet nog maar gaan blijken.volvomania;154216 schreef : Lijkt me echt iets voor Anjo.
ik zou iig wel direct 2 dezelfde kuipstoeltjes monteren; dit is ?cht geen porum zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
40DCOE zou een meer logische keuze zijn voor de motorinhoud, hoe scherp de nokken ook zijn of hoe hoog de compressie ook is. Lijkt idd puur getuned op max power, niet op rijdbaarheid. Zou voor mij een serieus nadeel zijn als ik me zou ori?nteren op een R-sport achtige auto....
Wat er slechte tupperware aan is snap ik overigens ook niet helemaal:
- bumpers, grille en spiegels zijn origineel model. meegespoten is inderdaad erg lelijk op dit type, maar tupperware is het zeker niet
- de voorspoiler is origineel accessoire, o.a. standaard geleverd op de Oettinger versie en de Touring editie van Volvo zelf.
- de achterspoiler is inderdaad wel jammer (want verkeerde model voor het bouwjaar) maar ook gewoon ori. Volvo accessoire.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;154229 schreef : Wat er slechte tupperware aan is snap ik overigens ook niet helemaal:
- bumpers, grille en spiegels zijn origineel model. meegespoten is inderdaad erg lelijk op dit type, maar tupperware is het zeker niet
- de voorspoiler is origineel accessoire, o.a. standaard geleverd op de Oettinger versie en de Touring editie van Volvo zelf.
- de achterspoiler is inderdaad wel jammer (want verkeerde model voor het bouwjaar) maar ook gewoon ori. Volvo accessoire.
Smaak, de voorspoiler lijkt uit een complete bodykit te komen, maar de rest ontbreekt, de achterspoiler is de standaard MK3 taartschep (die ik op die al lelijk vindt) en het meegespoten werk vind ik ook niets. Dan mag het voor mij origineel zijn, maar het staat niet en dan vervalt het in mijn vocabulaire tot tupperware. Het is niet af of overdone wat ie wel heeft.
Die witte vind ik overigens wel mooi, al heeft ie dezelfde achterspoiler. Daar is ie meegespoten en zit er een subtiel voorlipje op en sideskirts. Gewoon smaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Jos360;154144 schreef : het is inderdaad wel een harde 343GLS
Zo te zien is het een DLS.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jammer dat hij toch best ver weg staat. Zelfs voor de mensen hier in het Zuiden. Hij is dan wel niet mooi (beetje te weinig van het ??n en teveel van het ander) maar ziet er wel hard uit en is voorzien van leuke delen.
Ik verwacht echter niet dat de verkoper de mindestpreis zo heeft gekozen dat het nog een schn?ppchen is. Gokje wagen? Iemand een GLS kopen;)
PS: wat moet je in godsnaam met een alu kooi?
De vermelding R-sport vind ik niet geheel terecht.
R-sport had geen 45mm webers
Remvloeistofreservoir lijkt aftermarket en niet R-sport
R-sport 343 met 5-bak?
MKIII kofferklepspoiler:s
MKIII toerenteller
Kilometerteller wel origineel?
Volgens mij zijn de enige orginele Volvo sportieve delen de extra metertjes, het diff (mits het een echts sperr is en geen mig/esab locker), het stuur en de voorspoiler.
Blijft een leuke auto maar zoveel is er niet origineel en origineel zeldzaam aan, R-sport is toch een door Volvo aangeboden pakket en daarvan zit er niet echt veel op. Ok, wel meer dan op mijn Volvo;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ruben;154310 schreef : Iemand een GLS kopen;)
Haha begint het nu al? :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





