(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

343 R-sport; dealer tuned.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2010 09:21 #844411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 R-sport; dealer tuned.
Hij gaat best hard als ik de huidige prijs zo zie met 'maar' 9 biedingen. (en minimum nog niet bereikt) Dit gaat geen goedkope wagen worden, maar wel eens die een prijs naar z'n waarde krijgt. Ziet er goed uit. (maar ook lelijk, slechte tupperware kit in mijn ogen, past mooi maar ik vind 'm lelijk)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2010 09:59 #844412 door V300 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2010 10:21 #844414 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic 343 R-sport; dealer tuned.
Lijkt me echt iets voor Anjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2010 11:01 #844415 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 R-sport; dealer tuned.
Die is in elk geval een stuk mooier. (maar de prijs is er ook naar, maar reeel)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2010 11:21 #844417 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 R-sport; dealer tuned.

antiekeradio;154210 schreef : de carburateurs zijn niet van de originele R-sport kit, en eigenlijk is dat een positief punt. Gezien de omschrijving ga ik er vanuit dat er 2x Weber 40DCOE op zit. Deze staan beter bekend dan de Solex ADDHE carbs die origineel R-sport equipment waren. Wel vind ik het verhaal over de bougies een tikkeltje vreemd aangezien het toch niet z?'n extreme tuning is. Dit zou naar mijn idee normaal rijdbaar moeten zijn met normale bougies.

sterker nog; het zijn Weber 45DCOE carburateurs!
ook de nokkenas schijnt een tikje scherper te zijn als normaal en is tov de R-sport kit de compressie wat verhoogd; bougies slaan vet bij normaal rijden en dat kan ook duiden op een dusdanig scherpe nokkenas dat je zo'n typisch rottig-klapperend stationair toerental hebt; zou ook meteen het te hoge CO verklaren:p

Fran?ois;154214 schreef : En deze dan:

die is hier ook al eens voorbijgekomen en ook een heeeele leuke bak, zelfs voorzien van een aardig motorisch pakket met een B230 als basis maar is toch meer rally-build. deze 343 heeft zover ik lees coilover wielophanging met Koni dempers, daarom is de hoogte van de auto ook zo mooi:p
de velgen op dat ding vind ik wel pure porno, ik heb eenzelfde setje klaarliggen voor de 340Turbo maar die hebben een iets andere ET waarde (et20 en die op de 343 zijn zo te zien et-10)

volvomania;154216 schreef : Lijkt me echt iets voor Anjo.

is het ook, zeker weten! maar ik hou het liever bij 2 auto's waar ik m'n aandacht nog makkelijk in kan stoppen als een wagenpark dat zo groot is dat ik auto's ga verwaarlozen. en om m'n eigen 343 hiervoor te verkopen zie ik ook niet zitten, nu weet ik tenminste wat ik heb en of deze 343 net zo goed is moet nog maar gaan blijken.

ik zou iig wel direct 2 dezelfde kuipstoeltjes monteren; dit is ?cht geen porum zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2010 12:28 #844426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 R-sport; dealer tuned.
nog wat kritiek / positief over de rode 343 waar deze thread mee begonnen is:

40DCOE zou een meer logische keuze zijn voor de motorinhoud, hoe scherp de nokken ook zijn of hoe hoog de compressie ook is. Lijkt idd puur getuned op max power, niet op rijdbaarheid. Zou voor mij een serieus nadeel zijn als ik me zou ori?nteren op een R-sport achtige auto....

Wat er slechte tupperware aan is snap ik overigens ook niet helemaal:
- bumpers, grille en spiegels zijn origineel model. meegespoten is inderdaad erg lelijk op dit type, maar tupperware is het zeker niet
- de voorspoiler is origineel accessoire, o.a. standaard geleverd op de Oettinger versie en de Touring editie van Volvo zelf.
- de achterspoiler is inderdaad wel jammer (want verkeerde model voor het bouwjaar) maar ook gewoon ori. Volvo accessoire.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2010 12:35 #844430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 R-sport; dealer tuned.

antiekeradio;154229 schreef : Wat er slechte tupperware aan is snap ik overigens ook niet helemaal:
- bumpers, grille en spiegels zijn origineel model. meegespoten is inderdaad erg lelijk op dit type, maar tupperware is het zeker niet
- de voorspoiler is origineel accessoire, o.a. standaard geleverd op de Oettinger versie en de Touring editie van Volvo zelf.
- de achterspoiler is inderdaad wel jammer (want verkeerde model voor het bouwjaar) maar ook gewoon ori. Volvo accessoire.


Smaak, de voorspoiler lijkt uit een complete bodykit te komen, maar de rest ontbreekt, de achterspoiler is de standaard MK3 taartschep (die ik op die al lelijk vindt) en het meegespoten werk vind ik ook niets. Dan mag het voor mij origineel zijn, maar het staat niet en dan vervalt het in mijn vocabulaire tot tupperware. Het is niet af of overdone wat ie wel heeft.

Die witte vind ik overigens wel mooi, al heeft ie dezelfde achterspoiler. Daar is ie meegespoten en zit er een subtiel voorlipje op en sideskirts. Gewoon smaak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2010 12:43 #844431 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 R-sport; dealer tuned.
Als ik die auto zo op de foto's zie, heb ik het idee dat die dealer de volgende gedachte heeft gehad: "Zo, nu is hij wel ongeveer af maar nog net niet helemaal, maar ik vind het wel goed zo".

Jos360;154144 schreef : het is inderdaad wel een harde 343GLS


Zo te zien is het een DLS.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2010 21:30 #844499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 R-sport; dealer tuned.
Heel mooi vind ik het inderdaad ook niet. In de omschrijving van Joost: "niet af" kan ik me wel vinden.
Jammer dat hij toch best ver weg staat. Zelfs voor de mensen hier in het Zuiden. Hij is dan wel niet mooi (beetje te weinig van het ??n en teveel van het ander) maar ziet er wel hard uit en is voorzien van leuke delen.

Ik verwacht echter niet dat de verkoper de mindestpreis zo heeft gekozen dat het nog een schn?ppchen is. Gokje wagen? Iemand een GLS kopen;)

PS: wat moet je in godsnaam met een alu kooi?

De vermelding R-sport vind ik niet geheel terecht.

R-sport had geen 45mm webers
Remvloeistofreservoir lijkt aftermarket en niet R-sport
R-sport 343 met 5-bak?
MKIII kofferklepspoiler:s
MKIII toerenteller
Kilometerteller wel origineel?

Volgens mij zijn de enige orginele Volvo sportieve delen de extra metertjes, het diff (mits het een echts sperr is en geen mig/esab locker), het stuur en de voorspoiler.

Blijft een leuke auto maar zoveel is er niet origineel en origineel zeldzaam aan, R-sport is toch een door Volvo aangeboden pakket en daarvan zit er niet echt veel op. Ok, wel meer dan op mijn Volvo;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-08-2010 21:36 #844501 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343 R-sport; dealer tuned.

Ruben;154310 schreef : Iemand een GLS kopen;)



Haha begint het nu al? :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD