(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1977 343dl Jubileum

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2010 21:21 #818701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1977 343dl Jubileum
Alex, zoals je misschien hebt gehoord heb ik de rode 77-er van Jack gekocht... Ik zou graag zien dat deze auto's behouden blijven. Is de auto rijdbaar? Dan wil ik hem wel ophalen, ben vrij komende week (student)... Is de auto rijdbaar? Is er een prijs overlegd? Is het duidelijk wat er met de auto moet gebeuren als ie gered is? Update me ff.., kunnen we wat overleggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 21:37 #818704 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1977 343dl Jubileum
Dat moet absoluut voorkomen worden.

Erwin, mocht jij niets kunnen regelen, doe mij dan even een mailtje als je wilt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2010 22:15 #818716 door V300 register
Doe ik... ik weet namelijk nog niks over wat de bedoeling met de auto is... Als ik hem ophaal zal hij toch overgeschreven moeten worden en verzekerd. Ik heb de auto trouwens bekeken toen ie nog in Eesveen stond, in mijn ogen is het een slopert maar ik ben ook niet zo'n kunstenaar in plaatwerken dus misschien dat iemand met veel kennis het wel kan doen... Zitten wel veel rotte plekken in namelijk... Nou ik ga stappen! Morgen maar even verder kijken.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 00:06 #818729 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1977 343dl Jubileum
Redden voor onderdelen is ook slim, als het echt een sloper is. Bij een een zeldzamen 343 moet het natuurlijk wel ondoenbaar zijn om hem op te knappen, wil ie gesloopt worden. (in mijn achterhoofd heb ik dan het respectabele werk van die amerikaan die aan die dafjes werkt). Als je van een wagen houd is marktwaarde onbelangrijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 00:21 #818732 door V300 register
Dus ze willen er 500 euri voor hebben, wel graag snel want anders gaat-ie de kraak in. Riiiiiiiiiight.

Ik roep shenanigans, de gebruikelijke emotionele chantage met de slopershamer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 10:30 #818751 door V300 register

Alex;135080 schreef : Mijn vraag is, wat krijg je tegenwoordig op de sloop toe als je een auto erheen brengt?

Bij gangbare wagens mag je blij zijn als je boven de 75 euro uit komt, 150 is het maximum dat ik heb meegemaakt voor wagens > 15j oud. Bij niet gangbare wagens (wees eerlijk, dat is een 343) mag je volgens mij tegenwoordig blij zijn als je niet hoeft te betalen om een vrijwaring in ontvangst te nemen.

Niels;135114 schreef : Dus ze willen er 500 euri voor hebben, wel graag snel want anders gaat-ie de kraak in. Riiiiiiiiiight.

Ik roep shenanigans, de gebruikelijke emotionele chantage met de slopershamer.

Daar lijkt het verdacht veel op. Ik zou zeggen 50 bieden, oppikken met een ambulance, opslaan op de oprit/ergens in een stal en schorsen. (Indien mogelijk) Als ie 'm echt aan de straatstenen niet kwijt kan en sloop zonde vind dan heb je 'm, als ie begint met 'k wil er minimaal 100 voor hebben kan je altijd iets hoger bieden, komt ie met 500 zou ik 'm naar een hoge boom verwijzen. (dan kan ie de boom in) Als het alternatief sloop is, is 500 euro geen re?le vraagprijs, nevernooitniet, hooguit 150.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 11:45 #818756 door V300 register
Als je met deze auto bij de sloop komt mag je denk ik idd blij zijn als je hem zonder te betalen mag laten staan... Er is voor een sloper ook weinig aantrekkelijks aan omdat er doorgaans weinig vraag naar 343 onderdelen is... Ja tuurlijk zijn er liefhebbers die juist al jaren naar een onderdeel van dit bouwjaar zoeken en wat nog aan deze auto zit, maarja dat weet die sloper niet... Die ziet er niks in. De verkoper vraagt er 500 voor dus die brengt hem echt niet naar de sloop. Kunst is dus om een goed bedrag te bieden zodat hij hem wel aan je wil verkopen maar niet verkoopt aan een eventueel hogere bieder... Ik wil hem best ophalen want ik woon 20 minuten bij Zuidveen vandaan. Moet alleen weten wie de auto daarna wil hebben want ik wil hem liever niet zelf houden (op wat onderdelen na misschien). Ik heb geen autoambulance dus ik zou hem naar huis moeten rijden... Krijg je dus te maken met verzekering. Hij moet natuurlijk ook tenaamgesteld worden, dus als er goede afspraken gemaakt kunnen worden haal ik hem met alle plezier op. Ookal is het alleen als sloper. Het is jammer om een 77-er te slopen maar als het echt niet haalbaar is hem op te knappen zijn 77-er onderdelen natuurlijk ook heel handig (zegt een nieuwbakken 343 eigenaar).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 12:00 #818761 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1977 343dl Jubileum
ik vermoed dat er voor restauratie weinig eer aan te behalen is, er heeft vroegaah een fusion audiosysteempje in gelegen toen ie in handen was van een jongen die z'n rijbewijs nog moest gaan halen. uit eigen ervaring weet ik dat jochies van die leeftijd en geen verder gevoel bij de 3 serie rustig een gaatje (of 40) boren in de carosserie zonder dat tegen roest te behandelen of wat verbouwen aan het interieur om de versterker vast te schroeven...

als je dit ding koopt, ga er dan maar vanuit dat het voor de onderdelen is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 12:03 #818763 door V300 register
I think so too... Los van hoe er mee omgegaan is was de auto qua roestvorming naar mijn idee ook al te ver dus... Demonteren maar denk ik zo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 12:17 #818767 door V300 register
Ik dacht dat een sloperij 250 euro krijgt als ze een auto afmelden. Dat heb ik eens te horen gekregen toen ik een 360 op de sloop zag staan. 250 euro wilden ze er om die reden dus minimaal voor hebben. Hou dat maar in je achterhoofd als een sloperij geld vraagt voor de vrijwaring. Ik denk ook niet dat ze er maar 1 onderdeel vanaf zouden halen. Direct in de pers.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC