Twee bijzondere 340's
- V300 register
- Verbannen
-
Ik geloof dat dit sinds +- 1990, maar ik heb geen flauw idee wanneer men hiermee begonnen is, m'n oudere import wagens zijn van of voor 1981 ingevoerd of na 1997. Degene die in 1981 is ingevoerd heeft geen datum 1e toelating van het originele land, de latere wel.
Als dit een import is, dan kan je nog wel eens aan de hand van de productie datum of een verklaring van de fabrikant de datum 1e toelating aangepast krijgen, als dit echter een winkeldochter was...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;132850 schreef : Dat van die DL moet toch haast een fout zijn? Het kenteken is echt uit 1985. Foutje in de databeest van de RDW?
Ik vind het wel heel erg bizar. Het chassisplaatje zal wel het antwoord op deze dubieuze situatie weten. Volgens mij is dit toch echt een 85'er. Zowel het kenteken als de uitvoering (van de 340) matchen wel met elkaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik gok dat dit een import of winkel dochter is, MY 85. (maar weten zullen we het niet, of de eigenaar moet zich hier melden, hij's verkocht
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar even over die 85'er. Deze gaat dus ook nooit belastingvrij worden omdat deze als 88'er staat geregistreerd?
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Stefan;132957 schreef : Een hele tijd geleden was er iemand op het forum die zei dat er ergens een mintgroene 340 uit 1986 stond die nooit verkocht is geweest. Deze was ook nooit op kenteken gekomen en nog (bijna) gloednieuw. Heeft iemand daar nog iets over gehoord? Of was dit een of andere 1-aprilgrap?
Dat ging over een 360GLT. Wel knap dat je nog wist dat deze groen was, dat was ik dan weer vergeten.
Waarschijnlijk was het een grap, anders laat hij ons wel erg lang op de foto's wachten.....
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4409
@ luc, die wet is nov 2008 al aangenomen. Staat dus allang vast helaas. Zie ook de volvoice.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wat wel kan is dat de auto een tijdje in het buitenland is geweest voordat het kenteken daadwerkelijk is 'geactiveerd' (wat Jos zei).
Dat de precieze datum niet bekend is maakt niet uit, het bouwjaar wordt dan nagegaan a.d.h.v. het chassisnummer. Vervolgens wordt de datum eerste toelating dan 28 februari xxxx (bouwjaar).
Op het kentekenbewijs wordt dan vermeld "Datum eerste toelating ambtelijk vastgesteld".
Heeft onze 850 ook, komt oorspronkelijk uit Saoudi-Arabi?.
- V300 register
- Verbannen
-
Als deze origineel in nederland is verkocht krijg je die dus nooit wegenbelasting vrij. Op zich jammer, maar als ie goed is zou ik me daar niet door laten weerhouden.
- V300 register
- Verbannen
-