(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

wie redt deze oldtimer in spe?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2009 22:09 #809014 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wie redt deze oldtimer in spe?
Hij had mij gemaild omdat ik ook uit Tilburg kwam, en eventueel wou die die auto wel laten maken Erik. Wat ik begrepen had... Dus nu maar hopen dat die het doet... Daarbij er hoeft toch geen nieuwe koppeling in persee. Alleen een nieuwe plaat, en een goede tweedehandse drukgroep is waarschijnlijk al voldoende die mooie wagen alweer te laten rijden.

Maar goed dat moet maurice zelf weten wat hij doet. Het kost hem weer geld, omdat die dat al uitgegeven heeft voor zijn opel. Maar als ik iets de moeite waard vindt, is het wel deze auto. Die valt in het niks met die van mij, ik zou er niet eens over twijfelen. (als het mijn auto was dan)

En ik kan me ook goed begrijpen dat als je geen geld hebt het ook niet kunt missen. In het leven moet je keuzes maken. Als die verkocht wordt, en iemand zet er een nieuwe koppeling in, is die ook gered. Mits hij niet als slopert wordt gebruikt. Ik moet zeggen vroeger dacht ik er ook zo over van och, ja boeiend. Maar ik begin wel in te zien dat het zonde is, omdat er steeds minder van zijn en de wagen zelf steeds unieker wordt.

In Tilburg heb je een sleutelgarage he Maurice. 10 euro p/u per uur per brug. Als je iemand kent die goed kan sleutelen en dat wil doen, is het dus 40 euro aan brug huur, 100 euro voor een nieuwe plaat (min statiegeld wat je weer terug krijgt) lager heb je waarschijnlijk niet nodig, en dan nog de drukgroep. Het is de auto wel waard. Ergens een handige vriend, familie ect. Dat is het goedkoopst. BIj ons is helaas niemand handig...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 23:01 #809016 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wie redt deze oldtimer in spe?
Vergeet de stelplaatjes niet en als ie toch op de brug staat inspectie van de vario: olie, riemen, lagers, etc. Bovendien kan het ook langer dan vier uur duren.
Als je nog nooit eerder een plaat vervangen hebt, is het wel risicovol om dit geheel zonder begeleiding te doen.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 23:04 #809018 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic wie redt deze oldtimer in spe?
Die plaat moet je wel goed centreren, anders heb alleen nog meer problemen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 14:14 #809053 door V300 register

elpee;127513 schreef : Die plaat moet je wel goed centreren, anders heb alleen nog meer problemen

Als je niet goed centreert krijg je uberhaupt de prise-as er niet op. Inderdaad even goed naar kijken dus.
Ik heb een afgeslepen torque-tube als centreer-tool thuis liggen. Ideaal gereedschap!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 14:56 #809058 door V300 register

elpee;127513 schreef : Die plaat moet je wel goed centreren, anders heb alleen nog meer problemen

Jos360;127548 schreef : Als je niet goed centreert krijg je uberhaupt de prise-as er niet op. Inderdaad even goed naar kijken dus.
Ik heb een afgeslepen torque-tube als centreer-tool thuis liggen. Ideaal gereedschap!

CVT koppeling ligt los (de befaamde luchtspleet van 0,3 mm) tussen het vliegwiel en drukgroep.

hoezo centreren, hoezo problemen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 15:24 #809062 door V300 register
volvo 340 86

ik moet hem echt wegdoen,ik heb simpelweg het geld nu niet dus als er liefhebbers zijn mag die hem zo komen halen......ik wil ook niet dat hij op de sloop beland ..dus liefhebbers wie t eerst komt mag hem hebben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 15:45 #809063 door V300 register

antiekeradio;127554 schreef : CVT koppeling ligt los (de befaamde luchtspleet van 0,3 mm) tussen het vliegwiel en drukgroep.

hoezo centreren, hoezo problemen?

Ik moet leren mijn mond te houden als het over CVT's gaat. Excuseer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 19:10 #809078 door V300 register

Erik;127500 schreef : Zeker in een Ipod die een gegarandeerde levensduur van maar 3 jaar heeft of een andere gadgets.

Hahaha, 1-0 voor Erik, zeker van de week ook naar kassa gekeken??:w00t:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 20:58 #809102 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wie redt deze oldtimer in spe?
jip, Ik schrok er van. Ik d8 dat zoiets wel een jaartje of 10 mee zou gaan. Net zoals de meeste (kleine) nieuwe auto's.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC