waar komt deze onzin vandaan?
- V300 register
- Verbannen
- 
              
blijft de strekking hetzelfde;
geen APK-afkeur is voor mij geen maatstaf voor roestgevoeligheid. Diede rijdt inmiddels al jaren met een rotte wielkastrand rond, en Ronald's GLT had het ook al een hele tijd voor hij begon aan de restauratie.
dat die man zegt; "want hij roest zoals alle 340's aan de achterwiel randen" is ook een beeetje kort door de bocht, want er zijn per slot van rekening zelfs nog steeds 340's met een roestvrije originele voorbalk :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Ok, geen enkele van staal vervaardigde auto. (voor de grapjassen me voor zijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
huysmans;106210 schreef : Zou ook kunnen, maar om heel eerlijk te zijn ken ik geen enkele wagen van meer dan 20 jaar die nog nette wielkastranden heeft bij 'normaal' gebruik. (lees niet 1000 km per jaar en verder altijd in de garage staan)
Ok, geen enkele van staal vervaardigde auto. (voor de grapjassen me voor zijn)
:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
- 
              
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- 
            
				
- Premium lid
- 
              
- Berichten: 111
Verder heb ik ooit begrepen van mijn vader die werkzaam is in de chemie dat "alle" materialen een verbinding aangaan met zuurstof en dus oxideren.
Voor zover mijn bijdrage voor nu :no_comment:, ik geef het stokje weer door aan mensen die veel meer verstand van auto's en soorten metaal hebben.

Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 
              
- Berichten: 4
Wouter76;106237 schreef : Verder heb ik ooit begrepen van mijn vader die werkzaam is in de chemie dat "alle" materialen een verbinding aangaan met zuurstof en dus oxideren.
Ligt eraan hoe edel het is (metalen).
M.a.w. als je gouden wielkasten hebt, kun je hem eeeeeeuwen in weer en wind zetten zonder dat 't lelijk wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
volvofiel;106243 schreef : Ligt eraan hoe edel het is (metalen).
M.a.w. als je gouden wielkasten hebt, kun je hem eeeeeeuwen in weer en wind zetten zonder dat 't lelijk wordt.
Het verschil zit 'm in het soort staal. Dun schrootstaal waar vroeger o.a. FIAT's van gemaakt werden roest vele malen harder dan wat dikker " nieuw staal". Ook ligt het trouwens aan verbindingsnaden (hoe het dus afgewerkt is) en hoe goed alles gegalvaniseerd is (doen ze pas sinds halverwege de jaren '80, Audi was ??n van de eerste automerken die dit deed).
Audi maakt tegenwoodig gebruik van het zogenaamde "space frame". Het space frame bestaat uit een deel staal en een deel aluminium.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
 
				 
             
    




