(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

de koersen stijgen.....

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2007 20:43 #689021 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic de koersen stijgen.....
ben begonnen met daf juist omdat ze goedkoop waren (destijds) de prijzen stijgen bij DAF's gelukkig al wel, maar het geld dat ik er inmiddels in heb gestoken krijg ik er NOOOOOOIT meer uit.

Met de 300's probeer ik dat te beperken, maar iedere maand gaat er weer teveel loon naartoe... dat probeer ik nu te beperken vanwege de auto van mijn vader.
maar dat praat niet goed dat ik al aardig DAF en Volvo spul aan het verzamelen ben... kan er alleen niemand mee blij maken en ik ben er te voorzichtig mee om het op de sloop te laten eindigen... :( shame on me :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2007 23:35 #689044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic de koersen stijgen.....
Je moet met die 300 ook niet meer kijken van goh 200 euro laswerk plus nog wat reparaties terwijl die auto maar 500 waard is als die goed zou zijn...

Is dat dan nog wel de moeite.... Bedoel weet je wat een beurt van een nieuwe auto tegenwoordig kost?

Als de prijzen net zo zullen stijgen van de 300 als bij daf betaal je over 10 jaar zeg 1000 a 1500 euro voor een 340.

Laten we het hopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2007 00:14 #689046 door V300 register
Ik denk dat je het behoorlijk kan vergelijken met de oude C-kadettjes. Je hebt ze in allerlei uitvoeringen maten en motoren.
Een in nieuwstaat verkerende 1.2 city vertrekt voor 400 euro. Terwijl een dikke coupe met dikke motor voor 3000 vertrekt.
Hoewel ik wel moet zeggen dat een C-kadett veel meer tot de verbeelding spreekt, dus eerder voor een veel hogere prijs weg zal gaan.

Ik hoop wel dat de auto's waar veel moeite in is gestoken meer gaan opleveren dan ze nu doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2007 01:56 #689049 door V300 register

antiekeradio;40548 schreef : zoals met meerdere z??r goede ide?n is de praktische uitvoerbaarheid maar aan 1 ding gelimiteerd; "wie regelt het"

ik zou er zelf trouwens niets in zien om in deze fase van mijn leven een bak geld te stoppen in auto's waar ik voorlopig toch niet aan toe zou komen om aan te werken/ van te genieten.... dan zou ik bijvoorbeeld het strak maken van mijn andere oldtimer voorrang geven.

Ook is het heel moeilijk om zo'n setup enige stabiliteit op de lange termijn te garanderen. Huur is per definitie een dure oplossing, wat ten koste gaat van het budget voor de auto's. wil je dat tientje wekelijks, of maandelijks inleggen? ik weet wel dat je voor een tientje per maand vrijwel nergens ook maar 1 auto gestald krijgt hier in de buurt.
schaalvoordeel? ok, maar dan zit je weer vast aan een minimum aantal deelnemers...

ik geef maar wat praktische overwegingen he, vind het nog steeds een leuk idee hoor!!!

Ik zou het willen verbreden: wie gaan het regelen? Ik weet dat ik absoluut geen verstand heb van techniek, laswerk, verkooptrucs etc, maar ik kan wel organiseren. En zo hebben we hier ook al een paar perfecte technici, een paar goede babbelkousen die een prijs omlaag kunnen lullen, we hebben zelfs al iemand die er genoegen in schept om auto's te laten blinken.
Wat ik wil zeggen is dit: als je echt werk wilt maken van het redden van de 300's in Nederland dan moeten we onze vaardigheden op een slimme manier gaan combineren.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 13:07 #689067 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic de koersen stijgen.....
Helemaal mee eens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2007 13:35 #689071 door V300 register
dhr. vd bergh heeft min of meer een dergelijke schuur. :+

Ik denk dat Dafjes ook wel een aardig voorbeeld zijn: De vroege aparte modelletjes zijn gedl waard, de opgesoepte versies van de latere tijden ook. Maar die V66's enzo, brengen nauwelijks iets nog op.

Mijn idee van prijzen:

- 343/345: Zullen wellicht iets duurder worden dan 340's, maar niet veel, want de 340 wordt ook belastingvrij (ikzelf zweer bij het ouwe neusje, maar wie ben ik)
- 340: Vario's kunnen gerespecteerd raken...Maar ik denk van niet. Opgeleukte versies gaan denk ik wel wat op leveren. De oude types worden meer waard als de nieuwe. Die zijn en worden in noodgang afgemaakt op de sloop. De waardering van de 300 serie stijgt nu, en daarmee zullen de latere 340's wellicht gered worden.
- 360: Hatch's, en vooral 3 deurs hatch's gaan zeer zeker geld op leveren. Maar sedan net zo goed. 360's vallen tussen de 100, 200 serie enzo. Ruime auto, degelijke sterke zweedse motor. Dat worden de goed rijdbare oldtimers van de toekomst vermoed ik.

Op dit moment rijd ik mijn auto wel enigszins op. Krijgt wel goed onderhoud, maar verder opknappen en maken naar wens kost tijd geld en ruimte, en aan alle 3 heb ik gebruik. Gaat er nu iets stuk, dan word het zeker gemaakt. Naar de sloop z?k?r niet. Ik ben er van overtuigd dat ik dit auto'tje (De rode DL special) nog voor hele lange tijd zal rijden. Hij is nu vooral goedkoop en leuk, later als de centjes binnen rollen van een vaste baan, volgt het maken naar wens, en wellicht mn oldie voor de zondaagjes.

Ook een reden trouwens dat ik moeite heb met het verkopen van mn chocolip. Als ik hem nu verkoop, word hij wellicht opgereden en binnen no-time staat hij op de sloop. Terwijl hij juist het restaureren nog zo goed waard is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 15:03 #689887 door V300 register
over koersen gesproken link.marktplaats.nl/132558446

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 18:10 #689900 door V300 register
compleet en extreem netjes (check vooral de stof van de stoelen + tapijt)

koop een ''aardige" 343 en na een spuitbeurt, nieuwe bekleding en nieuw tapijt ben je al verder door je spaarpot heen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 18:27 #689902 door V300 register
Bekleding en tapijt is bij een gewone 340 niet zo duur. Athans het tapijt, de stoelen pak je gewoon nieuw van de sloop. Tapijt kun je zelf ook nog wel denk ik leggen. (Of zie ik dat verkeerd????)

Maar 343 stoelen zijn zeldzaam dus zul je die opnieuw moeten laten bekleden, dat lijkt mij een duur geintje! Maar als ik deze stoelen bekijk zijn die van het type die ook in een 340 passen, alleen die kleur kun je dus echt niet vinden op de sloop!

Desondanks denk ik dat die hem voor dit bedrag niet zal verkopen tegen de 4000. Maar dat die zeker veel op gaat brengen denk ik wel. Maar das ook de verkoop truck, vraag veel kan er nog de helft af.

Overigens hoop ik het tenzeerste dat die voor veel geld weggaat zeg 3500 euro! Denk zelf eerder rond de 2000 of is dat niet reeel? (te weinig dus)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 19:48 #689917 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic de koersen stijgen.....
3,700 eurie is wel erg veel,maar echt een nette auto idd

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC