de koersen stijgen.....
- V300 register
- Verbannen
-
Er is gewoon simpelweg niemand die veel geld voor de 300 serie geeft. Bijzondere in goede staat verkerende modellen daar gelaten. Het enige wat stijgt is de oud-ijzerprijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;40459 schreef : Niet echt een investering dus!
Wel voor jezelf, omdat je nog jarenlang in een fijne auto kan rijden!
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;40459 schreef : Denk dat onze 340 gewoon een goede gebruikte met nieuwe apk over een jaar of 10 ook rond de 500 euro zal liggen. Niet echt een investering dus!
wat is een 360 GLT 3-deurs waard?
je weet het niet, want ze zijn gewoon niet te koop.
als er in de opvattingen van onze clubleden dit soort waan ide?n blijven hangen (over 10 jaar is de wereld grondig veranderd, dat weet ik wel zeker)
is er gewoon geen 1 volvo 340 meer te koop waar je het op kunt uitproberen. geen goede gebruikte, geen slechte, geen zonder APK geen m?t APK. gewoon g??n.
Dat wil zeggen, als je ze blijft beschouwen als ding wat je koopt voor een paar kratjes pils, een beetje in gaat rondrijden, al dan niet voor schut wegens roestgaten maar repareren ho maar, en dan als het te erg wordt voor de APK keurmeester parkeer je hem gewoon op de sloop en ga je een volgende zoeken.
want: ze worden niet meer gemaakt! (newsflash)
en elke wagen die nu naar de sloop gaat komt NOOIT meer terug.
Ik ga niet zeggen dat ik er niet aan meedoe, maar ik heb dan toch in ieder geval ook niet het idee dat het eindeloos door kan gaan op zo'n manier.
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens, valt die wel mooi op te knappen, maar dat kost nu eenmaal geld, de vraag is wil je dat... Die van mij ziet er nu al veel beter uit, en dadelijk nog wat laswerk en is die weer helemaal tip top.
Maar waar is het gene op gebasseerd dat de prijzen laag blijven, een uiterst zeldzame black beaty 343 word verkocht voor 1500 euro, een praktisch nieuwe 343 voor rond de 1000. Als liefhebbers er meer voor over zouden hebben zouden deze uiterst schaarse modelen veel duurder zijn! Maar ja, waarom zou je als liefhebber er meer voor over hebben als je hem ook voor een happekras kunt kopen....
Dat zijn dan de topmodelen, waar er minder dan 10 van zijn, in het geval van die beauty zelfs maar 1 (nog een maar die is er wat erger aan toe na mijn informatie)
Als je dat weet hoe kun je dan denken, dat over 10 jaar onze auto dan 1500 euro waard zou zijn.... Daarbij als de kilometer heffing naar milieukenmerken word ingevoerd, is dit ook niet een auto waar mensen van denken laat ik die eens kopen!
Is gewoon vraag en aanbod. En als de liefde van deze autoos alleen van deze club komt, dan worden ze niet duur, maar wel schaars.
Tenzij tegen die tijd, wij als club zo wijs zijn (als er dan toch amper meer zijn) onze wagens niet meer voor een happenkars te verkopen....
Als wij onze wagens dan duurder verkopen en er zijn er slechts 100,en (want aan zo,n aantal moet je dan echt gaan denken vrees ik, daar heeft wouter echt gelijk in) dan doen andere dat ook, en houden we er zelf ook meer aan over.
Maar als je nu je eigen 340 voor 2000 euro op marktplaats zet verklaart iedereen je voor gek en raak je hem aan de straatstenen niet kwijt...
En laat het duidelijk zijn ik ben dadelijk aan het opknappen van mijn auto een x bedrag kwijt geweest, en daarvoor had ik deze ook naar de sloop kunnen rijden, en 2 mooie 340,ers van kunnen kopen.... Ik baal er als een stekker van dat je bijvoorbaat al weet dat het financieel een nutteloze investering is. Ik hoop dat ze snel meer waard worden, maar hoe?
Weet je wat een 2e handse eend kost of een kever? En weet je wat die nieuw kosten in de tijd van de 340, 60% of zelfs de helft in het geval van eend. En die eendjes gaan nu voor vele duizende euroos weg. Hoe kan het eigenlijk! Waarom wel een auto, waar je niet eens in wilt rijden (de vering vreselijk) de veiligheid (vreselijk) het vermogen op de snelweg (vreselijk) roest (vreselijk) meestal hebben die eendjes al een compleet nieuw bodempje erin, en waarom die wel omdat ze er zo leuk uitzien!
Het stelt helemaal niks voor. Als de imago van onze autoos nu eens sterk zou verbeteren, maar das in het begin al bagger geweest. Toen ik op de basischool zat werd er al gezegd dat we een bejaardenauto hadden voor mensen die niet konden rijden. Die zijn nu net zo oud als ik, denk niet dat ze er nu anders over denken.
Het heeft te OOK maken met het dafimago, terwijl daf een harstikke leuke auto is maar goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat ik maar wil zeggen: ik zou er best wel 5 willen hebben/kopen, maar ik kan ze niet kwijt, dus misschien zouden we eens na moeten denken over een gezamelijk 300-reservaat:)
- V300 register
- Verbannen
-
ik zou er zelf trouwens niets in zien om in deze fase van mijn leven een bak geld te stoppen in auto's waar ik voorlopig toch niet aan toe zou komen om aan te werken/ van te genieten.... dan zou ik bijvoorbeeld het strak maken van mijn andere oldtimer voorrang geven.
Ook is het heel moeilijk om zo'n setup enige stabiliteit op de lange termijn te garanderen. Huur is per definitie een dure oplossing, wat ten koste gaat van het budget voor de auto's. wil je dat tientje wekelijks, of maandelijks inleggen? ik weet wel dat je voor een tientje per maand vrijwel nergens ook maar 1 auto gestald krijgt hier in de buurt.
schaalvoordeel? ok, maar dan zit je weer vast aan een minimum aantal deelnemers...
ik geef maar wat praktische overwegingen he, vind het nog steeds een leuk idee hoor!!!
- V300 register
- Verbannen
-
De stalling is vrij duur, das echt heel duur zelfs. Een caravan stallen is al hartsikke duur. Als je echt een stalling kunt vinden voor een happekrats is het nog te doen. Veder zit je dan nog wel met risico,s denk voornamelijk aan brand.
Ruimte is schaars in Nederland, en derhalve dus ook duur.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het blijft alleen een goedkope auto, dus ook aantrekkelijk voor mensen die een jaar voor 500 euro willen rijden en hem daarna naar de sloop brengen als er voor 100 euro laswerk aan zit te komen voor de apk.
In ieder geval ben in gestopt met deze auto's aan te smeren aan bekenden, tenzij ik zeker weet dat het iemand is die op z'n minst de moeite neemt om hem af en toe te wassen.