Distributieriem 440

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 18:41 #947438 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Distributieriem 440
ja ik heb het er ook zo neergeplempt.
Bij veel auto's is het inderdaad zo dat de poelie voor de v-snaar/multiriem op het tandwiel van de krukas zit, en dat die eraf moet voor je de distributieriem kunt vervangen. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee of dat bij je B18 ook zo is. Maar nu weet je iig wat je zou kunnen verwachten, en als de poelie er niet af hoeft is dat alleen maar mooi meegenomen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2014 19:35 #947442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Distributieriem 440
volgens mij moet inderdaad de poelie eraf voor de B172, dus zal ook wel voor de B18 gelden. Ik heb zelf bij de GLE/millionaire ook het 'tandwiel' van de distributie eraf gehaald omdat je dan ook de oliekeerring van de krukas kunt vervangen. De juiste manier om dit zonder schade te verwijderen is om een plaatje op het wiel te draaien met 3 gaten; 2 voor de M6 gaatjes aan de zijkant en 1 in het midden om een bout doorheen te draaien zodat je de kracht kunt 'afzetten' op de krukas. Kostte me 1 zo'n tandwiel voor ik daar achter was (en nogmaals dank aan Anjo voor het vervangende wieltje!!) :+

als er oliesporen achter de riem te zien zijn is dat zeker aanbevelenswaardig om te doen trouwens.

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 19:57 #947444 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Distributieriem 440
Mooi. Bedankt voor de tips. Wordt vervolgd :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC