Distributieriem 440
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-
Ondanks dat dit een 300 club is, zijn er vast mensen die mij met onderstaande kunnen helpen. Mijn ervaring is dat dit forum actiever is dan het Volvo forum.
Voor het vervangen van de distributieriem kan de krukas vastgezet worden, zodat deze zonder de riem niet gaat draaien. In een instructie staat dat je een 8 mm dikke timing pin nodig hebt. Is dit gewoon een bout ter dikte van 8 mm? M.a.w. wat kan ik hier het beste voor gebruiken en is het nodig?
Daarnaast, de nokkenas staat ook niet vast, toch? Kan deze niet soepel verschieten?
Bvd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
het beste kun je voor het blokkeren een boortje gebruiken trouwens
Edit: dmv een sleutel op de bout van de krukas kun je de 1e zuiger op tuimelen zetten, dan kun je aan alle markeringen zien of de assen op tijd staan. De markeringen op de nieuwe riem komen overeen met de markeringen op de assen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
en wat volvofiel al zegt: gebruik de timing-markers! die zitten er niet voor niks. controleer voor het eraf halen, tussendoor en naderhand eerst met de hand 2x rond voordat je uberhaubt de startmotor gebruikt.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Zo'n boortje is wellicht handiger
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-
@ powerflux, welke bout bedoel je precies?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
RayFrancis;228568 schreef : Prima, dan pakken we een boortje. Bedankt voor het advies.
@ powerflux, welke bout bedoel je precies?
bout van de krukas? of hoeft die er bij een 1.7 niet af? want dat scheelt een hoop

- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
ik haakte in op de opmerking van volvofiel, maar ik kan je niet met zekerheid vertellen of hij bij de 440 er ook af moet. het kan zijn dat het niet nodig is, maar nu heb je iig voor beide gevallen tips.
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-
Mocht het toch nodig zijn, dan laat ik het achteraf nog wel even weten