beunhaas 1e klas
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vind dat je je auto gewoon niet tot 7000 toeren (of eigenlijk gewoon niet boven de 5000) moet jagen, niet per se voor die eventuele voetganger of fietser, maar wel om iets dat ''zuinig zijn op je spullen'' wordt genoemd.
Als je met 7000 toeren van 2 naar 3 schakelt ben je dat dus duidelijk niet. Als je daarna nog vol trots foto's op een forum zet, ben je dat nog minder...
Overigens zou ik er met een of andere 13 in dozijn auto precies het zelfde over denken, niet enkel bij een Volvo 300. Als je zo rijdt, ben je geen auto waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;204873 schreef : Nou, dan kan ik mn speeltje wel te koop zetten dus, wie bied?
Anjo, als ik eerlijk ben, voor mij valt jou turbo ook een beetje in dat gebied inderdaad... Gelukkig ben jij van het soort mensen dat zijn auto goed onderhoud en er gewoon een hoop plezier aan beleeft!
Jij bent niet iemand die zijn auto zo goedkoop mogelijk opvoert, en van apk naar apk rakt tot er teveel roest aan zit of de auto helemaal van ellende uit elkaar valt... Bovendien, als jij je turbo total loss rijdt door een vliegwiel dat door de motorkap naar buiten vliegt, zul jij daar waarschijnlijk ontzettend van balen, en niet hier trots je prestatie gaan berichten

- V300 register
- Verbannen
-
Niet boven de 5000? Das heel braaf, moet een auto gewoon aankunnen, zo niet, dan heb je gefaald in onderhoud. Wat de oorzaak voor het verhaal hierboven is geweest zullen we nooit weten, het komt ook maar weinig voor, wel kan ik me iets bij de term 'beunhaas' voorstellen, gezien om wat voor 'n auto het gaat. Dit was denk ik gewoon zo'n overgerolde ragbak.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;204869 schreef : tja, ik denk dat hier ook wel een stukje mentaliteit meespeelt
Ik kan me nog een forummer herinneren die lekker doorreed op kats versleten schokdempers omdat dat zo comfortabel was. En zo heeft iedereen wel wat...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;204877 schreef : Ik kan me nog een forummer herinneren die lekker doorreed op kats versleten schokdempers omdat dat zo comfortabel was. En zo heeft iedereen wel wat...
oeioeioei... jij zult me waarschijnlijk mijn leven lang gaan achtervolgen?
Ook ik heb geleerd van de fouten uit het verleden, zoals zelf aan remmen prutsen en inderdaad met versleten schokdempers rijden.
Maar ik denk dat je even "vergeet" dat ik pas 100+ km/h met die auto ben gaan rijden sinds afgelopen voorjaar (toen de voorwielophanging flink onder handen is genomen). Alles wat er v??r augustus 2010 met die auto is uitgehaald kan ik niet over meepraten, toen had ik nog geen rijbewijs en wist ik totaal niet wat autorijden inhield.
Met name door die foutjes en nu de tot nu toe opgebouwde rij-ervaring ben ik me best bewust geworden van alles wat er mis kan gaan met een (oude) auto en dat houd ik continu in mijn achterhoofd. Iets wat meer mensen zouden moeten doen imo. Daarom heb ik dit topic ook gestart

("De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet" lijkt me hier dus ook maar zeer beperkt terecht.)
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Niels;204877 schreef : Ik kan me nog een forummer herinneren die lekker doorreed op kats versleten schokdempers omdat dat zo comfortabel was. En zo heeft iedereen wel wat...
volvofiel;204879 schreef : oeioeioei... jij zult me waarschijnlijk mijn leven lang gaan achtervolgen?
Ik dacht dat hij mij bedoelde :f
Op de Millionaire heb ik namelijk ook niet al te beste schokdempers liggen (hoewel, ze dempen nog vrij aardig), omdat ik het zweverige comfortabel vind