beunhaas 1e klas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 07:24 #914845 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beunhaas 1e klas

volvofiel;204807 schreef : rijgedrag wat hier vertoond is kan gewoon niet op de openbare weg. Bij 7000 tpm opschakelen van 2 naar 3, met een opgevoerd redblock in een auto in die staat, gewoon op straat vind ik ronduit onverantwoordelijk. Stel je voor dat dat vliegwiel eruit gevlogen is terwijl er net iemand langsfietste. Je wordt gewoon onthoofd. Weet je wel wat zo'n onderdeel weegt?

Opgevoerd, een auto die dusdanig verlaagd is dat er niet meer normaal mee gereden kan worden en dan dergelijke acties uithalen, nou sorry maar daar heb ik geen goed woord voor over. Zo'n auto hoort op een circuit thuis!

Was je erbij, of zijn er filmpjes van? Het lijkt of ji precies hebt gezien wat er gebeurt is, en waar en op wat voor manier..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2012 09:31 #914848 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic beunhaas 1e klas
lees de laatste reactie op de eerste pagina maar eens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 21:10 #914871 door V300 register
ja, een verlaagde auto die je een keer doortrekt tot 7000 rpm?

Net alsof het vliegwiel wel bleef zitten als het origineel onderstel er nog onder zat...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 22:07 #914878 door V300 register
7000 toeren moet idd gewoon kunnen, maar dat doe je inderdaad NIET als je net fietsers aan het inhalen bent ofzo.

Ik trek m wel eens door tot dik 10.000 trouwens.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-08-2012 22:39 #914887 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic beunhaas 1e klas
Op je motor neem ik aan :+

Dit geval valt denk ik onder de noemer, dikke pech gehad, natuurlijk is er nogal wat gebeurt met/aan de auto en motor maar dat doen er zo velen (die misschien niet allemaal op een openbaar forum komen vertellen dat het mis is gegaan)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 22:58 #914890 door V300 register
7000 rpm is inderdaad niet raar. Er zijn veel auto's die zelf nog later in het rood gaan. Voor een redblock is 7000rpm daarentegen al heel wat.........misschien eigenlijk al wel wat teveel.

Een fout die vaak gemaakt wordt is dat de bouten, waarmee het vliegwiel vastzit aan de krukas officieel nooit mogen hergebruikt, altijd netjes op moment gezet moeten worden en dat er loctite gebruikt moet worden wanneer deze worden vastgezet.........dat wordt niet altijd gedaan........

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2012 23:04 #914891 door 16673-dummy

Ovlov 3.6L;204859 schreef : 7000 rpm is inderdaad niet raar. Er zijn veel auto's die zelf nog later in het rood gaan. Voor een redblock is 7000rpm daarentegen al heel wat.........misschien eigenlijk al wel wat teveel.

Een fout die vaak gemaakt wordt is dat de bouten, waarmee het vliegwiel vastzit aan de krukas officieel nooit mogen hergebruikt, altijd netjes op moment gezet moeten worden en dat er loctite gebruikt moet worden wanneer deze worden vastgezet.........dat wordt niet altijd gedaan........

nou precies dat bedoel ik. Er is al "geklust" aan de auto en een redblock tot 7000 tpm jagen is niet alleen schadelijk voor de oren, maar ook voor de motor zelf

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2012 00:02 #914895 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic beunhaas 1e klas
ligt er net aan wat je eraan verknutselt natuurlijk, met standaard nokkenassen e.d. heeft het echt geen zin maar als je perse naar de 7000(en hoger)rpm wilt kun je de motor wel daarop bouwen natuurlijk.

ik rag m'n T overigens ook vrijwel altijd constant tot de toerenbegrenzer in normaal verkeer hoor, kan prima. toeren maken is niet verboden, te hard rijden wel:) niets is leuker als op launch control los te komen bij een groen stoplicht, dan in z'n 2(soms 3) tot de toerenbegrenzer raggen en daarna heel doodleuk op de rechter baan keurig de maximum snelheid rijden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2012 07:20 #914897 door V300 register
er staat toch ook nergens dat ie fieters ofzo aan het inhalen is? Of kijk ik er nu echt zo scheel overheen?

Het enige dat ik lees is dat een vliegwiel is gaan vliegen bij 7000 rpm en dat ie in de berm tot stilstand gekomen is en het blokje een beetje is opgevoerd.
Ik zie hier echt niets over beunhazerij oid in, of over onverantwoordelijk gedrag. Wie zegt dat er bewust alle bouten zijn hergebruikt en niet op moment vast zijn gezet. Wie zegt dat dat zowieso gebeurd is?

Ik heb regelmatig een koppeling en vliegwiel (van mijn toyota) vervangen en alle bouten opnieuw gebruikt en op gevoel alles vast gezet. Owja, die ging tot 8200 toeren. Schakel de politie maar in als ik nu jaren lang een gevaar voor anderen ben geweest..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2012 09:11 #914899 door 16673-dummy
tja, ik denk dat hier ook wel een stukje mentaliteit meespeelt

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC