Luc wil zich gaarne opnieuw voorstellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2012 03:01 #632230 door V300 register
Luc wil zich gaarne opnieuw voorstellen. is gemaakt door V300 register
Beste forummers,

Hier ben ik weer. Mijn naam is Luc Rouvroye, heel ver weg familie van Jean-Luc en toevallig deelden wij in het verleden liefhebberij voor hetzelfde soort auto.

Ik zou een korte beschrijving kunnen geven van de auto die ik gekocht heb en zo, maar ik doe dat liever als alles... rustig is.
Ik wil graag weer van me laten horen maar doe dat liefst wanneer de accu van men 360 weer vol is en ik het ding eindelijk thuis heb. Gaarne geduld!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2012 01:08 #914734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luc wil zich gaarne opnieuw voorstellen.
Curieus, internetten op een accu;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2012 13:11 #914745 door V300 register
Welkom uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ...............terug!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 03:06 #914782 door V300 register
Dan toch, 2 reacties, binnen een dag...

Ik ga me even voorstellen, aan de hand van mn auto-historie en van mn algehele historie. En ik ga natuurlijk even vertellen waar?m ik nou weer bij de 300club terug ben.

Ik heet Luc Rouvroye, woon in Elsloo (L) en werk bij de PVC-fabriek op het Chemelot terrein (dat heet Beek-Elsloo-Stein-Geleen te wezen, want daaraan grenst het terrein). Ben daar al 12 jaar proces-operator en sinds 4 jaar ook meetkameroperator, hoop spoedig door te stromen naar 1e operator, vervangend chef van dienst en wellicht ook "gewoon" chef van dienst. Alle benodigde opleidingen heb ik inmiddels op zak, en gezien de gemiddelde leeftijd bij ons en het enorme gebrek aan "jong bloed", gaat dat wel goed komen.

Qua auto's ben ik eigenlijk gek van Toyota (mn eerste auto was een Corolla uit 1985, simpel degelijk ding dat goed reed, zat niks op dat stuk kon gaan, tien jaar nadat ik die verkocht, heb ik m terug gekocht). Corolla was mn eerste autootje. Enige optie dat t ding had, was een 5-bak, maar was wel een fijne optie. De meeste Rolla's destijds hadden een 4-bak, en dat betekende gewoon dat 120 wel haalbaar was maar dat je oren het er doorgaans niet mee eens waren. Die auto had slechte stoelen, gewoon, ?cht slecht, maar verder gewoon super autootje.

Mn eerste Volvo-ervaring : een 340 Winner met meer dan 3 ton op de klok, van een antiek-handelaar geweest die sigaren rookte om t hardst. Simpelste auto die ik ooit gehad heb, ook de goedkoopste en wellicht de slechtste. Gekocht voor 25 gulden (had toen net mn rijbewijs, wilde dat ding wel naast de Toyota hebben voor al dat geld). Het enige pluspunt : de stoelen, verder was het een ramp van een auto. Deed het soms, als het droog was vaker dan wanneer het regende, zoop 1 op 8, en alles in het interieur dat je vastpakte, brak af of liet los : deurgrepen, binnenspiegel, pookknop...
Na 3 ton, met de 4-bak en klote-Renault motor, nja, misschien niet eens gek, heb zeker 30.000 km met dat kreng gereden.

Nu gaan we verder met mn 300-historie, alle andere auto's post ik uiteindelijk nog wel eens. Zijn er veel en zijn er van diverse merken.

Op een dag kon ik de 360 van de opa van een vriendin overnemen, want in de hele familie wilde toen niemand die auto hebben. Bleek destijds te gaan over een 360 GL, met injectiemotor, en toen, rond de 61.000 km op de klok. Gratis! Omdat verder niemand het ding wilde hebben. Ik heb t ding gratis meegenomen, de betreffende opa een enorme doos Haagse Hopjes gegeven, want daar was ie gek op, en thuis heb ik de banden opgepompt. Twee deuren die lelijke (parkeer)deuken hadden, hebben we vervangen voor goeie, verder hebben we (pap en ikzelf) stuurbekrachtiging erop gezet, electrische ramen voor en achter, leuke velgjes, een blue-line interieur enzoverder. Mn moeder rijdt nog steeds in die auto, en afgezien van een hoog verbruik, doet ie het goed.

Zelf heb ik in de tussentijd Toyota, Mazda, Ford, Renault, en Volvo gereden. Tussentijd doet er niet toe. Nu rij ik mn 850 Station als dagelijkse auto, mn Renault 19Cabrio als tweede auto en mn Corolla 1.3DX uit 1985 wordt door mn brother-in-law uitgebuit als mijn derde auto en zijn eerste.

Voor wie merkenadvies zoekt : Japans : altijd goed.
Ford : jaren 90 degelijk en goed. 21e eeuw ook gewoon goed.
jaren 80... twijfelachtig
Ford maakte toen niet bepaald geweldige auto's.
Ik ga binnenkort verder met me voorstellen. Met foto's en zo, en

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 10:53 #914791 door V300 register
Mooi verhaal, zijn natuurlijk benieuwd naar feuteux's

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 16:14 #914806 door V300 register
Luc,

Ben nog even gaan kijken of ik je oude account nog kon vinden, en warempel. gebruikersnaam was gewoon je achternaam, en dr zaten nog 313 berichten aan gekoppeld ook.

Deze account heb ik nu samengevoegd met je nieuwe, verandert verder niks alleen heb je nu ineens 313 berichten m??r geplaatst en kun je deze ook weer terugvinden via je user controlpanel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 21:53 #914825 door V300 register
ik zie dat mijn account ook nog maar 3 berichten bevat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 22:10 #914879 door V300 register
Hee, nog al zo'n oude bekende!

Welkom terug iig; Het kan inderdaad zijn dat je een hoop goeie ouwe tijd mist want rond 2006 zijn we door gepruts bij onze toenmalige provider (productie schijf = backup schijf) heel veel forumposts kwijtgeraakt....

sindsdien trek ik zelf af en toe een dumpje van de database van de server.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 22:22 #914884 door V300 register

flyhart;204756 schreef : Mooi verhaal, zijn natuurlijk benieuwd naar feuteux's

Wat hij zegt. :yesyes:
En even over de Ford's uit de nineties?
De eerste auto die ik mij herinner die in het bezit van ons gezin is geweest was een (nieuwe) donkerblauwe Scorpio en die heeft vaker bij de dealer gestaan dan thuis omdat er vanalles en nog wat kaduuk was in het elektrische circuit: viel spontaan uit, startte niet, lampen deden het niet, de raarste kwalen.
Dus ons vertrouwen in Ford is niet al te best :o
Gelukkig is daar Volvo en het feit dat je nu in een 850 (de laatste voor het Ford tijdperk :p) rijdt getuigd van ware klasse ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 23:27 #914894 door V300 register
Er zijn wel goede Fordjes,
Alleen de echte V6 blokken van Ford.
Taunus Capri Granada Consul Zephir en nog een paar hadden die goede motoren.
Niet stuk te krijgen!!!!
Ik heb zelf een zootje Granada's gehad.
Toch het betere kwaliteit is toch weer de Volvo.
Als ik met mijn 340 Winner 120 km rij over de snelweg, beweegt de motorkap niet!!
Met een Granada heb je het gevoel dat alles los komt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC