Caravan aanchaftips

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 01:42 #906278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Caravan aanchaftips
Maar als je uit de aan te schaffen caravan het interieur verwijdert, waarom dan niet een gesloten aanhanger kopen? Is net zo makkelijk dan toch? En misschien goedkoper!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 12:03 #906286 door V300 register
Het moet er wel weer een beetje leuk uitzien en makkelijk in en uit te lopen zijn. Een iets betere ergonomische omgeving. Daarnaast zijn die dingen niet goedkoper, integendeel.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2012 12:33 #906287 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Caravan aanchaftips
d? manier om te kijken of de bodem rot is, is kijken of de bodem "veert"

soms heb je wel eens als je in het bos loopt op een compost-achtig ondergrondje (bijv. tussen de wortels van bomen) dat je voelt dat de grond iets inveert bij elke stap die je zet.

bij een caravan heb je vaak een aantal stalen balken die overdwars onder de bodem doorlopen. Zodoende heb je vaak in het midden van de caravan (t.h.v. de opbergkast, kachel of keuken, naar gelang de indeling van de caravan) een stabiel ondergrondje, maar vooral bij de instap en op 1/3e en 2/3e deel van de caravanbodem is het "gewoon" een vloertje. Juist op die plekken kun je dus al zien of de vloer doorgezakt is, en als je wat enthousiast gaat veren merk je het al helemaal of de bodem verrot is.

Ouderdom van de banden werkt niet echt hetzelfde als bij auto's. Caravans staan vaak donker gestald en hebben wat sterkere banden, waardoor die eigenlijk niet veel te lijden hebben. Ik zou dus vooral letten op droogtescheurtjes en hobbels in de wangen (klapband!) en de dot-code met een korreltje zout nemen als de banden er heel goed uit zien.
Als 'ie altijd buiten heeft gestaan... tja dan wordt het riskant. Aan de andere kant; je gaat er ook geen honderden kilometers aaneen mee rijden toch? Alleen in en om Utrecht?

Ohja, misschien nog wel handig als jan en alleman het ding achter de auto hangt en er ook mee op de snelweg gereden wordt; zoek er eentje met een anti-slingerkoppeling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 12:41 #906288 door V300 register
Bedankt voor de goede tips! Dat ding komt alleen in en om Utrecht inderdaad. Misschien ooit een keer in Amersfoort, maar ik denk het niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 17:31 #906296 door V300 register
Leuk dat je iets met 3 voor 12 hebt Steven. Mijn zoon loopt momenteel stage bij 3 voor 12 in Hilversum.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2012 18:50 #906300 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Caravan aanchaftips
Ik heb ooit eens een caravan gekocht met kenteken, max gewicht 960kg.
Heb toen de platen eraf gehaald en die met kentekenbewijs en formulier opgestuurd naar de rdw. Goedkeuring binnen gehad.
Toen mocht ik er gewoon met witte platen mee rijden.

www.rdw.nl/nl/particulier/aanhangerofcar...welofnietkeuren.aspx

En wanneer word je aangehouden, kleine caravan en alleen om de deur. Als alles gewoon netjes is doen ze meestal niet moeilijk.

Trouwens verzekering hoef je inderdaad niet te hebben. Maar als je naar het buitenland gaat met een aanhanger is het wel raadzaam om een apparte groene kaart mee te nemen. Willen ze weleens lastig over doen in sommige lande. Zo'n kaart kun je zo aanvragen bij je verzekeringsmaatschappij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 21:17 #906317 door V300 register
" Interieur wordt eruit gesloopt" :grr:
is wel de juiste instelling als het over een caravan gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 22:45 #906321 door V300 register
Ah, de eerste caravanliefhebber, kon er op wachten natuurlijk :D Ik zal er persoonlijk op toezien dat er niet een mooie klassieker wordt gekocht. Interieur hebben we echt helemaal niets aan, dus dat moet eruit. Om je even gerust te stellen: ik had wat mooie goedkope klassiekers gevonden uit de jaren '60, interieurtje spik en span, dus ik zei dat ik me daar te schuldig over zou gaan voelen. Reactie van 1 van de dames uit 't team: "die oude zijn wel heel leuk...maar wel zonde om helemaal te verbouwen ja". Komt goed dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 22:56 #906324 door V300 register
Nog een pr? voor <750kg: ding hoeft niet op naam te staan en dus geen risico's met aansprakelijkheid. Hieruit vloeit de volgende vraag voort - waarvoor ik waarschijnlijk de RDW moet bellen - kun je een aanhanger met geel kenteken (uitsluitend) op naam van een stichting zetten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2012 23:02 #906325 door V300 register
Shizzle, even zoeken en gevonden. Rechtspersonen kunnen ook overschrijven.

Denkt u erom dat u (als tekenbevoegde of gemachtigde) bij overschrijving op naam van een rechtspersoon ook een (kopie) uittreksel uit het verenigingen-, stichtingen- of handelsregister van de Kamer van Koophandel moet overleggen. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Dit mag g??n internetafschrift zijn. Op het uittreksel moet de naam van de tekenbevoegde staan. Bij het te gebruiken legitimatiebewijs van de tekenbevoegde en/of diens gemachtigde, hoeft u geen afschrift uit de "basisadministratie persoonsgegevens" van de gemeente te overleggen. Overigens kan een kentekenbewijs niet op naam van eenmanszaken, maatschappen en rederijen worden gezet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC