Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 17:23 #631297 door 16673-dummy
Dit topic in het Caf? omdat het niet specifiek 300-serie is.
De 1990 460GLE hier heeft een origineel Volvo Guard alarmsysteem, zo eentje met detectielussen in portieren, motorkap, achterklep en bewegingssensoren in het interieur. Het alarm werkt prima en is o.a. ook gemonteerd in de 480 en 850, wellicht ook in de 700-/900-serie. Omdat nogal wat V3C'ers ook zo'n auto hebben (gehad) waag ik het hier maar.

Vanmorgen ging ineens het alarm af. Die 460 heeft CV met afstandsbediening en die abd activeert en deactiveert ook het alarm. Om het alarm af te zetten moet je dus op de abd drukken maar dan gaat ook de vergrendeling van de portieren af.
Ik heb de auto dus direct weer op slot gedaan, zit boven net weer met m'n neus in de boeken (volgende week tentamens, dus zo'n gillend alarm kan ik niet gebruiken), kan 5 minuten lezen, gaat weer het alarm af. Er was niks aan de hand, dus auto weer op slot en weer naar boven. 15 min later, w??r alarm.
Toen had ik er genoeg van en ben gaan zoeken. Het statuspaneel geeft geen storingen en werkt zoals het moet. Ik kon geen vliegen in de auto vinden. Ik heb dus geen flauw idee wat er aan de hand is.

Heeft iemand ervaring(en) met dit systeem? Nu zit de auto niet op slot en da's niet zo fijn.

Alvast dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 18:38 #877745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?
Je hebt dus op het driehoekje aan de A-stijl gekeken? Daar knipperde niks anders dan normaal?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 18:55 #877747 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?

volvofiel;178797 schreef : Het statuspaneel geeft geen storingen en werkt zoals het moet.

Alles knippert zoals het moet.
Ik heb alle deuren even opengedaan en weer dichtgedaan (gebeurt niet zo vaak). De auto zit sinds 18.00 uur weer op slot en het alarm is nog niet afgegaan.

Toch vraag ik me af hoe dat alarm ineens kan afgaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 19:06 #877748 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?
Hm, blijkbaar hebben de sensoren en microswitches niks geconstateerd, dan zouden er lampjes moeten knipperen.
Misschien het relais? Of zou de marter de ommanteling van een stroomkabel hebben doorgevreten die zo nu en dan contact maakt met iets?

Mocht ie weer afgaan, dan kun je het alarm in service modus zetten, kun je in elk geval de auto wel handmatig afsluiten.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 20:14 #877759 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?

volvofiel 2;178801 schreef : Hm, blijkbaar hebben de sensoren en microswitches niks geconstateerd, dan zouden er lampjes moeten knipperen.

jawel die hebben wel degelijk wat geconstateerd want diode 1 knipperde en da's de lus van de portieren.
als de auto echter geopend is geweest wordt het zaakje "gereset" en lijkt alles weer normaal, totdat....

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 20:26 #877767 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?
Heeft er iemand niet tegen aan gezeten. Bv bij het naar binnen loeren. Een vogel tegen aan gevlogen (die vliegles kreeg).tussen haakjes is een grapje.

Geen rare trillingen in de buurt. Portieren goed dicht, kortsluiting

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 21:39 #877782 door V300 register
Ik heb dat systeem ook, maar wat is het nut van het kastje op de A stijl?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 22:31 #877794 door 16673-dummy
die geeft aan waar het alarm is afgegaan (motorkap, kofferbak, portieren) en waarom het alarm is afgegaan, en geeft ook eventuele storingen aan.

Ik heb er wel een boekje van, kan ik wel scannen als je wilt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 22:32 #877796 door V300 register
Joost, misschien ligt het aan de microswitch in het rechtervoorportier? Daar is laatst het motortje vervangen he?

Krekkelens;178835 schreef : Ik heb dat systeem ook, maar wat is het nut van het kastje op de A stijl?

Dat kastje op de A-stijl is de ontvanger voor de afstandsbediening en de controleunit. Daarmee kun je aflezen waardoor het alarm is afgegaan, maar je kunt er ook mee instellen of je de knipperlichten wil laten knipperen als de afstandsbediening gebruikt.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 22:33 #877798 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Wie heeft ervaring met het Volvo Guard systeem?
Dat kan het probleem veroorzaken, die microswitch.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC