Te hard gereden in Deutschland

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 09:06 #873188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hard gereden in Deutschland

Fran?ois;174079 schreef : Fur Hinweise die zur Festnahme des Taters fuhren, ist eine Belohnung von
insgesamt 50.000 Euro ausgesetzt. Hinweise bitte an die Kripo Wesel,
eines der Aufnahmestudios, oder jede andere Polizeidienststelle.

:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 12:01 #873199 door V300 register
Ja, je kan een slag moeilijk gaan doen door te vragen om een brief in het Nederlands (gezien het feit dat de brief uit Wesel komt ga je die desgevraagd nog krijgen ook!), en te beweren dat je niet weet wie de bestuurder was (want gezichten vergeten is legaal). Op flitsservice staat er een heel how-to topic over. Maar voor een tientje zou ik niet moeilijk gaan doen. Kans is namelijk dat als je aangeeft niet weet wie er gereden heeft ("ja verzeihung Frau Thiel, mijn auto is een hoer/slet want iedereen mag er in rijden") je verplicht wordt een jaar lang een rittenstaat bij te gaan houden voor alles wat je in Duitsland rijdt.

Koopje eigenlijk. Voor een vergelijkbaar vergrijp in Nederland was ik onlangs nog het vijfvoudige kwijt :/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 13:02 #873203 door V300 register
Da's ook de reden dat ik gewoon betaal.

Daarnaast moet ik ook weleens voor m'n werk naar Duitsland. Dan ist best lastig als je ineens een openstaande boete af moet rekenen en daarbij een berg tijd kwijt bent............nee dan maar die 10 euro kwijt zijn. De tol die je moet betalen in Frankrijk is nog meer ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 15:39 #873209 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Te hard gereden in Deutschland
die boete had binnen een week betaald moeten worden en die termijn is al verstreken

ik zou gewoon even met Kreis Wesel contact op nemen hoe verder te handelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 17:00 #873214 door V300 register

volvofiel;174107 schreef : die boete had binnen een week betaald moeten worden en die termijn is al verstreken

ik zou gewoon even met Kreis Wesel contact op nemen hoe verder te handelen.

Je hebt gelijk, lol :D
Wat een klotefactuur dat ie binnen een week betaald moet worden...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 18:43 #873218 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Te hard gereden in Deutschland
Mijn broer had met mijn auto te hard gereden op hetzelfde stuk als buijs. Ik kreeg een kennisgeving thuis gestuurd in het duits en ik moest invullen dat ik niet de bestuurder was. Ben een hele zondagmiddag aan het puzzelen geweest wat er stond. Brief opgestuurd en wachten maar. Duurde een week kreeg mijn broer een brief terug in houtje-touwtje nederlands, dat hij moest betalen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 18:52 #873219 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Te hard gereden in Deutschland
dit is trouwens nog niet de chte bekeuring, maar je wordt "verdacht" van het begaan van een verkeersovetreding (90 km na correctie op een 80km weg, dus 10 te hard) waar je eerst zelf mee akkoord moet gaan.

dat heb je niet gedaan, want je hebt niets van je laten horen. Buiten je schuld om waarschijnlijk want de post was gewoon te laat.

Je kunt dus, mocht je er nog iets van horen, in bezwaar gaan en zeggen dat je niet hebt gereden. Niet zeggen wie er wel heeft gereden, laat ze daar maar uitdrukkelijk zelf naar vragen. Stuur dan ook een brief naar Kreis Wesel, ga niet mailen of bellen. Hou het zo bureaucratisch en lastig mogelijk. Schrijf je biref in het Nederlands of beter nog, in het Frans.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 19:17 #873221 door V300 register
Der Landrat (spreek schreeuwend uit) :)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 21:01 #873226 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Te hard gereden in Deutschland

volvofiel;174117 schreef : Je kunt dus, mocht je er nog iets van horen, in bezwaar gaan en zeggen dat je niet hebt gereden. Niet zeggen wie er wel heeft gereden, laat ze daar maar uitdrukkelijk zelf naar vragen. Stuur dan ook een brief naar Kreis Wesel, ga niet mailen of bellen. Hou het zo bureaucratisch en lastig mogelijk. Schrijf je biref in het Nederlands of beter nog, in het Frans.

Idd zo is een kameraad van me ook onder z'n boete uit gekomen, maar de Nederlandse politie kwam wel in opdracht van de Oosterse collega's aan de deur om te kijken dat hij dat niet was op de foto. (Auto op werk laten staan smoesje :p)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 22:40 #873232 door V300 register

volvofiel;174117 schreef : dit is trouwens nog niet de chte bekeuring, maar je wordt "verdacht" van het begaan van een verkeersovetreding (90 km na correctie op een 80km weg, dus 10 te hard) waar je eerst zelf mee akkoord moet gaan.

dat heb je niet gedaan, want je hebt niets van je laten horen. Buiten je schuld om waarschijnlijk want de post was gewoon te laat.

Je kunt dus, mocht je er nog iets van horen, in bezwaar gaan en zeggen dat je niet hebt gereden. Niet zeggen wie er wel heeft gereden, laat ze daar maar uitdrukkelijk zelf naar vragen. Stuur dan ook een brief naar Kreis Wesel, ga niet mailen of bellen. Hou het zo bureaucratisch en lastig mogelijk. Schrijf je biref in het Nederlands of beter nog, in het Frans.

Het gaat over een tientje dat je terecht moet betalen. Je kunt wel allemaal bureaucratisch gaan doen maar dat kost alleen maar belastinggeld. Betaal dat ding gewoon... Als het nu 500 euro was kon je nog een geintje uithalen maar een tientje??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC