Onderdelenlijst #Excel voor beginners

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 22:25 #867128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onderdelenlijst #Excel voor beginners
Goed idee. Daar onderdelen soms voor alle V300, maar soms ook niet, bruikbaar zijn en je van ??n onderdeel ??n of meer versies kunt hebben zou een relationele database handiger zijn dan een excelsheet. Misschien vallen sommige onderdelen binnen meer dan ??n categorie. Je kunt natuurlijk veel werkbladen gebruiken maar dan kom je op een punt dat je visual basic for applications nodig gaat hebben (macro's en zo). Dan is MS Access of MySQL handiger maar wel heel wat meer werk (datamodel, invoerschermpjes, te stellen vragen met parameters onder een knopje op een standaardscherm, rapportages, en dan nog het geheel op internet zien beschikbaar te stellen. En dan nog instellen wie (wat) mag invoeren). Maar als het eenmaal werkt, werkt het beter dan een excelsheet. Ik ga er ook over nadenken (Het handigst is misschien om dat eerst op een losstaande webpage te doen. En als het dan een beetje werkt en mensen gebruiken het dan zou het onderdeel van v3c kunnen worden). En het mag niet te ingewikkeld zijn want meerdere mensen moeten wat kunnen met de techniek en data van zo'n programmaatje (voorbeeld: bouwer komt onder de tram).

Even geen hooggespannen verwachting. Heb nooit met php geprogrammeerd. Moet nog maar zien of ik de gratis database Mysql en data ergens kwijt kan (op internet tegen een acceptabele prijs) (ik heb geen website, nooit een onderwerp kunnen bedenken).

En bestaat er niet ergens een lijst, digitaal dan, met onderdelennummers, omschijving onderdeel, voor welke type auto het is bedoeld, in welke periode het werd geleverd enzo ? Dan zou dat gewoon in een excelsheet gezet kunnen worden en als 'lees' versie op v3c gepubliceerd kunnen worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 13:23 #867153 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Onderdelenlijst #Excel voor beginners
Kijk dat klinkt nog eens goed :) en net zo als je al vermeld lijkt me dit een handige aanwinst voor de club en nog een extra reden om juist lid te worden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2011 14:29 #867158 door V300 register
OK, laten via persoonlijke mail even wat zaken afstemmen. Wat zaken inventariseren enzo en dan kunnen daarna anderen daar een mening over geven en dan ga ik wat (proberen te) maken (zal wel lukken).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2011 14:00 #867920 door V300 register
Ik heb inmiddels het domein www.volvo300onderdelen laten registreren, op korte termijn heb ik daar ook dienstverlening met 50 GB, PHP en MySQL op een webserver en dan kan ik beginnen.

Dus je wilt onderdelen registreren. Ik stel voor om er nog aan toe te voegen op welke sloop staat nog een v300 (met datum gezien enzo).

Wat betreft die onderdelen:
- omschrijving (v.b. hoofdremcilinder)
- niet meer verkrijgbaar bij Volvo Nederland (als 'vinkje')
- categorie onderdeel (b.v. remmen)
- voor bouwjaar ('van' en 'tot', gewoon een tekstveld
- voor type (B14, B19, alle, ect.)
- verkrijgbaar bij (tekstveld voor URL of adres)

En wil je die oude en nieuwe prijs erin hebben ? Moet dan ook er niet in komen per wanneer die prijs is gewijzigd ?

Het laten uitlezen door iedereen is geen probleem. Het invoeren wel want alleen mensen van de club zouden dat moeten doen en er is nu natuurlijk geen koppeling met userid en password van de v3c website en v3c forum. Maar goed. Als het goed is en wordt gebruikt dan kan het in de v3c website worden opgenomen.

Misschien dat iemand aan een onderdelen lijst van Volvo kan komen. Dan kan die geimporteerd worden.

Om dit bij mensen te laten leven (anders wordt het uiteindelijk niets) stel ik voor om deze mailwisseling maar gewoon op het forum te zetten.

Heeft iemand anders nog een suggestie wat erin opgenomen zou kunnen worden of wat bestaand staat genoemd, andere velden of extra velden ?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 14:32 #867998 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Onderdelenlijst #Excel voor beginners
Kijk dat noem ik nog eens goed bezig! :D

Qua beschrijving ben ik het met je eens en eigenlijk zou je iets van een keuze menu van moeten hebben (motortype, bouwjaar)...of zijn we nu gewoon Hbase aan het kopi?ren :p
Oude prijs lijkt me idd ook niet zo noodzakelijk, want daardoor loop je alleen maar te balen!
Wellicht een idee om de "tuning" producten even onder apart kopje weg te zetten van de gewone onderdelen.

We hoeven natuurlijk ook niet alleen bij onderdelen te blijven wellicht is een soort van recensiedeel ook een leuk idee waar je een positief bericht kunt achter laten over een dealer/garage die je weer op weg geholpen heeft met je 300.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2011 16:51 #868016 door V300 register
Allemaal mogelijk maar laten we beginnen met onderdelen. Ik hoop op nog wat meer positieve reacties. Het ?programma? is ??n, het gebruik een tweede, en beiden zijn voorwaarde om het wat te laten worden.

Allen, verwacht geen snel resultaat. Er moet nu het nodige achter de schermen gebeuren.

En het blijft, wanneer het niet onderdeel is van de site v3c, een beetje onhandig inloggen. We gaan zien of het wat moois wordt en of het wordt gebruikt en dan zien we wel weer.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 16:53 #868017 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Onderdelenlijst #Excel voor beginners
Ik zeg gewoon doorgaan met dit project. Ik vind het alleen positief. Dan kun je ook makkelijker de doorvoersnelheid van een onderdeel zien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2011 20:35 #868671 door V300 register
Ik wil nog even noemen dat ik de tekst in document ?eerst lezen? bij ?Documentatie? eerbiedig (niet al die data aan niet leden ter beschikking stellen).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2011 21:42 #868688 door V300 register
ja, da's wel fijn.. op zich :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC