Onderdelenlijst #Excel voor beginners
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Nu leek me dit wel handig om als club te bezitten en sowieso om meteen snel te kunnen zien waar je dat ene onderdeel ook alweer kon kopen tegen een welke prijs

Nu ben ik echter begonnen als "leek" met een sheet alleen nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om bij een "Drop Down Menu" in Excel als bron meerdere kolommen in te stellen. Nu weet ik wel dat je je bron een x aantal kolommen/rijen kan opschuiven (Joost mag weten waarom :S ), maar nu heb ik nog geen optie gevonden om bijvoorbeeld 5 kolommen te selecteren om die vervolgens in de voorste sheet in te laten "droppen" *snappie

In het voorbeeld dus het hele riedeltje, product...nieuwe prijs... oude prijs...website...beschrijving.
In de bijlage zit m'n opzetje, mocht je een beter idee hebben pas het dan aan en draag bij aan dit handigheidje

Laten we er een collectief ding van maken zou ik zeggen! :groovy:
PS: Ik heb er nu wel een aantal upgrade items erin gezet, maar het kunnen natuurlijk ook normale onderdelen zijn. Wel alles netjes scheiden natuurlijk :halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Google maar eens want er staat heel veel over geschreven op internet en ik heb geen zin om het nog eens te schrijven

- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Die VLOOKUP werkt niet echt, want ik wil gewoon een product in een drop-down selecteren in de daarvoor bedoelde categorie.
Ik wil niet in typen welk product ik wil hebben, maar gewoon alle producten in die sheet stoppen zodat mensen die nog niet weten wat er mogelijk is met de 300 ook kunnen zien welke opties er allemaal zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
flyhart;169009 schreef : Goed plan! Maar waarom niet meteen een html/php/jsp pagina, met de sites waar je ze kunt bestellen? hoppa, doorlinken bestellen BOEM!
Ik hoorde dat jij aan ICT deed :+
- Laurens Post
- Nieuw lid
-