Volvo 780 Bertone
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
26-02-2011 17:46 #866460
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 780 Bertone
3? Ik wil er 5...
Heb nu turbodruk en volt meter, maar ik mis nog de buitentemp, oliedruk en olie temp meter.... Vooral de buiten temp mis ik heel erg... en olietemp zou ook wel fijn zijn....
Heb nu turbodruk en volt meter, maar ik mis nog de buitentemp, oliedruk en olie temp meter.... Vooral de buiten temp mis ik heel erg... en olietemp zou ook wel fijn zijn....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 18:36 #866466
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 780 Bertone
Vooral die laatste, olietemperatuur verteld je wanneer de motor zwaarder/voluit belast mag worden.
Ow en misschien zeg ik nu iets wat je allang weet maar het is aan te bevelen na zware belasting van de motor deze nog even een minuutje stationair te laten draaien voor je de auto uitstapt i.v.m afkoelen van de turbo(olie)
Ow en misschien zeg ik nu iets wat je allang weet maar het is aan te bevelen na zware belasting van de motor deze nog even een minuutje stationair te laten draaien voor je de auto uitstapt i.v.m afkoelen van de turbo(olie)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 19:15 #866468
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 780 Bertone
Ja, zo'n olietemperatuurmeter wil ik ook in de 345. Toevallig laatst nog zitten kijken op MP voor een standaard, los VDO-metertje. Werk ik wel ergens weg.
Ik hik alleen nog erg aan tegen het aansluiten. Want zo'n meter heeft natuurlijk ook een sensor nodig...
Ik hik alleen nog erg aan tegen het aansluiten. Want zo'n meter heeft natuurlijk ook een sensor nodig...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2011 19:20 #866469
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 780 Bertone
Ik heb nog een olietemp.meter met voeler liggen die volgens mij voor een B19 is. Hij past niet op een B200 iig, andere draad. Die komt onder het dynamo in het blok te zitten.
Als je wilt ga ik hem zoeken voor je.
edit: hmm wacht even, volgens mij was het een oliedrukmeter die ik heb. Temp.meter komt meestal juist in de carterplugopening zitten of anders op een plek waar je hem zelf weg kunt werken.
Als je wilt ga ik hem zoeken voor je.
edit: hmm wacht even, volgens mij was het een oliedrukmeter die ik heb. Temp.meter komt meestal juist in de carterplugopening zitten of anders op een plek waar je hem zelf weg kunt werken.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
26-02-2011 19:40 #866470
door Mark Smeets
Precies om die reden zou ik graag ??n willen ja
En ik zorg ervoor dat ik hem de laatste km's niet vol / zwaar belast, zodat hij ook kan afkoelen...
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 780 Bertone
Wouter76;169610 schreef : Vooral die laatste, olietemperatuur verteld je wanneer de motor zwaarder/voluit belast mag worden.
Precies om die reden zou ik graag ??n willen ja

En ik zorg ervoor dat ik hem de laatste km's niet vol / zwaar belast, zodat hij ook kan afkoelen...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 19:50 #866473
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 780 Bertone
dynamisch koelen is inderdaad vele malen beter. na flink trappen ging ik meestal de laatste 2/3km tot bestemming lekker rustig rijden en thuis nog even na laten draaien, combitje van beiden dus.
als je geen zin hebt om te wachten kun je er ook een turbotimer in plaatsen
als je geen zin hebt om te wachten kun je er ook een turbotimer in plaatsen
Moderators: Mark Smeets