Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2011 22:55 #630896
door V300 register
Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen is gemaakt door V300 register
Je kent de opmerking wel, tijdens feestje mannenpraat over auto's wat is nu jou auto die je als eerste noemt? In de trend van:
Dat was een mooie auto die had ik nooit weg moeten doen want, ...(zelf aanvullen bijv. degelijk, snel, mooi, comfortabel etc.)
waarschijnlijk kun je er wel diverse noemen en elke auto had zijn charme. Maar als je er 1 moet kiezen, van welke verkoop/sloop heb je echt spijt?
Ik zal beginnen.
Mijn eerste auto, de Volvo 360 2.0 Injection, want die was snel en goedkoop!
Dat was een mooie auto die had ik nooit weg moeten doen want, ...(zelf aanvullen bijv. degelijk, snel, mooi, comfortabel etc.)
waarschijnlijk kun je er wel diverse noemen en elke auto had zijn charme. Maar als je er 1 moet kiezen, van welke verkoop/sloop heb je echt spijt?
Ik zal beginnen.
Mijn eerste auto, de Volvo 360 2.0 Injection, want die was snel en goedkoop!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-01-2011 23:14 #860746
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen
Ja die heb ik zeker wel, in 2005 mijn Nissan Primera 2.0 lx (P10) verkocht omdat ik in een lease auto ging rijden en mijn toenmalige vriendin met wie ik samenwoonde geen rijbewijs had dus was er weinig reden om de auto er toen bij te houden.
Misschien voor velen de zoveelste saaie japanner, voor mij een heerlijk sturende vlotte auto, die mij me bij de eerste meters proef rijden al had overtuigd.
Misschien voor velen de zoveelste saaie japanner, voor mij een heerlijk sturende vlotte auto, die mij me bij de eerste meters proef rijden al had overtuigd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2011 10:38 #860774
door V300 register
Spijt dat ik iets heb weggedaan... als ik dan een auto moet noemen, is het deze. Ik heb hem een maand gehad en er in die tijd ontzettend veel plezier mee beleefd. Een maat en ex-collega van me had het ding in mijn bijzijn gekocht als winterauto om zijn andere voertuig de pekel te besparen. Helaas ging vlak voordat hij hem weg zou doen de radiateur kapot. Reparatie zou een beetje duur uitvallen, en zonder radiateur was het simpelweg schrootprijs. Omdat ik dat zonde zou vinden (het was echt een heel net autootje) heb ik hem overgenomen en de reeds bestelde radiateur ook maar opgehaald. Die heb ik er op een zaterdagmiddag op straat in gezet.
Ik heb er een maand in gereden zodat ik ondertussen in alle rust de carburateur van mijn 340 uit elkaar kon halen. Voor het mooie had eigenlijk ook de distributieriem vervangen moeten worden (oliepomp lekte bovendien iets) maar dat is als warm aanbevolen klus aan de nieuwe eigenaar meegegeven. Die rijdt er nu nog mee, ik zag hem laatst nog geparkeerd staan! Dus spijt? Nee, want hij is goed terecht gekomen. Maar af en toe mis ik hem nog wel een beetje hoor... stuurde heerlijk licht, reed prima, had prima pit met 75 pk, automatische choke... en een lief drietraps foutomaatje
Eerlijk gezegd zijn er twee auto's waarvan ik het echt spijtig zou vinden als ze weg zouden moeten gaan. En die staan in mijn onderschrift.
Beantwoord door V300 register in topic Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen
Spijt dat ik iets heb weggedaan... als ik dan een auto moet noemen, is het deze. Ik heb hem een maand gehad en er in die tijd ontzettend veel plezier mee beleefd. Een maat en ex-collega van me had het ding in mijn bijzijn gekocht als winterauto om zijn andere voertuig de pekel te besparen. Helaas ging vlak voordat hij hem weg zou doen de radiateur kapot. Reparatie zou een beetje duur uitvallen, en zonder radiateur was het simpelweg schrootprijs. Omdat ik dat zonde zou vinden (het was echt een heel net autootje) heb ik hem overgenomen en de reeds bestelde radiateur ook maar opgehaald. Die heb ik er op een zaterdagmiddag op straat in gezet.
Ik heb er een maand in gereden zodat ik ondertussen in alle rust de carburateur van mijn 340 uit elkaar kon halen. Voor het mooie had eigenlijk ook de distributieriem vervangen moeten worden (oliepomp lekte bovendien iets) maar dat is als warm aanbevolen klus aan de nieuwe eigenaar meegegeven. Die rijdt er nu nog mee, ik zag hem laatst nog geparkeerd staan! Dus spijt? Nee, want hij is goed terecht gekomen. Maar af en toe mis ik hem nog wel een beetje hoor... stuurde heerlijk licht, reed prima, had prima pit met 75 pk, automatische choke... en een lief drietraps foutomaatje

Eerlijk gezegd zijn er twee auto's waarvan ik het echt spijtig zou vinden als ze weg zouden moeten gaan. En die staan in mijn onderschrift.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2011 15:36 #860806
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen
Je eerste auto, Wie mist deze nu niet.
Mijn trouwe bravo had ik dus nooit weg moeten doen. Ben in staat hem nu als derde auto te gaan berijden als ik em nu kan kopen. Ik moest echter opeens een Mondeo hebben en heb de dus fiat ingeruild. Helaas! Geluukig bestaat het kenteken nog, toch een pleister op de wond.

Mijn trouwe bravo had ik dus nooit weg moeten doen. Ben in staat hem nu als derde auto te gaan berijden als ik em nu kan kopen. Ik moest echter opeens een Mondeo hebben en heb de dus fiat ingeruild. Helaas! Geluukig bestaat het kenteken nog, toch een pleister op de wond.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2011 15:37 #860807
door V300 register
Ik hoef mijn eerste auto niet terug. Zelfs alle auto's waar ik met veel plezier in gereden heb hoef ik niet terug. Ik koop wel wat leukers in de plaats :+
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2011 17:48 #860827
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen
Ik mis mijn mooie volvo 850. Kenteken bestaat nog steeds. Maar mijn eerste auto heb ik nog steeds en gaat voor geen goud weg. De Volvo 360(sientje)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2011 18:48 #860841
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2011 19:42 #860866
door V300 register
de enige auto die ik lang gemist heb (behalve het vele sleutelwerk wat eraan gedaan moest worden) was mijn 1e 1.7 (de sy-09-zd) dat kenteken komt niet meer voor helaas.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2011 19:58 #860871
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dat was een goede auto, die had ik nooit weg moeten doen
Hij was niet zozeer goed, maar ik zou graag mijn eerste auto terug willen. Een Daf 66 Marathon 1300 Coup? met B14.4. Hij was zeker niet in goede conditie, maar wat was het leuk rijden zeg...!
De RL-70-TS had ik achteraf ook niet weg moeten doen natuurlijk...
De RL-70-TS had ik achteraf ook niet weg moeten doen natuurlijk...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2011 20:31 #860880
door V300 register
Tsja... Mijn eerste auto heb ik slechts 16km in gemaakt, en verder alleen maar aan geklust. Spijt dat ik hem gesloopt heb? Nee... Die auto heeft me lid gemaakt van de mooiste autoclub van NL
en ik heb er veel van geleerd.
Mijn eerste daily driver.... eh. Ja. dus. Die heb ik nog
En als het aan mij ligt gaat die ook niet meer weg

Mijn eerste daily driver.... eh. Ja. dus. Die heb ik nog

Moderators: Mark Smeets