Het grote GESLAAGD en JARIG en BELANGRIJK MOMENT VAN JE LEVEN topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 14:53 #955338 door V300 register
In Veghel op de sloop liggen er ook 2, een rode en een metallic blauwe, waarvan ??ntje een automaat is :cry:

Vooral die blauwe snap ik niet dat daar ligt, keurige auto! Waarschijnlijk motorische overleden of zo. Had 180.000 op de teller of zo geloof ik...
Natuurlijk is het wel mogelijk om een turboblok uit een 480 over te zetten, die zijn volgens mij wat vaker geleverd met turbo.
Zelfs al laat je het turbo-aspect los, dan is het nog vrij lastig om een mooie 440 te vinden heb ik het idee. Moeilijker dan een 340 of 360. De huidige oldtimerregeling maakt dat natuurlijk alleen maar erger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2015 15:30 #955341 door 16673-dummy
In NL een mooie, originele vroege 400 vinden is inmiddels lastiger dan een mooie 300. In Duitsland duikt nog regelmatig wat leuks op, maar dan zit je weer vast aan een importkenteken en vaak zijn Duitse auto's op het eerste gezicht mooi en goed, tot je ze van de onderkant ziet. En met name bij een 400 kun je dan een kat in de zak kopen. Achter die plastic kappen op de dorpels kan me toch een narigheid zitten....

Gelukkig heb ik nu een grote opslagruimte waar o.a. mijn 460 GLE in staat en ik ook een grote voorraad onderdelen kwijt kan. Laatst moest ik een grote partij 400-serie delen voorbij laten gaan omdat ik er geen ruimte voor had. Dat is nu anders. Maar als je vergelijkt wat er nu voor de oude types uit de 400-serie te krijgen is en wat er voor de 300 te krijgen is.... dan schrik je wel. Hopelijk komt er ooit nog eens een 440/460 club van de grond, daar zou ik me dan best voor willen inzetten. Laatst kon ik al iemand helpen die onderdeelnummers zocht voor een 440, en ook iemand binnen de 300 club die een aandrijfas zocht en wilde weten hoeveel verschillende er waren. Dan komt mijn onderdelenboek toch goed van pas.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 15:36 #955343 door V300 register

volvofiel;234337 schreef : Hopelijk komt er ooit nog eens een 440/460 club

van de grond, daar zou ik me dan best voor willen inzetten.

Zeker! Hoewel ik het me nu niet kan veroorloven om n?g een (niet belastingvrije) auto er bij te hebben, zou ik er wel graag nog eens een willen. Een club rond deze auto's lijkt me dan ook prachtig om op te zetten of in elk geval lid te worden!
(grote kans voor de V3C ook, maar dat is natuurlijk al meerdere keren uitgebreid besproken)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 18:00 #955384 door 16673-dummy

powerflux;234179 schreef : Is Andr? niet jarig?

nu ben je zelf aan de beurt; gefeliciteerd met je verjaardag! yeehaa!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 19:02 #955388 door Floris Schropp
Dankjewel! :)

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 20:43 #955390 door André Minet
Gefeliciteerd Floris

mvg

Andre

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2015 20:08 #955737 door V300 register
Vandaag officieel mijn laatste dag als buschauffeur. Na 5 jaar heb ik dat wel weer gezien. Een hoop ervaringen & een diploma rijker, was het tijd om weer eens in de IT te kijken. Een mooie baan gevonden waar ik maandag als Field Service Engineer kan beginnen bij een bedrijf die garantieafwikkelingen van allerlei hardware doet. Daarnaast ben ik Backup Planner voor de Franstalige engineers.
Bij deze functie hoort ook een auto:

Een 2012 VW Caddy 1.6 TDI met S(nelheids)R(egel)S(ysteem), airco, navi, bluetooth carkit, electrische ramen, etc... Redelijk luxe dus. Aangezien bij dit werk ook weer "normale" werktijden horen, heb ik, in theorie, de 340 niet meer nodig... In de avonduren of de weekenden kan ik ook met de Colt de deur uit. De Caddy mag geen priv?-km's rijden ;)
Ergens wil ik de 340 nog wel houden. Ik vind het een leuke auto, typisch model, haast uit het straatbeeld verdwenen, een karakterbak... Ik kreeg, (nota bene!) bij het ophalen van de Caddy, van 2 personen nog een compliment dat ik met zo'n "geinige" & "gave" wagen reed... :D
Daarnaast heb ik ook maar een tijdelijk contract & zou niet over wat maanden mogelijkerwijs zonder auto willen staan, maar goed... Om de 340 7 maanden voor de deur te hebben staan & 'm nog minder te gebruiken dan ik al deed, is ook niet goed...

Ik zal binnenkort hier een advertentie plaatsen... :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2015 22:43 #955744 door V300 register
Proficiat met de nieuwe baan Dante, maar jammer natuurlijk dat de 340 weg moet.
Je zou ook kunnen kijken of je een caravanstalling of zo kunt vinden, dan heb je voor ?100-200 euro je auto een jaar droog staan.

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2015 11:37 #955758 door André Minet
Ja , gefeliciteerd met je nieuwe baan.

zorg er in ieder geval voor dat je 340 wederom bij een liefhebbber terecht komt!

mvg

Andre

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
01-02-2015 20:58 #955776 door BartJu
Gefeliciteerd, maar jammer dat de 340 weg kan/mag/moet. Kreeg hier toch de indruk dat je er wel lol in had....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC