Even overgeven
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2010 23:25 #826940
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even overgeven
En weet je hoe vaak de 240 ed gebruikt worden bij bangeren..............da's helemaal zonde. De 300's worden bij de autocross niet eens zoveel meer gebruikt vanwege hun relatief lage vermogen en hoge gewicht. Daarbij worden de 300's vaak nog meerdere races gebruikt terwijl de 200's het na slechts ??n banger-wedstrijdje al op moeten geven.
Tsja, zo is overal wel iets van te zeggen. Wat ik persoonlijk raar vind is dat er juist zo weinig onderdelen overblijven van de 300's. Juist als er zoveel naar de gallemieze gereden worden, waar blijven dan de overblijfselen?
Mijn conclusie: hoe dan ook, de 300's worden nu eenmaal voor zulke doeleinden gebruikt. Sterker nog; diegene die dat doen staan ons als club zelfs vierkant uit te lachen. Je kunt zo beter met hen SAMENWERKEN dan TEGENWERKEN. Van samenwerken wordt je er namelijk samen beter van, van tegenwerken: geen van beide.
Tsja, zo is overal wel iets van te zeggen. Wat ik persoonlijk raar vind is dat er juist zo weinig onderdelen overblijven van de 300's. Juist als er zoveel naar de gallemieze gereden worden, waar blijven dan de overblijfselen?
Mijn conclusie: hoe dan ook, de 300's worden nu eenmaal voor zulke doeleinden gebruikt. Sterker nog; diegene die dat doen staan ons als club zelfs vierkant uit te lachen. Je kunt zo beter met hen SAMENWERKEN dan TEGENWERKEN. Van samenwerken wordt je er namelijk samen beter van, van tegenwerken: geen van beide.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2010 23:47 #826944
door V300 register
De meeste onderdelen van crossers verdwijnen naar de sloop want totaal geen interesse vanuit de eigenaar.
Er zijn een paar uitzonderingen, waarbij een crosser een redelijke 360 heeft geruild voor een rot en al gestript exemplaar of waarbij de crosser op tijd contact heeft gehad met een clublid die wat delen heeft overgenomen (daar heb ik bijv. nog een setje getinte zijruiten vandaan).
Cross is inderdaad zonde (maar je doet er niets tegen), de cup mag je van denken wat je wil maar ik vind het spectaculair.
Er zijn een paar uitzonderingen, waarbij een crosser een redelijke 360 heeft geruild voor een rot en al gestript exemplaar of waarbij de crosser op tijd contact heeft gehad met een clublid die wat delen heeft overgenomen (daar heb ik bijv. nog een setje getinte zijruiten vandaan).
Cross is inderdaad zonde (maar je doet er niets tegen), de cup mag je van denken wat je wil maar ik vind het spectaculair.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 12:03 #826981
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Even overgeven
ligt er inderdaad maar net aan wie de crosser zelf is.
ik ken iemand die 15 jaar lang met dezelfde Volvo 343 heeft gecrossed, aandrijfassen breken wel eens, motorsteunen, motor zelf, en al dat soort dingetjes, maar altijd dezelfde basis gehouden.
Onderdelen kwamen van de sloop, maar hij heeft tenminste niet ieder jaar een 343 of 360 gekocht om kaal te maken en alles weg te flikkeren na de cross.
Dat vindt ik wel wat hebben.
ik ken iemand die 15 jaar lang met dezelfde Volvo 343 heeft gecrossed, aandrijfassen breken wel eens, motorsteunen, motor zelf, en al dat soort dingetjes, maar altijd dezelfde basis gehouden.
Onderdelen kwamen van de sloop, maar hij heeft tenminste niet ieder jaar een 343 of 360 gekocht om kaal te maken en alles weg te flikkeren na de cross.
Dat vindt ik wel wat hebben.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 12:33 #826982
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even overgeven
Voor mij ligt de grens bij:
- zeldzaamheid; aantal overgebleven type en per uitvoering (gls, glt) en jaartal (want soms zijn er andere opties bij gekomen)
- verkrijgbaarheid van onderdelen.
- zeldzaamheid; aantal overgebleven type en per uitvoering (gls, glt) en jaartal (want soms zijn er andere opties bij gekomen)
- verkrijgbaarheid van onderdelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2010 14:09 #826990
door V300 register
Tsja ik vind het ook jammer, maar het is een kwestie van vraag en aanbod. Je koopt een 300 voor een habbekrats, en onderdelen zijn (in de meeste gevallen) in overvloed verkrijgbaar. Bij een 340 is dit nog veel erger dan bij een 360. Zolang het prijsniveau van 300's zo laag blijft, blijf je auto's verliezen aan cross en gewone sloop. Pas als de prijzen wat stijgen worden andere auto's interessanter en gaan mensen 300-onderdelen niet weggooien (omdat ze er toch niks voor krijgen).
Pas nu begin je een beetje te zien dat onderdelen lastig verkrijgbaar gaan worden. Klinkt raar, maar dat luidt wel het begin van de periode in waarin de 300 meer en meer gereden gaat worden als liefhebbersauto.
Pas nu begin je een beetje te zien dat onderdelen lastig verkrijgbaar gaan worden. Klinkt raar, maar dat luidt wel het begin van de periode in waarin de 300 meer en meer gereden gaat worden als liefhebbersauto.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2010 14:17 #826993
door V300 register
Tel er nog eens 10 jaar bij en ook de onderdelen van een 340 zijn zeldzaam. Zocht nog een variokap, dealer kijken nieuw minder dan 50 euro. Een keer raden, niet meer leverbaar. Tja, en die gaan redelijk vaak stuk. Met andere woorden over 10 jaar is dat ding geheit duurder dan de nieuwprijs. Zou me niks verbazen dat zo,n kap dan 75 euro opbrengt. Als je er namelijk 1 nodig hebt moet je wel. En nu kun je er ook zeker 25 a 50 hooguit voor krijgen.
Ik durf met mijn 300 niet een heel eind te rijden dat moet ik binnenkort weer eens doen. Er zitten zoveel nieuwe onderdelen in of tweedehandse haha.
En mensen die 300 spullen verkopen hebben ook steeds minder en willen het meer voor zich zelf bewaren. Niet dat dat onterecht is. Ik ga mijn cvt koppeling ook niet verkopen om dadelijk zonder te zitten.
Ik durf met mijn 300 niet een heel eind te rijden dat moet ik binnenkort weer eens doen. Er zitten zoveel nieuwe onderdelen in of tweedehandse haha.
En mensen die 300 spullen verkopen hebben ook steeds minder en willen het meer voor zich zelf bewaren. Niet dat dat onterecht is. Ik ga mijn cvt koppeling ook niet verkopen om dadelijk zonder te zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2010 20:27 #827024
door V300 register
360 glt voor 300 euro Mobile.de
Als je nu op www.mobile.de op volvo 360 zoekt komt er een op het oog mooie 360 GLT 1988 uit voor 300 euro!
Als je nu op www.mobile.de op volvo 360 zoekt komt er een op het oog mooie 360 GLT 1988 uit voor 300 euro!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
15-04-2010 20:41 #827025
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Even overgeven
Dat is een GLE 
Bumpers in kleur, GLE velgen, chrome grill en een 'normaal' interieur met 4 hoofdsteunen.
Jammer dat het een 88'er is, die staat niet ver weg (vanaf hier)

Bumpers in kleur, GLE velgen, chrome grill en een 'normaal' interieur met 4 hoofdsteunen.
Jammer dat het een 88'er is, die staat niet ver weg (vanaf hier)

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 21:43 #827031
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even overgeven
"Alleen het goede blijft over"
waarvan akte
waarvan akte
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 22:31 #827042
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even overgeven
Dat is zeer interessant zo'n GLE, daar zou ik wel een slechte automaat voor willen slopen (vanwege de ruimte). Ik hoop dat een liefhebber er mee aan de haal gaat. Kennen we nog zo'n liefhebber of iemand die liefhebber wil worden.
Moderators: Mark Smeets