Even overgeven

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 21:47 #630172 door E. van Oostveen
Even overgeven is gemaakt door E. van Oostveen
Volvo 360 Geen Modena
Ooit werd deze auto door Daf in Nederland geproduceerd voor Volvo. Het was voor het vervoer geen doorslaand succes. Het imago van deze wagen was zelfs bedenkelijk laag. Maar om mee te racen is deze auto bij uitstek geschikt.
De klasse geniet daarom al vele jaren een grote populariteit. Het is net als met Rivella, je moet het wel aan durven. Maar gastrijders Cor Euser, Jan Lammers, Ronald Morien, moesten alle zeilen bijzetten om wedstrijden te winnen. De Volvo?s rijden in 2008 samen met de ALFA klasse en de Mazda MX 5 klasse, maar wel iedere klasse met een eigen start. Laat je niet wijs maken dat het niets kan zijn. Het is een machtige klasse en de kosten zijn nergens zo laag als hier. Zie ook

Bovenstaande tekst klopt op veel punten niet. Deze race moet uitsterven. Dus geen "nieuwe" exemplaren/deelnemers meer toelaten.
Er zijn nog maar minder dan 250 stuks over. Geen auto's meer naar de race, cup, drift of cross.
Ik wordt constant benaderd voor onderdelen. Die zijn er nauwelijks meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 21:59 #826919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even overgeven
Ik denk dat we een grote kots emmer moeten hebben, iedereen hier is het met je eens, zonde...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 22:00 #826920 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Even overgeven
ik snap je punt maar om nu te zeggen dat er geen auto's meer voor de sportievere doeleinden gebruikt mogen worden vind ik weer iets te ver gaan

want race doeleinden hoeven niet haaks op ons clubmotto "het behoud van de V300 serie" te staan, integendeel; een cupauto overleefd het allicht langer als de V300 rijder die de auto het liefste gratis rijd en dus verwaarloosd (hoeveel 300's hebben die weg al bewandeld?!) een lekke band of een kapot lampje is onderhand al "te duur" om te repareren; WTF!

cross is naar mijn mening een heel ander verhaal, daar worden auto's gewoon moedwillig afgetrapt en na 1 dag (of korter) crossen letterlijk en figuurlijk niets meer waard als de schrootprijs, als er dus een groot gevaar is voor een auto (zeker als het een zeldzamer wordend type is) dan is dat het wel; bedenk wel, het feit dat je nog steeds voor een appel en een ei onderdelen en auto's kunt kopen draagt enorm veel bij aan de keuze voor ons geliefde model!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 22:05 #826921 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even overgeven
Met die laatste categorie mensen ben ik ook helemaal niet blij. Vooral als ze een zeldzame uitvoering daarvoor gebruiken. Soms knap ik met veel moeite en tegen zeer lage vergoeding een auto op met de afspraak dat ze zelf de afwerking doen (kostenbesparing) En dan zie je de auto na een jaar weer en dan is er niets gedaan. Dan voel ik me behoorlijk misbruikt. En bij een 360 vind ik dat ook nog eens doodzonde.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 22:09 #826924 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Even overgeven
de volvo 360 is erg dun bevolkt nu inderdaad..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 22:19 #826929 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Even overgeven

Erik;141067 schreef : Soms knap ik met veel moeite en tegen zeer lage vergoeding een auto op met de afspraak dat ze zelf de afwerking doen (kostenbesparing) En dan zie je de auto na een jaar weer en dan is er niets gedaan.

ik weet dat je het met het oog op het behoud van de 3 serie dat werk doet Erik, maar als je mensen over de drempel moet halen vwb laswerk/behoud door dit werk tegen een habbekrats te doen, verwacht je dan bijv dat er wel geld is om de gelaste onderdelen te (laten) spuiten?

de laatste tijd groeit het aantal ?cht geredde auto's gestaag, de 300's die vakkundig (al dan niet zelf) gerestaureerd worden groeit en er is tot nog toe nog geen enkele eigenaar die er zelf niets van geleerd heeft en er niet blij van geworden is, laat staan dat het plaatjes van auto's zijn die we gewoon erg graag zien en zelfs een hoop doen met het straatbeeld en dat louzie imago.

ik merk persoonlijk ook wel dat ik enorm anders ben gaan denken in de loop der tijd, vroeger donderde ik bijvoorbeeld een complete deur (nog met de ruit erin + spiegel erop zelfs!) zo naar de sloop omdat er een deuk teveel in zat; nu ik wat beter weet wat lastig te krijgen is en wat nog wel eens kapot gaat schroef ik dat er liever eerst af; dat geld ook voor gewilde stukjes plaatwerk e.d.:)

verweerde reflectoren; die worden ook nog steeds direct weggedonderd als er nieuwe 2ehands koplampen gemonteerd worden, terwijl we toch over een jaar of 10 als de huidige reflectoren ?cht allemaal gaar/verrot zijn en de NOS exemplaren obviously gebruikt naar opdampen moeten om de oude weer als nieuw te maken...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 22:19 #826930 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Even overgeven
Ik ben druk aan het promoten dat mensen koreaanse auto's gebruiken voor de cross

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 22:22 #826931 door V300 register
Neem dan meteen een Landwind................

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 22:26 #826933 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Even overgeven
of een ford sierra..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 22:56 #826935 door V300 register
smeer ze Aziatische techniek aan onderhet mom, niet kapot te krijgen, hier werkt het goed. Mocht men niet overtuigd zijn, zeg je gewoon, kijk naar de Toyota pick up in top gear.

[MOD]Zo noemen we mensen uit de aziatische landen, niet het woord wat jij gebruikte... Let een beetje op je taalgebruik...[/MOD]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC