Hoeveel kilometers in je 300('s)?
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;120970 schreef : E?n keer heb ik in een Belgische stoptrein gereden, maar die was nog baggerderderder dan de Nederlandse. Ik rij nog liever 200 km per dag in een Yugo dan 20 km in zo'n trein....
Mijn ervaring met de Belgische treinen is juist heel positief. Ze stinken niet zoals de Nederlandse, ze hebben airco, ze zijn relatief schoon... Wat wil een mens nog meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik werk idd bij de Spoorwegen en al hun werknemers krijgen gewoon een vrijbiljet voor Belgi? en dan nog een 32-tal tickets waarmee je een hele dag kan rondtoeren in NL en Luxemburg... Daarnaast krijg je per jaar een gratis ticket Eurostar en TGV/Thalys... zeer leuk en aangenaam bij uitstapjes.slb_340;120967 schreef : Hoezo kan jij gratis met de trein joh?
Ik moet zeggen, over het algemeen zijn onze treinen echt goed, de oude knarren zijn er nu zo min of meer echt uit aan het gaan of worden helemaal opgeknapt en voorzien van het moderne comfort! Echter is de staat nog altijd afhankelijk van hoe de mensen die ermee rijden ermee omgaan. Dat is soms echt miserabel! Hoe je een trein op 1 jaar kan slopen...Sid340 Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel![]()
E?n keer heb ik in een Belgische stoptrein gereden, maar die was nog baggerderderder dan de Nederlandse. Ik rij nog liever 200 km per dag in een Yugo dan 20 km in zo'n trein....
Mijn ervaring met de Belgische treinen is juist heel positief. Ze stinken niet zoals de Nederlandse, ze hebben airco, ze zijn relatief schoon... Wat wil een mens nog meer
- V300 register
- Verbannen
-
Maar dat is vlgs mij meer kritiek op de verkeersleiders dan op het materieel.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat dan wel weer heel wat beter is dan in nederland is de prijs! Wij hanteren veel lagere tarieven. Ik zeg maar iets (10-rittenkaart voor ritten in heel belgie, dus van punt A naar B, ongeacht welk station) doe je gewoon voor 5? voor jongeren tot 25, vanaf dan 7.9?! Dus al reis je van Noord naar Zuid, prijs blijft gelijk!
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat er soms ietwat kostenbesparend wordt gehandeld binnen de NMBS (vb, niet de duurste omvormers, maar de goedkoopste (italiaanse kwaliteit) en dat veroorzaakt vaker problemen).
Wij moderniseren hier treinen van het jaar '62 en dat blijken bewoon nog steeds de beste! Nieuwere treinen krijgen ze bij min een halve graad amper gestart en die oude treintjes, rijden onder alle omstandigheden! +50 tot -20...
Wel 'n beetje off-topic vrees ik!
- V300 register
- Verbannen
-
Goed, nu echt on-topic.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;121274 schreef : Ik werk idd bij de Spoorwegen en al hun werknemers krijgen gewoon een vrijbiljet voor Belgi? en dan nog een 32-tal tickets waarmee je een hele dag kan rondtoeren in NL en Luxemburg... Daarnaast krijg je per jaar een gratis ticket Eurostar en TGV/Thalys... zeer leuk en aangenaam bij uitstapjes.
Ahhh vandaar. Ik ken het systeem
mn ex is een Belg, en heeft tevens voor de NS/ NS Internationaal en de DB gewerkt! Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
in mijn eerste citroen visa 11RE reed ik trouwens 50.000km in 2 jaar. toen de teller op 198.000 stond was'ie wel op :hmmz: