Wat voor een laspost hebben jullie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 15:43 #804788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat voor een laspost hebben jullie
Hehehe, het is een weloverwogen keuze hoor Jos, heb er hier met de lassers-school een uurtje of 2 over gesproken, met een man of 4 erbij... Dus dat zit volgens mij wel snor!

Die platen zal ik idd nog moeten halen dan, maar zover is het nog niet! Eerst maar is wat tijd zien te vinden om eraan te beginnen! Vrees niet dat het het begin van de winter zal zijn!
Wat bedoel je trouwens nog met een hamersetje? wat zit daar dan in? En die fiberschijf?

Oud plaatwerk heb ik nog niet liggen, maar mss komt er daar nog wel is een slopertje voor bij voor de betreffende onderdelen, dat moet ik nog is even gaan bezien als het zover is! Anders haal ik het wel via clubleden die slopen, dat kan ook altijd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 17:22 #804792 door V300 register
Hamersetje: Deze heb ik, een handig setje dat niet duur is met hamers in verschillende vormen. Daarmee kun je hoeken en plaatwerk slaat en punten maken enzo.
www.autogereedschap.com/a-8646353/plaatw...set-7-delig-plastena

Fiberschijfje: Flexibel schuurschijfje voor je haakse slijper om te ontlakken en hoeken (lasjes) glad te maken. Niet voor grof schuurwerk, daar heb je de dikke schuurschijf voor.
solutions.3mnederland.nl/wps/portal/3M/n...ssetId=1114284460060

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 19:42 #804818 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat voor een laspost hebben jullie
Wat kost zoiets nou ongeveer?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 09:36 #804866 door V300 register

volvofiel;125717 schreef : Wat kost zoiets nou ongeveer?

Genoeg Joost! :yummie:

Nee Joost, voor diegene die ik nu heb, dus post met toorts en reduceerventiel ben ik respectievelijk: 650 euro, 40 euro en 48 euro kwijt!

Een bom geld dus, maar het is wel een verantwoorde keuze die ik maak, want er zijn ook goedkopere toestellen natuurlijk! (vb die freetech die ik hier al met link had ingezet)

Je ziet een heleboel verschillende types op internet, maar waar je eigenlijk op moet letten is de koppeling van de toorts. Bij veel goedkopere modellen is deze vast ipv euro-koppeling en als er iets wel heel erg slijt is het de toorts en aangezien deze dan vast zit, wordt vervangen een duur grapje terwijl bij mij een nieuwe toorts gewoon 40 euro kost!

Ook is het vermogen van belang. Als er dit bijvoorbeeld staat

Ratings at 40% ED: 160 A
60% ED: 110 A,

dan wordt bedoeld: dat de inschakelduur voor 160 A 40% is, dat komt er praktisch neer dat je aan 160A, voor een tijd van 4 min constant door kan lassen zonder dat je toestel in beveiliging gaat.
Eveneens bij 110A, kan je dus 6 min lassen zonder stoppen!

bijvoorbeeld bij 90A zou je mss gewoon aan 100% zitten en dat kan je dus in theorie uren volhouden zonder te moeten stoppen!
vergelijk maar even deze gegevens met die van de mijne (deze is freetech die ik hier al gepost had!)

35% bij 160A
100% bij 77A

Zo hebben ze het mij hier op het werk in ieder geval verkocht!

EDIT: Net de richtprijs van de fabricant gezien! Schrok er wel even van! De richtprijs is zo oven 1100 euro :woops:
en dan krijg je er dus helemaal niets bij! De mijne is nu voor 350 euro nog meer compleet!!yeehaa!}:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 13:24 #804884 door V300 register
Leuke aankoop Karsten, even een snelcursus lassen er tegenaan en je kunt een auto restaureren! ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 14:35 #804891 door V300 register
Snelcursus zal ik hier op het werk is proberen regelen! Verder gewoon genoeg schroot plaatwerk van hier op het werk meenemen en oefenen!

Hier verdwijnen heel mooie stukken gewoon in de vuilbak en kan ze gewoon onder een plaatschaar gooien en handelbaar maken zodat ik thuis rustig wat kan oefenen!

Eerst maar is de tijd vinden eigenlijk, dat is nog steeds het moeilijkste!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 15:39 #804893 door V300 register
Meestal heb je maar kleine stukken nodig. Grotere stukken met gave delen er in is dus meer dan genoeg. Als je echt grote stukken nodig hebt kun je die kant en klaar beter kopen (voorscherm, voorbalk, dorpel, etc). De rest is lapwerk. Gaten in de bodem dichten etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 15:43 #804895 door V300 register
Waar koop je dan de voorgemaakte stukken? Artaparts of zijn er nog andere?

want bijvoorbeeld bij winparts, hebben ze enkel nog dorpeltjes en voorbalk, heb ik nog nergens gevonden eigenlijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 16:04 #804899 door V300 register
Tja, dat zul je op sloperijen of met goed geluk moeten vinden. Een voorbalk wordt in principe nergens meer nieuw gemaakt voor zo ver ik weet.
Dorpels, wielkastranden, achterplaten etc zijn nog wel te krijgen. Euro autoparts is trouwens iets goedkoper dan Artaparts, maar verzenden duurt wat langer is mijn ervaring.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 16:11 #804900 door V300 register
Mss hier op het werk is informeren of ze eventueel wat stukken kunnen plooien hier op de plooibank (namaken dus!) anders ken ik wel een bedrijfje in de buurt dat volgens mij niet zo duur is en dat ook kan!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC