Favo jaren '80 auto!
- V300 register
- Verbannen
-
iljajj;120445 schreef : ... waar iets voor te zeggen valt als je ooit Oost-Berlijn in 1990 hebt meegemaakt...
In een politieke eliminatie van de Trabi geloof ik niet zo. We spreken tenslotte wel Den Uyl-tijd, en een jaartje eerder was de DDR erkend door Nederland. De Wartburg mocht bijvoorbeeld wel gewoon worden verkocht, evenals oostbloklijken als Dacia's, Zatava's en de prachtige Lada 2105 met solitaire-stoelhoezen van mijn opa.
Dat soort dingen vind ik nou echt mooi. Als je in achteraf dorpjes van Tsjechie, Roemenie, Slovakije etc kijkt kom je ze nog dagelijks tegen, maar wat een grappige auto's zeg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
iljajj;120445 schreef : ... waar iets voor te zeggen valt als je ooit Oost-Berlijn in 1990 hebt meegemaakt...
In een politieke eliminatie van de Trabi geloof ik niet zo. We spreken tenslotte wel Den Uyl-tijd, en een jaartje eerder was de DDR erkend door Nederland. De Wartburg mocht bijvoorbeeld wel gewoon worden verkocht, evenals oostbloklijken als Dacia's, Zatava's en de prachtige Lada 2105 met solitaire-stoelhoezen van mijn opa.
De Zastava was een Fiat 600 die in licentie was gebouwd in Joegoslavi?. De Dacia was in feite een Roemeense Renault 12.
Nog een bekend Oostblok-voertuig was de Skoda 105/130. Tegenwoordig zie je ze nooit meer. Net zoals de Lada Samara en de FSO Polonez...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Mooiste auto die ik in tsjechie met vakantie heb gezien was een knaloranje rijdende wartburg
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn overburen hadden in de 80's een Zastava Yugo45, destijds samen met de Lada de goedkoopste auto die je in NL kon kopen. Voor Fl. 9.999,00 was ie van jou!
Oh ja, en wat je allemaal met zo'n Zastava kan? Kijk dan de film Die Hard with a Vengeance maar eens :f
Maar mijn favo blijft toch wel de Audi Quattro (cult!). Kostte destijds Fl. 125.000,00 (ja, ik was verslaafd aan de "Autotest" boeken) :hmmz:
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
kingfisher;120478 schreef : Maar mijn favo blijft toch wel de Audi Quattro (cult!). Kostte destijds Fl. 125.000,00 (ja, ik was verslaafd aan de "Autotest" boeken) :hmmz:
- V300 register
- Verbannen
-
iljajj;120424 schreef : er was maar een ruitenwisser en helemaal geen brandstofmeter (dus altijd busje mengsmering mee)
Ja, sober was het devies. Trabant kreeg het voor elkaar: geen waterpomp, geen oliepomp, geen brandstofpomp. :yesyes:
Geweldig toch; kan allemaal dus ook niet kapot! En daar heb je meteen de kracht: motorisch waren ze zeer betrouwbaar en duurzaam. Totdat ze met de Polomotor gingen prutsen...