Reisverslag Volvofiel 1 en 2

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 22:09 #788472 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Reisverslag Volvofiel 1 en 2

Fran?ois;113750 schreef : Gezien het feit dat er dit jaar weer meer strandingen zijn van Nederlandse
vakantiegangers volgens de ANWB, lachen we stiekem dus iedereen met
een modern koekblik uit als je ziet dat je met een 28 jaar oude Volvo
probleemloos naar Frankrijk kunt rijden. Zolang er olie en koelvloeistof in
zo'n 2-liter zit, loopt ie.
@Joost: heb je er soms een 88 graden thermostaat in gezet?

Preciezelijk. Iedereen lacht ons uit, maar wij lachen harder.

Vandaag weer een helling van 17 procent opgekacheld in z'n 1, met een korte backfire tijdens het terugschakelen :D
Maar zoals Francois al zegt, hij loopt gewoon door.
Meteen aanslaan zonder choke bij koude start, heerlijk. Weg met die 1400-tjes:woops:

@ Stefan, geen idee waar je het over hebt. Ik heb juist een afspraak gemaakt bij een spuiter en er is net voor 1200 euro aan laswerk in gestoken...?!

Iedereen bedankt voor de reacties, de 345 is in z'n element hier. En Wouter, bedankt voor je tip en uitleg. Stelt me wel gerust ja. Thuis maar weer een andere thermostaat erin :D

We gaan hem nog eens uitproberen, de Mont Ventoux proberen. Voor de mensen die sinds de startpost al om de haverklap met samengeknepen billen naar de pot rennen: proberen, dus niet volgas doortrappen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 22:23 #788479 door 16673-dummy
O trouwens, Wouter, die mistpitten doen het nog steeds!! :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 22:56 #788483 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Reisverslag Volvofiel 1 en 2
De temperatuur valt nog mee op de foto, ik heb die van mij in de bergen van oostenrijk heuvelop ook bijna in het rode gehad, maar dan werkt de verwarming wel perfect warm bij 30 graden.

Fijne vakantie met de 345, hebben mijn oude schermen tenminste nog iets van de wereld gezien

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 00:27 #788496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reisverslag Volvofiel 1 en 2

volvofiel;113755 schreef : Wegens vakantie 19-7 t/m 31-7 offline

:+

Fijne vakantie, Joost!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 09:19 #788587 door V300 register
Dit vind ik nu mooi om te lezen; ga zelf maandagnacht 3 augustus rijden met een van de GLT's volgepakt en vouwwagen richting Frankrijk. Op zich wel leuk detail de laatste keer dat ik dat met zo'n combinatie deed ging ik met mijn vader mee...met zijn GLT op LPG met 392.000 km op de teller en geen centje pijn naar Zuid Frankrijk gereden.
Ach ja hoeveelauto's zijn er nu TWEE keer Caravantrekker van t jaar geworden?!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 09:44 #788588 door V300 register
Leuk h?, met een oude auto op vakantie :D Veel avontuurlijker dan in zo'n nieuwerwetse koelkast. Over die temperatuur zou ik me niet druk maken inderdaad, dit is in dergelijke omstandigheden volstrekt normaal, en op snelwegsnelheden helpt een elektrische fan je bovendien ook niet. Dat is een druppel op de gloeiende plaat, je moet het dan puur hebben van rijwind. In de file met 30 graden kun je een ventilator goed gebruiken, maar ik neem aan dat de fan in de huidige situatie dan ook wel koelt? Maar nogmaals: deze temperatuur is compleet normaal :)

Nog een (waarschijnlijk overbodige, maar toch) tip voor rijden op vakantie: op kruissnelheid het gaspedaal liever niet meer dan 2/3e ingetrapt, bergop in de zelfde versnelling als die waarin je dat zelfde stuk naar beneden zou rijden en ook niet meer dan 2/3e gas (langdurig, korte stukjes kan best even natuurlijk). En bergaf natuurlijk flink remmen op de motor! Dan overleeft ie de Mont Ventoux wel :)

Een backfire is trouwens iets anders dan wat jij (denk ik?) bedoelt: jij had denk ik een paar lekkere knallen uit de uitlaat? Een backfire houdt in dat het brandbare mengsel te vroeg ontbrandt, richting het luchtfilter zegmaar. Gebeurt vooral bij (oudere) LPG-bakken omdat daar het brandbare gas al buiten de cilinders met zuurstof wordt gemengd. Als de ontsteking dan verkeerd staat, slaat de vlam over tot achter de kleppen: backfire. Als dat wel was wat er bij jou gebeurde, zou ik er niet zo'n brede smiley achter verwachten :D

Anyway: fijne vakantie nog!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 12:45 #788598 door 16673-dummy

SuperSnock;113875 schreef : Dit vind ik nu mooi om te lezen; ga zelf maandagnacht 3 augustus rijden met een van de GLT's volgepakt en vouwwagen richting Frankrijk. Op zich wel leuk detail de laatste keer dat ik dat met zo'n combinatie deed ging ik met mijn vader mee...met zijn GLT op LPG met 392.000 km op de teller en geen centje pijn naar Zuid Frankrijk gereden.
Ach ja hoeveelauto's zijn er nu TWEE keer Caravantrekker van t jaar geworden?!

Leuk! Veel (rij)plezier!

@ Tjeerd; inderdaad :D

Hier nog wat fotootjes van een tripje naar Uz?s(eerste hertogdom van Frankrijk).
Andere foto's volgen, moet ik eerst nog resizen.

Bij ander inzien volgen de Uz?s-foto's ook een andere keer, schiet momenteel niet echt op (trage verbinding).

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 12:45 #788599 door 16673-dummy

Volvo Jan;113783 schreef : :+

Fijne vakantie, Joost!

Gratis draadloos internet op de camping:groovy:

Maar dankjewel :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 16:55 #788621 door V300 register
Dag Joost en Stefan,

Mooi avontuur met de volvo; stond met m'n vorige volvo op een gegeven moment midden op de snelweg stil :D. Alles goed gegaan gelukkig. En die bergen zijn lastig met de 340 (ook met die van mij); ik kon niet eens planken; ging hij namelijk bokken; dus heel erg goed het gaspedaal regelen om de berg op te komen. Met de 360 is het gelukkig een eitje...

Kreeg je sms-je; net even naar huis geweest om te checken en ze hebben geprobeerd de spullen vandaag te bezorgen. Ik kan het morgenvroeg vanaf 10 uur van het postkantoor halen, ik bevestig morgen nog even dat ik het inderdaad heb...laat maar weten wanneer jullie hier heen komen, mij komt zondag het beste uit.

Tot binnenkort en geniet van de zon!

Dirk

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 21:05 #788632 door 16673-dummy
Ha Dirk,

Bij nader inzien kan zondag ook wel inderdaad. Zijn we ergens tussen 9 en 9.30 bij jou, kan dat?

Auto niet starten voor die tijd. Als we om 10 uur beginnen en rustig doorwerken, zijn we aan het begin van de middag wel klaar.

Als je een vraagbaak hebt, kun je jezelf vast "inlezen" als je wilt. In feite stelt het vrij weinig voor.

Wil je de thermostaat ook vervangen? Minuutje werk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC