Grens rijbewijs naar 17 jaar
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ach Joost, ik gun het je! Jij hebt gewoon meer geluk dan mij
- V300 register
- Verbannen
-
Veel volwassenen WETEN wel hoe ze zouden moeten rijden maar houden zich er zelf niet aan. Wanneer ze er zelf naast zitten, richten ze hier meer aandacht op. Zo kan een ouder iemand best 't menneke van 17 jaar leren rijden.
Daarnaast moeten er gewoon kilometers gemaakt worden. Hoe meer begeleidde kilometers hoe beter. Daarnaast zal het vaak voorkomen (op Joost na
Ik vind het wel iets hebben, deze maatregel.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik heb geleerd dat je 300 meter voor de afslag al richting aan moet geven. Op een 80 km weg is dit minimaal 100 meter. Het is behoorlijk irritant en onzinnig als iemand dit net vlak voor het uitvoegen doet. Dan kan ik niet meer anticiperen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Gisteren nog reed een man voor mij de rotonde op, geeft richting aan naar rechts, dus ik denk, die pakt de eerst afslag... Nee hoor, hij rijdt mooi 3 kwart rond.. Dus hij gaf precies naar de verkeerde kant richting aan, en dat had 2 keer tot een gevaarlijke situatie kunnen lijden bij de 2 voorgaande afslagen! Gelukkig maar dat daar niemand stond..
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;81364 schreef : Wat dacht je van rotondes? Zelfs al geven mensen daar richting aan, door de vele fouten die andere daar maken kun je er niet op anticiperen, omdat je er niet op kunt vertrouwen dat ze ook dat doen, wat hun richtingaanwijzer aangeeft..
Gisteren nog reed een man voor mij de rotonde op, geeft richting aan naar rechts, dus ik denk, die pakt de eerst afslag... Nee hoor, hij rijdt mooi 3 kwart rond.. Dus hij gaf precies naar de verkeerde kant richting aan, en dat had 2 keer tot een gevaarlijke situatie kunnen lijden bij de 2 voorgaande afslagen! Gelukkig maar dat daar niemand stond..
Gewoon van de weg af halen en rijbewijs afpakken.
Of van die mensen die over een rotonde rijden (te langzaam) en afslaan en dan vol op de rem gaan om nog eens te kijken of er niemand over het fietspad rijdt. Bij zulke mensen heb ik altijd zin vol in de achterkant van die auto te klappe. Flinke whiplash................zal ze leren........}
En dan rijdt je daar achter, doe je je best om te anticiperen; je weet dat er niets aan komt want je hebt al ruim vantevoren gekeken en zulke mensen creeren dan een gevaarlijke situatie. Zwaar klote dat de wet hierin niet voorziet.........
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik pas op m'n 16de in een 343, Concerto, Nekaf en Kadett:D