Grens rijbewijs naar 17 jaar
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
yeehaa!:w00t:
Hopelijk mag ik er aan meedoen... in juni 2010 word ik pas 18 namelijk:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Daar hou ik je aan :halo:Als ik die reacties lees, lees ik continu hetzelfde. Ze apen elkaar na. Iedereen denkt dat jongeren altijd maar scheuren en compleet dronken achter het stuur zitten, maar daar heb ik toch andere ervaringen mee.
Voor mij zou het ideaal zijn. Ik peins er niet over om te scheuren en te jagen, als ik m'n wagen in de poeier rijd heb ik niks meer. Daarnaast, hoe kom je aan de onderdelen? Nee, ik ben er veel te zuinig op.
De lui die reageren weten gewoon niet waar het over gaat/denken niet genoeg na/lezen niet goed/...
Die cijfers liegen niet!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;81311 schreef :
Daar hou ik je aan :halo:
Als ik die reacties lees, lees ik continu hetzelfde. Ze apen elkaar na. Iedereen denkt dat jongeren altijd maar scheuren en compleet dronken achter het stuur zitten, maar daar heb ik toch andere ervaringen mee.
Voor mij zou het ideaal zijn. Ik peins er niet over om te scheuren en te jagen, als ik m'n wagen in de poeier rijd heb ik niks meer. Daarnaast, hoe kom je aan de onderdelen? Nee, ik ben er veel te zuinig op.
De lui die reageren weten gewoon niet waar het over gaat/denken niet genoeg na/lezen niet goed/...
Die cijfers liegen niet!
idd ook heel andere ervaringen mee.
ik rij nooit als ik drink, doe ik het wel dan rij ik met een knoop in m'n maag van schuldgevoelens. als ik drink, zit ik in m'n hoofd te rekenen wanneer ik weer mag rijden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die reacties slaan helemaal nergens op
deze bijvoorbeeld:
Zeg moeder-Rotterdam.
U geeft nu net juist DE reden om het juist NIET toe te laten.....de huidige automobilist is inderdaad NIET PERFECT, dus lopen we het risico om de beginnende bestuurder iets VERKEERD aan te leren....met nog MEER ongelukken tot gevolg!
ps. hoe denkt u in te kunnen grijpen als uw dochter op haar gaspedaal blijft drukken, terwijl ze op een file afrijdt?
[ Citeer ]
Gebelgde blauwkous - elsene Belgi? - 24/12/08 - 12:00:13 2868781
in de ad titel staat letterlijk dat je op je 16,5 jaar aan je rijbewijs kan beginnen, hem op je 17e kan halen en dat je DAN pas mag rijden, mits er een bevoegde persoon met minstens 10 jaar rijervaring naast je zit.
van plankgas op een file afrijden is dus totaal geen sprake, want je hebt dan inmiddels je rijbewijs.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Marja schreef : Ook nog een gevolg van deze achterlijke maatregel:
NOG MEER AUTO'S OP DE WEG!!!!!!!!!!!!!!
?
Marja - p - 24/12/08 - 07:41:25
Waar zouden die auto's vandaan moeten komen dan? Die ZIJN er toch al gewoon?:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Het idee van die begeleiding is niet zozeer dat je pa of ma moet vertellen wat je wel en niet moet laten (negen van de tien keer is die persoon door stoffige kennis en aangeleerde fouten een nog slechtere chauffeur), maar dat je rijervaring opbouwt met mensen die 'normaal' gezelschap zijn, en geen dronken leeftijdgenoten die je schreeuwend op je achterbank tot illegale dingen aanzetten.
Wat ik altijd wel heel ergerlijk vind in de discussies rondom dit soort onderwerpen is het Z?ndapp-syndroom. Je krijgt altijd van die 'verstandige, gevormde mensen' die betogen dat jongeren helemaal nog niet op hun 18de zouden mogen rijden, maar pas op hun 21ste of 23ste, want o, o, jonge mensen zijn zo roekeloos in het verkeer. Zelf reden ze als gekken toen de inkt van het roze papier nog niet droog was en hebben ze ook menig Kadett of 205 om een boom gekruld, en reden ze op hun 16de al op een Z?ndapp die 120 kon. Iets met pot en ketel zegmaar.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Niels;81322 schreef : en geen dronken leeftijdgenoten die je schreeuwend op je achterbank tot illegale dingen aanzetten.
dat is het type mensen wat ik wel eens de auto uit getrapt heb op de terugweg van het stappen, de laatste 5km mochten ze lopen:)