Oude mercedes
- V300 register
- Verbannen
-
De 230 E uit de advertentie komt met 136 pk heus wel vooruit...
De W114-200D uit 1974 waar ik eind jaren ?80 een tijdje mee gestuurd heb was geheel andere koek. Van de oorspronkelijke 55 paarden bleef na 15 jaar en ongeveer 400.000 km minstens de helft op stal. Na een zeer lange aanloop en onder het uitbraken van dikke rookwolken kwam hij nog wel eens aan de 110 km per uur :hmmz2:
Toch staat juist die auto boven aan het lijstje van auto?s die ik nooit weg had moeten doen. :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Helaas is de onderdelenvoorziening voor oude Audi's niet zo best meer. Veel onderdelen worden namelijk niet meer geproduceerd, omdat Audi enige jaren geleden opruiming heeft gehouden (net zoals het voor de Volvo 300-serie het geval is/was). Sterk waren ze wel, want veel van deze auto's zijn ge?xporteerd naar Oost-Europa. Het is wel een klassieker in wording...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;77949 schreef : Hoi,
Weet iemand of dit een verstandige keuze is, of gaan die dingen zo vaak kapot en zijn er weinig onderdelen van ed....
Dus dat is mijn vraag, is het slim zo,n wagen of sta je erg vaak met brokken.... en is de onderdelen voorziening bagger....
Als je verstandig wilt zijn moet je hier eens kijken;
www.reliabilityindex.co.uk/tophundred.html?apc=3128339010848601
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens, roesten doen ?lle auto's van voor 1990. MB's zijn hierin niet anders dan andere auto's.
de techniek is redelijk onverwoestbaar... maar als je al weet dat het voor een dubbeltje op de eerste rang moet, niet aan beginnen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;78031 schreef : yep, benzen m?t onderhoudshistorie zijn dan ook makkelijk het dubbele van een zonder...
Overigens, roesten doen ?lle auto's van voor 1990. MB's zijn hierin niet anders dan andere auto's.
de techniek is redelijk onverwoestbaar... maar als je al weet dat het voor een dubbeltje op de eerste rang moet, niet aan beginnen!
De Audi 100 Typ. 44 werd vanaf 1986 volledig gegalvaniseerd, dus roesten deden ze niet overmatig. Ook de Audi 80 die in 1987 leverbaar werd, was volledig gegalvaniseerd. Vele andere Duitse auto's uit die periode hadden nog overvloedig te maken met roest. Iemand bij mij in de straat had een Opel Ascona C2 uit eind '85 die na zo'n 10 jaar volledig weggeroest was. Vooral bij de spatschermen roestte het allemaal erg hard. Daar was niet meer tegenop de dremelen en te plamuren/spuiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wel oppassen voor herstelde schades, want daarbij is vaak de originele beschermlaag weggeschuurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Fluffball;77995 schreef : De 230 E uit de advertentie komt met 136 pk heus wel vooruit...
De 136 pk M102 zit trouwens niet in, deze kwam pas in 1980. Dit is nog de stokoude M115 met 109 pk, wiens oorsprong dateerde uit de 190 SL van 1955 de M121.
Wel hele betrouwbare motoren, modern voor die tijd.
Kennis van mij heeft een 280 E uit 1981, een ingevoerde uit Duitsland, heeft nog heel wat tijd om een ?cht roestvrije te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik rij al een aantal jaartjes in een 190E, die heeft mogelijk nog een beroerder imago, maar dan wel gestoeld op subjectieve zaken want met de kwaliteit is niks mis, 400 km per week en ik ben nog steeds happy met het ding. Dit is echter een coup? en die zijn extra gevoelig voor roest. De verkoper geeft het al aan en voor mij een indicatie om te zeggen: wegrennen! Of flink afdingen, las- en spuitcursus nemen en hopen dat het meevalt........ Ik denk dat op de gemiddelde 340 (niet 343 of 345) minder roest te vinden is. :crazy1:
Maar een goeie mogen ze zo bij mij voor de deur zetten (als de parkeermaffia effe de andere kant opkijkt).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





