nieuw logo ANWB

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 09:48 #738837 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuw logo ANWB
Ik vind het mooi dat iedereen het over de ANWB heeft als het om pech gaat. Volgens mij belde ik altijd met de Wegenwacht als mijn auto iets had. De ANWB is meer dan alleen pechhulp onderweg...
Daarom ben ik blij dat we nog steeds lid van de ANWB zijn, omdat ik RouteMobiel geen autoverzekering zie hebben, of een internationaal rijbewijs zie afgeven. En dan zijn er nog veel meer zaken die je kunt regelen en/of kopen in de ANWB-winkel.
"You got to move...:f"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 10:44 #738845 door V300 register
Ik heb uitsluitend positieve ervaringen met de wegenwacht. Zelfs kennis van de vario toen ie in de bergversnelling bleef hangen. Die man wist precies wat ie deed. Laatst ook met de lpg bak: probleem snel gevonden, niet kunnen repareren ter plaatse, auto naar garage naar keuze afslepen en direct een vervangende auto. Ook een keer met de accu: spnanningsregelaar checken en alles even rustig nalopen. En complimenten voor de fraaie 360 en verzoek royaal met tectiel te zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 12:11 #738852 door V300 register

menneke76;77195 schreef : Ik vind het mooi dat iedereen het over de ANWB heeft als het om pech gaat. Volgens mij belde ik altijd met de Wegenwacht als mijn auto iets had. De ANWB is meer dan alleen pechhulp onderweg...
Daarom ben ik blij dat we nog steeds lid van de ANWB zijn, omdat ik RouteMobiel geen autoverzekering zie hebben, of een internationaal rijbewijs zie afgeven. En dan zijn er nog veel meer zaken die je kunt regelen en/of kopen in de ANWB-winkel.
"You got to move...:f"

Het voordeel is vooral dat het een vereniging is, dus niet gericht op commercieel scoren maar op dienstbaarheid naar alle reizende landgenoten.Wegenwacht is een drukke tak van diensten geworden.

Routemobiel is puur commercieel en gericht op pechmelding, en de knac is meer voor de upper-class bedoeld die een persoonlijker gevoel willen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 14:47 #738873 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic nieuw logo ANWB
Vooral de agressieve reclamespotjes van RouteMobiel vond ik zielig.
Alleen d??rom zou ik al een Wegenwacht-lid willen zijn (zou het helpen dat ik een nostalgisch schildje op de grille heb?)!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 17:53 #738903 door V300 register
Pa had eens een keer een lekke band op de A58 nabij Rucphen. Ineens stopte er (zonder te bellen, want pa kan zelf ook een band verwisselen) een gele VW Golf Variant op de vluchtstrook. De wegenwacht wilde wel even een band verwisselen. Hij had een grote krik bij zich, dus het was een makkie voor hem. Onze eigen krik was ineens onvindbaar, dus het was toch maar een geluk dat de wegenwacht langs kwam. Echte service dus, zelfs als je niet eens de wegenwacht hebt gebeld. :y:

Natuurlijk werken er bij de wegenwacht ook wel mensen die minder verstand hebben van bepaalde typen auto's, maar over het algemeen wordt de klant toch redelijk goed geholpen. Ze proberen tenminste eerst de auto nog op weg te helpen. Bij RouteMobiel is het bijna altijd afslepen...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 17:55 #738906 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic nieuw logo ANWB
Ze hebben ook een soort "database" waarin een heleboel problemen + oplossing staan. Een belletje van de betreffende Wegenwachtmedewerker naar de Centrale is dan genoeg. RouteMobiel heeft dit niet/in mindere mate.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 21:34 #738940 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic nieuw logo ANWB
route mobiel werkt samen met de sleepdienst,die komen i.p.v route mobiel..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 00:43 #738981 door V300 register

volvofiel;77234 schreef : Vooral de agressieve reclamespotjes van RouteMobiel vond ik zielig.
Alleen d??rom zou ik al een Wegenwacht-lid willen zijn (zou het helpen dat ik een nostalgisch schildje op de grille heb?)!

kan heel goed zijn ja, en je kofferbak ligt vol onderdelen, dat overtuigt wel!!:lol:

Overigens heb ik anwb net gemaild met de vraag wat en of ze tegen die nieuwe oldtimer-wegenbelasting-wet gaan ondernemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 15:55 #739050 door V300 register
Daarvoor moet je niet bij de ANWB, maar bij de FEHAC zijn; wij dragen daar sinds dit jaar als club aan bij ivm de "samen staan we sterk" gedachte.

voor de FEHAC is het logisch om te strijden tegen een 'bevriezing' van de oldtimerleeftijd (van een continu doorschuivend leeftijd systeem naar een vastgelegde datumgrens)

In engeland is ergens in de jaren 90 besloten dat alleen auto's t/m 31 december 1972 als oldtimer gezien worden. Dit had inmiddels allang weer omgezet moeten/kunnen worden naar een 'schuivende' grens zoals 30 of 35 jaar oud, maar het gebeurt niet.
Bijgevolg betaal je daar dus voor alles vanaf 1973 net zo hard belasting als op een nieuwe auto.

Waar je bang voor kunt zijn is dat het 'vastklikken' van de grens op een datum eerste gebruikname, nooit meer aangepast wordt, hoe oud de auto's ook worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 00:00 #739413 door V300 register

antiekeradio;77421 schreef : Daarvoor moet je niet bij de ANWB, maar bij de FEHAC zijn; wij dragen daar sinds dit jaar als club aan bij ivm de "samen staan we sterk" gedachte.

...aha, wist ik niet.

Overigens kreeg ik een reactie: of ik nog duidelijker wilde uitleggen wat het probleem is...:lol:
W?t een truus zit daar zeg! :no_comment: Afdeling: belangenbehartiging

nou, d?t heb ik dus niet gedaan, want als ze het nu al niet begrijpt gaat dat echt niet opeens gebeuren na een vervolg mailtje...:uh-uhh:

Ik bel ze wel weer als ik pech heb, dat snapt ze wel.

...zit ik ze hier een hele topic op te hemelen... :crazy2:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC