nieuw logo ANWB
- V300 register
- Verbannen
-
Daarom ben ik blij dat we nog steeds lid van de ANWB zijn, omdat ik RouteMobiel geen autoverzekering zie hebben, of een internationaal rijbewijs zie afgeven. En dan zijn er nog veel meer zaken die je kunt regelen en/of kopen in de ANWB-winkel.
"You got to move...:f"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
menneke76;77195 schreef : Ik vind het mooi dat iedereen het over de ANWB heeft als het om pech gaat. Volgens mij belde ik altijd met de Wegenwacht als mijn auto iets had. De ANWB is meer dan alleen pechhulp onderweg...
Daarom ben ik blij dat we nog steeds lid van de ANWB zijn, omdat ik RouteMobiel geen autoverzekering zie hebben, of een internationaal rijbewijs zie afgeven. En dan zijn er nog veel meer zaken die je kunt regelen en/of kopen in de ANWB-winkel.
"You got to move...:f"
Het voordeel is vooral dat het een vereniging is, dus niet gericht op commercieel scoren maar op dienstbaarheid naar alle reizende landgenoten.Wegenwacht is een drukke tak van diensten geworden.
Routemobiel is puur commercieel en gericht op pechmelding, en de knac is meer voor de upper-class bedoeld die een persoonlijker gevoel willen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Alleen d??rom zou ik al een Wegenwacht-lid willen zijn (zou het helpen dat ik een nostalgisch schildje op de grille heb?)!
- V300 register
- Verbannen
-
Natuurlijk werken er bij de wegenwacht ook wel mensen die minder verstand hebben van bepaalde typen auto's, maar over het algemeen wordt de klant toch redelijk goed geholpen. Ze proberen tenminste eerst de auto nog op weg te helpen. Bij RouteMobiel is het bijna altijd afslepen...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;77234 schreef : Vooral de agressieve reclamespotjes van RouteMobiel vond ik zielig.
Alleen d??rom zou ik al een Wegenwacht-lid willen zijn (zou het helpen dat ik een nostalgisch schildje op de grille heb?)!
kan heel goed zijn ja, en je kofferbak ligt vol onderdelen, dat overtuigt wel!!:lol:
Overigens heb ik anwb net gemaild met de vraag wat en of ze tegen die nieuwe oldtimer-wegenbelasting-wet gaan ondernemen.
- V300 register
- Verbannen
-
voor de FEHAC is het logisch om te strijden tegen een 'bevriezing' van de oldtimerleeftijd (van een continu doorschuivend leeftijd systeem naar een vastgelegde datumgrens)
In engeland is ergens in de jaren 90 besloten dat alleen auto's t/m 31 december 1972 als oldtimer gezien worden. Dit had inmiddels allang weer omgezet moeten/kunnen worden naar een 'schuivende' grens zoals 30 of 35 jaar oud, maar het gebeurt niet.
Bijgevolg betaal je daar dus voor alles vanaf 1973 net zo hard belasting als op een nieuwe auto.
Waar je bang voor kunt zijn is dat het 'vastklikken' van de grens op een datum eerste gebruikname, nooit meer aangepast wordt, hoe oud de auto's ook worden.
- V300 register
- Verbannen
-
...aha, wist ik niet.antiekeradio;77421 schreef : Daarvoor moet je niet bij de ANWB, maar bij de FEHAC zijn; wij dragen daar sinds dit jaar als club aan bij ivm de "samen staan we sterk" gedachte.
Overigens kreeg ik een reactie: of ik nog duidelijker wilde uitleggen wat het probleem is...:lol:
W?t een truus zit daar zeg! :no_comment: Afdeling: belangenbehartiging
nou, d?t heb ik dus niet gedaan, want als ze het nu al niet begrijpt gaat dat echt niet opeens gebeuren na een vervolg mailtje...:uh-uhh:
Ik bel ze wel weer als ik pech heb, dat snapt ze wel.
...zit ik ze hier een hele topic op te hemelen... :crazy2: