Waarom ik vandaag 750 klm heb gereden, kijk en huiver:P
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en nu?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvomaniac;74151 schreef : Een 242 gt is geen turbo, maar heeft volgens mij een gepimpte moter. En is eigenlijk altijd grijs, met een oranje streepje.
Ja de GT heeft vaak een B23E, hoge compressie, andere nokkenas en iets rond de 140 PK.
De 242Turbo is een van fabriek af geintercoolde versie (versie zonder ic is 155pk) en zou dan wat meer vermogen moeten hebben dat is echter met de standaard 2.1L motor.
Hier zit een 20 000 klm geleden gereviseerde B23ET motor in (standaard 175-185PK), eerste overmaat zuigers, standaard wat meer inhoud dan de B21ET/FT, betere cillinderkop (incl wat polijstwerk), betere nokkenas, standaard wat hogere compressie, ander inlaatspruitstuk (van een B21F/B23E) verder nog een grotere intercooler en radiateur, 3" uitlaat en iets leukere turbo. Zou nu rond de 250 PK moeten zitten. Ohja zit nog een behoorlijke heftige koppelingsplaat in, niet iets voor in de file:D
Onderstel alle rubberen bussen vervangen door poly, 25mm ipd stabistangen, veerpootbrug voor, nog wat extra stangetjes boven de motor en onder de auto, bilstein HD schokbrekers, behoorlijke stugge verlagingsveren en dan ben ik waarschijnlijk nog wel wat vergeten.
Origineel Volvo 200 Rsport stuur.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn vast genoeg mensen met interesse maar dit is toch ook wel iets heel speciaals. Voordat ik dit verkoop moet ik me wel heel goed realiseren dat dit geen auto is die ik nog een tweede keer zal vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Standaard is het al een prachtbak, maar met deze motor en extra's is ie helemaal speciaal!
- V300 register
- Verbannen
-