Hét filmpjes topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2010 15:09 #840369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hét filmpjes topic
als organisatie ben je bij dit soort dingen afhankelijk van vrijwilligerswerk;
ik kan me goed voorstellen dat de organisatoren geen zin hebben om de strijd om de vergunningverlening tot in de rechtzaal uit te gaan vechten.

ik neem namelijk aan dat juist het aspect vergunning hier het probleem is.
Het kan goed zijn dat de omwonende bezwaar gemaakt heeft tegen de vergunningverlening, en dan krijg je een heel circus van bestuurlijke besluitvorming met hoor en wederhoor.

Het gaat er in dat geval om, dat de commissie die de beslissing neemt (wel of geen vergunning, en eventueel onder welke voorwaarden) overtuigd kan worden voor het ene of het andere standpunt.

Probleem is dus dat je dan het verhaal krijgt wat Michel hierboven al aanstipte, de beslissers zijn qua leeftijd en achtergrond waarschijnlijk veel meer in dezelfde groep te vinden als de klager, dan als de organisatoren/deelnemers van zo'n evenement.

De argumenten die over en weer aangevoerd kunnen worden, zullen dus duidelijk v??r de organisatoren moeten zijn, anders krijgt de klager het voordeel van de twijfel.

Op zich vind ik het wel een goede zaak dat omwonenden juridisch goed beschermd zijn. Je wordt als organisatie in ieder geval wel gedwongen om je huiswerk goed te doen qua beperking van overlast en gevaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2010 16:13 #840372 door V300 register
Ik vind het ook prima dat omwonenden beschermd worden. Daarvoor zijn regels.
Ik vind het alleen te suf voor woorden dat 1 enkel iemand het voor elkaar krijgt om een enorm evenement zo compleet te frustreren, terwijl het ODC in de regel zijn zaakjes gewoon goed op orde heeft (tenminste, wat ik ervan gezien heb: veiligheid voorop) en de zaken gewoon netjes wil regelen.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat er ook wel een soort bescherming van bedrijven en organisaties mag komen tegen dit soort zeikende individuen.
(in het verlengde hiervan: 90% van de klachten rond Schiphol komen van 3! mensen af. Sorry hoor, als je onder Schiphol gaat wonen, dan WEET je dat er vliegtuigen over komen. Als je daar niet tegen kan vind ik het eerlijk gezegd prima dat de rechter tegen je zegt: Sorry hoor, had je over na kunnen denken toen je dat huis 2 jaar geleden kocht. Toen vlogen ze daar ook al...)

Ik vind het een beetje jammer dat Nederland een beetje Amerika gaat volgen, met zo'n zeik-cultuur. Laten we nou gewoon eens met zijn allen er wat moois van maken ofzo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2010 18:17 #840378 door V300 register
De vergunning is na de eerste keer aangepast omdat er geluidsoverlast was, kan gebeuren. de regels aangepast en het ODC heeft er alles in gedaan.

Iets wat resulteerde in een geluidsproductie die 2 decibel onder de toegestane limiet zat (85 db bij de eerste voordeur van de wijk) dus geen probleem. Gemeente tevreden, ODC blij, ..............problem solved toch?

Niet dus.................
De term die de desbetreffende persoon gebruikte was dat ze werd aangetast in haar "Levensgenot".
De Gemeente Den Haag wil graag verder met het ODC maar MOET de klacht van mevrouw serieus nemen, en als mevrouw dan dreigt desnoods naar de rechter te stappen (en ook het geld er voor over heeft) houd het voor het ODC al snel op. Het zou ook absoluut niet gunstig zijn voor de reputatie van het driften om een rechtszaak te moeten voeren.

Natuurlijk vind ik dat mensen beschermd moeten worden tegen overlast maar in Nederland is het tegenwoordig helaas zo dat de klacht van 1 persoon belangrijker is dan het genot/plezier van vele anderen. Op het laatste evenement waren er toch flink aantal mensen die met een dikke glimlach van het terrein afgingen.

Helaas stevend Nederland af op een "amerika" cultuur, iets waar ik absoluut niet achter sta! Maar door alle regels die hier verzonnen worden in Nederland (mompelt weer iets over leefdtijds categorie) worden we steeds verder in onze "vrijheid" beperkt! Maar die politieke discussie hoort eigenlijk niet thuis in het "filmpjes"topic ;)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2010 22:00 #840394 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Hét filmpjes topic
Dus 1 mevrouw weet het "levensgenot" van weet ik hoeveel toeschouwers te verminderen?
In de afgelopen weken was er een reclame van Heineken over het Duitse antwoord op de pletterpet, misschien is dat interessant voor de dame :)

Toch leuk dat je in zo'n geval als individu dan wel weer wat te zeggen hebt in Nederland.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2010 22:09 #840395 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hét filmpjes topic
je kan als ODC die ene mevrouw ook een weekendje weg aanbieden (of een enkeltje naar verweggistan natuurlijk), zei d'r levensgenot; de rest van nederland z'n plezier & sport; iedereen tevreden:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2010 10:51 #840426 door V300 register

AvdAkker;150059 schreef : je kan als ODC die ene mevrouw ook een weekendje weg aanbieden (of een enkeltje naar verweggistan natuurlijk), zei d'r levensgenot; de rest van nederland z'n plezier & sport; iedereen tevreden:D

is geprobeerd............. maar ja ze is een beetje eigenwijs........... laten we het daar maar op houden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2010 12:31 #840438 door V300 register

AvdAkker;150059 schreef : je kan als ODC die ene mevrouw ook een weekendje weg aanbieden (of een enkeltje naar verweggistan natuurlijk), zei d'r levensgenot; de rest van nederland z'n plezier & sport; iedereen tevreden:D

Ik denk dat de rest van de buurt dan de volgende keer ook gaat klagen...............(die willen namelijk OOK wel gratis een weekendje weg ;))

Ofwel: naar zeikerds moeten we gewoon niet meer luisteren.

Raar dat enkele mensen, het werk van meerdere mensen en het genot van nog veel meer mensen tegen kunnen houden. Da's als je het mij vraagt idd wel heel krom.

Als organisator zijnde moet je dan wel verdomd stevig in je schoenen staan wil je daar tegen in gaan.
Nu ben ik wel een beetje bekend met de organisatoren van ODC en ik weet dat zij er keihard voor strijden om deze evenementen van de grond te krijgen (een klasse organisatie als je het mij vraagt!). Daarom sta ik er best van te kijken dat het zomaar kan gebeuren dat zo'n evenement wordt afgeblazen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 22:40 #841010 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hét filmpjes topic
check deze antieke-dj; hij gaat HELEMAAL uit z'n plaat :humor:

[youtube]QiCOmqvWUaw[/youtube]

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 22:53 #841012 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hét filmpjes topic
Die zal wel helemaal af zijn na een avondje draaien... :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 00:28 #841023 door V300 register
WTF..... :humor:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC