Hét filmpjes topic

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 18:36 #778868 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Hét filmpjes topic
Brrr hierbij krijg ik herinneringen aan 30 april....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 18:53 #778870 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hét filmpjes topic
ik vind eerlijk gezegd dat die coureurs zich mogen schamen dat ze uberhaupt gingen driften met de toeschouwers zo gigantisch dicht op de baan.

ik weet het van mezelf ook, heb de auto nagenoeg altijd in de hand, maar een verkeerde stuur, gas of rembeweging wat in een klein hoekje zit en je bent de controle gewoon (even) compleet kwijt. als er voetgangers in de buurt zijn dan zet ik een drift gewoon niet in, makkelijk zat. het risico is wat mij betreft dan te groot.

om dezelfde reden snap ik ook niet dat 9 van de 10 "kijk mij eens driften in m'n straat bmw" filmpjes gefilmd worden aan de buitenkant net na de bocht, stond een tijdje terug nog zo'n filmpje hier op het forum. als het fout gaat dan vliegt de auto 9 van de 10x daarheen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 19:30 #778877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hét filmpjes topic
.lt is Lithuania ofwel Litouwen

daar zitten veel ethnische Russen dus taal op reclameborden etc is niet bepalend of het Litouwen of Rusland is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:39 #778977 door V300 register

antiekeradio;106308 schreef : .lt is Lithuania ofwel Litouwen

daar zitten veel ethnische Russen dus taal op reclameborden etc is niet bepalend of het Litouwen of Rusland is.

Scherpe opmerking!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf weleens heb laten opfokken en zo gevaarlijke dingen heb gedaan. Achteraf is het stom, maar op dat moment giert de adrenaline door je lijf en ben je de veiligheid effe vergeten.......

.......maar ook ik ben steeds verstandiger aan het worden. Heb een geruime tijd geleden voor de laatste keer op de openbare weg gedrift heb ik besloten. Ik ben namelijk aangehouden. De kans is groot dat ik voor justitie moet komen. En waarschijnlijk heb ik nog een puntenrijbewijs waarvan al 1 punt ervandoor is. De boete ga ik niet betalen met 300 ? 400 euro. Even omrekenen: da's 1 drift voor 300 euro............voor dat geld kun je je een hele dag uitleven op circuit. 3 keer raden wat ik voortaan dus doen.
Ik kreeg zelf begrip van de beste agenten. Zij gaven ook wel te kennen dat ik mijn wagen goed onder controle had, maar zij zijn juist het bangst dat iemand mij na gaat doen; en dan komen de echte ongelukken pas.
Daar hebben ze helemaal compleet gelijk in!!!

Vandaar: verstand gebruiken, nadenken en even die adrenaline in bedwang houden.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-05-2009 23:44 #778981 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Hét filmpjes topic
ben je aangehouden met de 343?
Wouden ze de motor niet even zien? Of vonden ze het heel normaal dat een 343tje dwars door de straat vliegt? :+

voor zover ik gelezen heb, had je de nieuwe 1.7turbo niet op kenteken?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 23:49 #778986 door Anjo van den Akker
ik ben er ook een keer mee gepakt, direct artikel 5 gekregen + punt op m'n rijbewijs. was echter de combinatie rotonde blank van de rook zetten en vervolgens rotonde af 30kmh te hard rijden wat de doorslag gaf voor de artikel 5 volgens mij..

in wat voor categorie valt die overtreding specifiek erik? als ze zelf al aangeven dat je de auto goed onder controle had, is het lijstje benamingen voor de "overtreding" ook wel beperkt lijkt mij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 13:49 #779047 door V300 register
artikel 5 is altijd prijs he.

wel netjes dat je dit eerlijk toegeeft Erik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 17:27 #779091 door V300 register
Tsja, eigenlijk heel stom. Ik kom m'n driften (;)) niet inhouden. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad dat ik m'n rijbewijs terug heb gekregen. Anders had ik niet alleen priv? maar ook vooral met m'n werk een heel groot probleem gehad. Vooral als je nog in je proeftijd zit........

Ik zou niet weten waar het onder komt te vallen. De heren agenten wisten het ook nog niet.
Wel begonnen ze over de handbak. Maar een ombouw van vario naar handbak is naar mijn idee totaal niet illegaal. Er bestaat toch geen apart rijbewijs meer voor automaat. (je kunt deze nog wel halen maar dan mag je weer alleen in (op papier) "aangepaste" auto's rijden meen ik)
Ze waren heel begripvol, dat wel. Maar zij hebben ook hun werk te doen natuurlijk, en daar heb ik begrip voor. Eigenlijk zou t niet goed zijn als ze zoiets toe zouden staan. Zonde van het geld... Maar daar doe je nu niks meer aan. Ik heb ervan geleerd, ik hoop dat jullie dat ook hebben.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 18:29 #779101 door Anjo van den Akker
rdw zegt daar inderdaad helemaal niets over. ik vraag me eigenlijk af of er wel een verbaal opgemaakt kan worden, driften valt per definitie onder de ultieme vorm van voertuigbeheersing, dus het niet onder controle hebben van het voertuig telt al niet... als je strepen getrokken hebt kunnen ze daar voor verbaliseren, als je rook geproduceerd heb kan dat onder hinder vallen, en als je je ook nog eens aan de maximum snelheid gehouden hebt tijdens het driften denk ik dat je er boetegewijs ook gewoon goed af gaat komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 20:38 #779112 door V300 register
Er is altijd een kleine kans dat het misgaat (Litouwen, anyone)

Die kans wordt tijdens een drift zoveel hoger dat als je de keuze hebt tussen wel en niet driften, je je schuldig maakt aan gevaarzetting, m.a.w. artikel 5.

dus niet als je geen keus hebt bijv. doordat je in een slip raakt door een dieselvlek op een rotonde oid.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC