Geflitst
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 06:51 #626956
door V300 register
Geflitst is gemaakt door V300 register
Hoi Alle,
Als je geflitst ben overdag, dan hoef je het niet te zien.... Das mij bekend.
Maar hoe scheel moet je zijn om als het donker is het niet door te hebben.... Bedoel, dat moet je toch altijd wel duidelijk zien lijkt me... Of heeft iemand anders andere ervaringen?
Als je geflitst ben overdag, dan hoef je het niet te zien.... Das mij bekend.
Maar hoe scheel moet je zijn om als het donker is het niet door te hebben.... Bedoel, dat moet je toch altijd wel duidelijk zien lijkt me... Of heeft iemand anders andere ervaringen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2008 08:30 #696179
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Geflitst
Als de flits van voren komt zie je 'm waarschijnlijk wel, maar als hij van achteren komt hoeft dat niet altijd. Als hij buiten het zichtsveld van je spiegels is bijvoorbeeld, of net achter je C-stijl.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 08:35 #696180
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geflitst
nope
Ze maken tegenwoordig veel foto's met UV- of IR flitsers (daarvan hangen er bijvoorbeeld boven de A13 heel wat), daar zie je helemaal niets meer van. Die flitsen overigens ook van achter, die zie je alleen maar als je de andere kant op rijdt en weet waar je moet kijken. Een zwak paars flitsje.
Ze maken tegenwoordig veel foto's met UV- of IR flitsers (daarvan hangen er bijvoorbeeld boven de A13 heel wat), daar zie je helemaal niets meer van. Die flitsen overigens ook van achter, die zie je alleen maar als je de andere kant op rijdt en weet waar je moet kijken. Een zwak paars flitsje.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 13:20 #696206
door V300 register
paars idd. ik weet inmiddels exact waar die krengen hangen :+
maaaar; ALS er niet met infrarood geflitst wordt (dus met analoge apparatuur, zoals de flitspalen langs de weg) dan zie je het ?cht wel, snachts.
het is dan net of het bliksemt, als je op een weg zit met bomen erlangs zie je precies de schaduw van je auto op de bomen linksvoor je.
analoge flits apparatuur wordt steeds minder gebruikt, buiten die flitspalen langs de (veelal) provinciale wegen (en de A9) en bij stoplichten, zijn het eigenlijk alleen nog de mobiele radars van een aantal politieregio's (o.a. midden/west brabant).
De KLPD (mobiele snelheidscontroles langs de snelwegen) gebruikt enkel nog digitale apparatuur. met bijna onzichtbare flits dus.
maaaar; ALS er niet met infrarood geflitst wordt (dus met analoge apparatuur, zoals de flitspalen langs de weg) dan zie je het ?cht wel, snachts.
het is dan net of het bliksemt, als je op een weg zit met bomen erlangs zie je precies de schaduw van je auto op de bomen linksvoor je.
analoge flits apparatuur wordt steeds minder gebruikt, buiten die flitspalen langs de (veelal) provinciale wegen (en de A9) en bij stoplichten, zijn het eigenlijk alleen nog de mobiele radars van een aantal politieregio's (o.a. midden/west brabant).
De KLPD (mobiele snelheidscontroles langs de snelwegen) gebruikt enkel nog digitale apparatuur. met bijna onzichtbare flits dus.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 19:48 #696267
door V300 register
In Nijmegen worden gaandeweg alle oude flitspalen vervangen door van die enge groene zuilen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 19:51 #696269
door V300 register
Dit doet mij denken aan een voorval van enkele jaren geleden.
In de avond bij donker had ik een fototoestel met flitser in de auto.
Ik haalde de flitser er af en nadat een tegenligger voorbij was flitste ik.
Nagenoeg iedere auto zag je op de remmen gaan staan.
Er kwam een vreemd soort gevoel van macht over mij heen.
In de avond bij donker had ik een fototoestel met flitser in de auto.
Ik haalde de flitser er af en nadat een tegenligger voorbij was flitste ik.
Nagenoeg iedere auto zag je op de remmen gaan staan.
Er kwam een vreemd soort gevoel van macht over mij heen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 20:00 #696270
door V300 register
/edit: laatmaar, las verkeerd
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2008 20:29 #696277
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Geflitst
Trajectcontroles zijn irritanter al helemaal als je ze nog niet gewend bent
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 22:06 #696284
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Geflitst
hier in dordrecht zijn de flitspalen altijd werkzaam..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2008 18:13 #696420
door V300 register
"Jongens flitsen agent
Een agent is gisteren tussen Zuthpen en Voorst geflitst door twee jongens. De diender zag een felle lichtflits toen hij langs een digitale flitspaal reed, maar besefte zich dat het apparaat nog niet in gebruik was.
Even later ging hij kijken wat er aan de hand was. Hij trof bij de flitspaal twee jongens aan, die met een fototoestel passerende auto's flitsten. De jongens kregen een standje van de agent en werden naar huis gestuurd."
Bron: www.nieuwnieuws.nl
Vooral dat laatste: 'en werden naar huis gestuurd' :humor:
Frans;45597 schreef : Dit doet mij (...) over mij heen.
"Jongens flitsen agent
Een agent is gisteren tussen Zuthpen en Voorst geflitst door twee jongens. De diender zag een felle lichtflits toen hij langs een digitale flitspaal reed, maar besefte zich dat het apparaat nog niet in gebruik was.
Even later ging hij kijken wat er aan de hand was. Hij trof bij de flitspaal twee jongens aan, die met een fototoestel passerende auto's flitsten. De jongens kregen een standje van de agent en werden naar huis gestuurd."
Bron: www.nieuwnieuws.nl
Vooral dat laatste: 'en werden naar huis gestuurd' :humor:
Moderators: Mark Smeets