wat ga jij dit weekend doen?
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;164942 schreef : een auto kopen!!!
En wat voor ??n!
ebay
nou dat viel ff tegen! :flame:
Ik moest gisteren werken, dus pap was alleen gegaan om hem op te halen. Busje gehuurd (ford transit + trailer). Heerlijke combinatie.
Komt pap daar aan, en al meteen een paar minpunten. Ik citeer uit de advertentie:
Das Fahrzeug hat hinten rechts in der T?r eine Beule, der Innenhimmel vom Dach h?ngt hinten an einer Stelle leicht herunter, an der T?r hinten links ist eine Beule von der Gr??e eines 2 ? St?cks. Der wagen hat eine Anh?ngekupplung wurde aber nur selten mit einem Anh?nger gefahren.
Dus 1 deur afgeschreven, en aan de andere kant een deukje van 2 euro en de binnenhemel had los gelaten. Alles te overzien.
Daarnaast stond nog in de advertentie:
Das Fahrzeug wurde von meinem Vater im Winter immer abgemeldet und nur im Sommer gefahren, was durch die Stempel im KFZ-Brief ersichtlich ist. Desweiteren k?nnen Belege wie z.B. der Original Kaufvertrag, das Serviceheft sowie alle Rechnungen von 1984 bis heute vorgelegt werden.
elke winter afgemeld dus, dit was ook aantoonbaar en klopte. Dus dan verwacht je toch een redelijke auto.
Maar in werkelijkheid stond het er zo voor.
- achterklep + achterscherm opnieuw gespoten, waarschijnlijk met spuitbus, lelijk
- alle 4 de deuren roest aan de onderzijde
spatboordranden achter slecht, met hand erin was 'krak krak krak'
- achter onder de kofferbak kneep pap zo het ijzer samen met zijn blote hand! :crazy2:
- gat ter grote van een hand in een chasisbalk in het midden, je kon het makkelijk met je hand groter maken.
- veerpoten + veren verroest voren, je kon zo stukken ijzer uit de schotel schrapen.
en misschien nog wel meer, maar toen is pap opgehoord met zoeken...
Nu kun je wel zeggen, risico van ebay, maar als iemand een deukje ter grote van 2 euro erin zet en elke winter afgemeld, dan mag je wel iets anders verwachten vind ik. Hij wist zelf ook dat hij fout was, want hij ging meteen met de prijs omlaag, en begon briefje geld terug te geven, uiteindelijk tot 800 euro.
Maar na een kort overleg met mr.borrie (lang leve pb functie op het forum), blijkt een 700 als sloper niks waard. De reis was toch al gemaakt en de auto gehuurd, dus dat zijn sunk costs .
Auto dus ook weer van de trailer gezet en geld terug gekregen. En of die man weet dat hij een l*l is, want ebay is bindend, dus dan had hij het geld niet hoeven terug te geven...
Daarnaast had hij een schuur vol klassiekers (oude MB uit de jaren 70, golf 1, fel groene ford capri ala new kinds, en nog veel meer. Dan weet je wel hoe je een auto moet beoordelen..
Nougoed, weer ruim een maand voor niks werken (huur + 100 liter diesel!) :cry2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Aan de ene kant een 760 Turbo voor 1500 euro is ook "to good to be true", maar je zou er ook van gebaald hebben als het wel een goede auto was geweest en je 'm niet had gekocht/gereageerd.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wouter76;165514 schreef : Ai....das balen zeg Mark, ik ben helemaal niet bekend met ebay, maar als ik het goed begrijp uit jouw verhaal moet je dus puur afgaan op wat je ziet/leest/hoort van de verkoper en meteen het volledige bedrag overmaken voordat de koop werkelijk gesloten is?
Je kunt natuurlijk ook gaan kijken, dat staat je vrij. Maar om 500 km enkel te rijden om ff te kijken? Goed, achteraf was dat goedkoper geweest
mbt betalen: ebay is wettelijk bindend. Inprincipe hadden we dus een koopovereenkomst. Betalen doe je in het geval van een auto contant tijdens het afhalen (zulke kleine bedragen als dit gaan makkelijk contant)
Maar het hoogste bod op ebay, betekend eigenlijk dat je het 'moet' kopen.
ZwerverRoodbaard;165516 schreef : Tjah met zulke online-veilingen kun je alleen af gaan op de beschrijving van de verkoper en de foto's die erbij zitten. Soms zit er gewoon een rotte appel tussen en jammer genoeg heb jij die nou net te pakken gehad
Aan de ene kant een 760 Turbo voor 1500 euro is ook "to good to be true", maar je zou er ook van gebaald hebben als het wel een goede auto was geweest en je 'm niet had gekocht/gereageerd.
Ik had tot nu toe idd alleen maar positieve ervaringen via ebay en marktplaats. Zelfs met de aanschaf van een auto (pap dan). Tsja en 'to good to be true', das ebay, heb al eens iemand voor 1 euro een redline interieur hier zien kopen of koni's voor 25 euro aantal jaren terug
En vergeet niet dat in Duitsland de auto's niet belastingvrij worden, hooguit H-kenteken (met sterke beperkingen!). Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Voor mij de ultieme combi, een oude neus met SE kit Drool

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;165509 schreef : Nougoed, weer ruim een maand voor niks werken (huur + 100 liter diesel!) :cry2:
Beter dat dat an je ook nog aan dat wrak vast zou zitten. Op de foto's ziet ie er goed uit, al valt me een blauw interieur in een donker grijze wagen op. (op de foto's vind ik 'm niet zwart)
Liever een maand voor niks werken dan een jaar. (toch?)
v0lv0freak;165533 schreef : mbt betalen: ebay is wettelijk bindend. Inprincipe hadden we dus een koopovereenkomst. Betalen doe je in het geval van een auto contant tijdens het afhalen (zulke kleine bedragen als dit gaan makkelijk contant)
Maar het hoogste bod op ebay, betekend eigenlijk dat je het 'moet' kopen.
Behalve als er duidelijk een andere staat aanwezig is dan wordt geadverteerd. Met zoveel rot had dat in de advertentie moeten staan. (dus geen geldige koop)
Dit weekend doe ik niets meer, Lijntje van een werkende aanjager en achterruitverwarming voorzien, zooi naar de stort brengen, brillen uitzoeken, gordijnen ophangen en een grafje graven voor een van de cavia's vond ik eigenlijk wel voldoende.
Volgend weekend ga ik weer een poging doen tot niets doen, zal vast ook dan niet lukken.
- V300 register
- Verbannen
-
-Zateragochtend wezen kijken in de showroom van een kunststofkozijnenverkoper, daarna door naar ons nieuwe huis voor wat meet- en schilderwerk. Daarna terug naar Delft, om "even" de zolder met auto onderdelen leeg te trekken samen met Kevin. Toen terug naar Zoetermeer (tussenstop bij de Mac voor avondeten... het was waarempel zelfs nog lekker ook!) en daar de hele bende weer uit de bus van Van Vliet gestampt, de zolder boven de garage aldaar op. Vervolgens gecrashed in Nootdorp omdat het te laat was om de kinderen weer wakker te maken en naar huis te zeulen.
Vandaag onszelf door de Ikea geworsteld. Het was Plundra, dus nog drukker dan normaal op zondag. Beuh...
's middags nog naar de Gamma geweest voor wat kleinspul en e.e.a. aan uitzoekwerk, en daarna begonnen met mijn kamer in te pakken. Best frustrerend werk, want je wordt geconfronteerd met de hoeveelheid TROEP die je hebt. En ik heb nogal wat troep... pfffff....
Nou ja, ik heb het weer overleefd, soort van, morgen maar kijken of ik mijn oogjes open kan houden op mijn werk
- V300 register
- Verbannen
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Komend weekend weer een grote reis voor de boeg. En zondags de auto rommel eens opruimen.
- V300 register
- Verbannen
-
Het zakje schroeven van de stellingkast is volgens mij voor/achter de wielkast in de schaduw over het hoofd gezien