wat ga jij dit weekend doen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 15:49 #853980 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Dat is met elke manier van parkeren zo. Ik zie niet in waarom dat bij deze manier van parkeren meer zou zijn. Als de winkelwagens niet tussen de auto's door kunnen, maar aan de andere kant van de auto ruim er langs kunnen is dat eerder een voordeel en een kans op minder snel een beschadiging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 19:13 #853990 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic wat ga jij dit weekend doen?
Tjah wat zal ik toch eens dit weekend gaan doen ;D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-11-2010 19:44 #853992 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wat ga jij dit weekend doen?

volvofiel;161469 schreef : Ik was dit weekend in Valkenburg en Vaals en daar lag toch best wat sneeuw.

Grappig genoeg was ik gisteren bij jou in de buurt, heb de afslag Ulft gezien.
Ik ben bij een van de eigenaren van windmolenpark Hagenwind in de buurt van Lichtenvoorden geweest. De betreffende man had via mijn oom een zonnecollector systeem gekocht, vandaar dat we de mogelijkheid hadden ook in een molen te gaan etc. Helaas niet bovenin geweest, omdat dit niet gaat als de molen draait.
Verder nog een vol automatische houtkachel installatie gezien, inclusief aanvoerband etc. En een vol automatische melkmachine om koeien te melken.
Was wel een leerzaam dagje! :yesyes:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 19:50 #853994 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?

v0lv0freak;161644 schreef : En een vol automatische melkmachine om koeien te melken.

pfff... daar heb ik al eens mee gewerkt :D

Komend weekend weer even verder met de achterbank van de 345... wat zal daar toch mee gebeuren :confused:

De donorbank ligt al helemaal uit elkaar, maar het is 345-eigen om dwars te zitten dus uiteraard moet er eerst grof geweld gebruikt worden.

Edit: en ik vermoed dat ik komend weekend ook maar eens een ritje richting Sinderen moet maken om op de hoogte te blijven van het V300-gehalte in de buurt :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-11-2010 19:53 #853995 door Mark Smeets

volvofiel;161646 schreef : pfff... daar heb ik al eens mee gewerkt :D

Naar staan kijken bedoel je dan? :+

Tsja die bank, ik heb ook geen idee... :nono:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 19:55 #853996 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?
Dan zul jij de nieuwe, dieronvriendelijkere versie hebben gezien.
Ik heb al eens gewerkt met een automatische melkmachine, waarbij je de "melkers" (of hoe je ze wilt noemen) nog zelf moest euh... "aanbrengen" :D
Altijd eerst de voorraadkamer onder de koe even schoonmaken (met de hand!), ik ben wel benieuwd hoe die machine dat doet..?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-11-2010 20:01 #853997 door Mark Smeets
Bij deze machine kwam er geen mens meer aan te pas.
De koe loopt zelf de machine in wanneer hij zin heeft, ze kunnen vrij door de stal lopen.
De machine bepaald dan of het voor de koe alweer tijd is om gemolken te worden, zo niet wordt hij er ook weer uitgeleidt.
Is het tijd om gemolken te worden, dan gaat de koe zelf op de juiste plaats staan, omdat er ook lekker voer klaar ligt ;)
De machine weet van de vorige keer nog hoe de spenen / tepels (weet ik veel hoe dat bij een koe heet? :D) zitten, maar meet dit ook nog eens na met een laser. Daarna worden ze eerst met 2 borstels schoon gemaakt, welke na elke beurt ook met water worden gereinigd.
Vervolgens gaat over elke speen / tepel een soort van zuignap en wordt de koe gemolken. De machine vergelijkt hierbij ook of de melk qua kwaliteit gelijk is aan de eerdere melk die gemolken is. Is dit niet zo dan wordt de melk apart gehouden. Ook de eerste 3 weken nadat een koe geworpen heeft wordt de melk apart gehouden voor het kalf, en als er bloed of andere vuiligheid inzit wordt de melk gedumpt. Geen mens meer voor nodig.
En is er dan toch iets mis, dan wordt de boer door de machine gebeld en 'vertelt' de machine zelfs wat er aan de hand is. Hoezo 'boeren' is zwaar, het is alleen maar duur :D

edit:
[YOUTUBE]etlAe8DsYiM[/YOUTUBE]

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 20:05 #853998 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic wat ga jij dit weekend doen?
Melkmachine van Lely zeker? Mooie machines zijn dat. Heb er wel eens aan gewerkt :) Heel erg mooi spul, ben nogal gek op dit soort automatisering. Zeker als je die machine ziet dat er gewoon voor kwalitatief materiaal wordt gekozen!

Edit: Nu ik je volgende bericht zo lees weet ik wel zeker dat we het hier over een Lely hebben :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-11-2010 20:10 #854000 door Mark Smeets

Kevin;161650 schreef : Edit: Nu ik je volgende bericht zo lees weet ik wel zeker dat we het hier over een Lely hebben :)

Heb niet op het merk gelet, maar het was precies dezelfde als het filmpje in mijn post, weet niet of die ook van Lely is en merlin het type is? Ze werken in elk geval identiek zie ik :)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 20:23 #854005 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic wat ga jij dit weekend doen?
Aha ja zou kunnen. Die lijken wel erg veel op elkaar. Ik ken alleen Lely, omdat die hier vlakbij in Maassluis zit. En heb daar eens geweest bij een klasgenoot die er stage liep. Ik liep stage bij Festo, alle cilinders, ventielen en de servo regelaar die Lely gebruiken komen bij Festo vandaag. Die zie ik overigens ook bij die van jou zitten. Ja mooie machientjes.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC