wat ga jij dit weekend doen?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 23:17 #745603 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic wat ga jij dit weekend doen?

v0lv0freak;81673 schreef : Is die typegoedkeuring er in Nederland? Ik dacht dat het bij een paar exemplaren in Engeland is gebleven.. Dus dan is die typegoedkeuring er in Nederland nog niet ;)

ligt er aan hoe het rdw gaat zoeken en moeilijk doen..als het een auto is die dus een normale wetgeving heeft gaan ze er van uit dat de auto volgens de normen van de fabriek gebouwd is..en kan die gewoon op nederlands kenteken gezet worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 21:56 #745901 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic wat ga jij dit weekend doen?
Heb dit weekend een aanbod gekregen om een 340 van iemand over te kopen, ik heb gezegd dat ik wel belang heb, bedrag ging van 200 euro naar 50 euro naar gratis. Maar nu komt natuurlijk weer het probleem, ik weet dan niet meer waar ik hem moet laten. En ik wil wel alle onderdelen redden die er te redden zijn.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 22:04 #745903 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Zodra mijn brug staat kun je 2 a 3 weken daarna wel terecht. Met wat clubleden er bij slopen we een auto in een halve dag. 2 mensen doen er een dag over.

Kan iemand een deurpentang regelen. Me have no time to see and buy.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 22:07 #745904 door Laurens Post
Ik heb hem nog niet, ga nog ff wat meer info vragen (apk, rijdbaar)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-12-2008 22:15 #745907 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wat ga jij dit weekend doen?

v0lv0freak;81650 schreef : als maandag bij het vakantieweekend telt..?
Me laten ophalen in een 264te :D
Miss met een beetje geluk zelfs erin rijden.. de vorige keer had ik nog geen rijbewijs en mocht ik na 1 keer vragen wel al starten :halo:
Heerlijk zo'n 2.8 6-cylinder op 4000 toeren :worship:

Omdat ik het hier had opgenoemd ook hier het verslag dan maar...

Hij kwam mij en pap om 1 uur ophalen.. niet zoals verwacht met de 264TE maar met een 480 2.0 automaat.. Nu was een 480 toch al altijd mijn droomauto, dus daar kon ik ook nog wel mee leven :D Het leuke was dat hij al meteen een hint liet vallen: 'je hebt toch wel je rijbewijs bij je, anders moet je dat even pakken!' :D:D:D Maar toen moest ik toch achterin de 480 gaan zitten.. kleine tegenvaller :cry2: Maar achteraf gezien was die toch niet zo bijzonder als ik altijd dacht.. misschien is een 360 zelfs wel een betere keus! De 2.0 in de 480 voelt wel sneller (en dat zal hij ook wel zijn), maar dit exemplaar was niet echt bijzonder.. het dashboard rammelde en kraakte en achterin is het niet echt prettig zitten: klein en erg laag. Nee doe mij dan maar een 360 van achteren!
In beek aangekomen, bij een kleine garage, blijkt daar binnenin de 264TE te staan.. in zo'n kleine garage box.. maar het paste precies! Even van Volvo geruild en op naar een grotere stalling in zuid-limburg. Prins heerlijk zat ik achterin naast Erik :humor:. Dus op naar zijn stalling. Aldaar aangekomen pakeert hij de auto zo achteruit 5cm van een zeil af (alsof het niets is met een auto van rond de 6 meter)! Aldaar uitgestapt blijkt dat er achter het zeil nog 2 264TE's staan! En dat op een totaal productie van 335 stuks! Dat is bijna 1% :wtf: Verder stond er nog een prachtige 760 GLE executive ! En een 245T ! (getoonde auto's op deze foto's zijn niet die van hem!) Helaas staan ze allemaal nog niet op kenteken.. Maar ach, om te zien was het al genieten! Ook al kreeg ik na 2 uur in een loods zonder verwarming wel koude tenen.. Maar voor een stel mooie Volvo's heb je dat wel over natuurljk :D
Het leukste kwam na 2 uur.. we gingen weer naar huis. En toen de goede man zei dat pap dit keer op de achterbank moest, wist ik genoeg:w00t: Mijn eerste rij ervaring in een automaat zouden in deze auto worden! Een heerlijke 2.7 V6 van 6 meter lang:D En wat rijdt dat heerlijk! Met maar 3 versnellingen altijd op het juiste toerental voor genoeg kracht, en toch hoor je binnenin niets (ook buiten de auto is bijna niks te horen van de motor)! Sinds mijn eerste rijles had ik niet meer met zo'n grote glimlach achter het stuur gezeten!
Eerst een stukje prachtig Limburgs landschap, door de heuvels over een smal weggetje, en daarna een stuk snelweg van Heerlen naar Born! Even snel een vrachtwagen inhalen als er een gaatje is op de linkerbaan, geen probleem! Het rijdt vergelijkbaar met een 360, alleen dan iets zachter geveerd ;)
Helaas thuis aangekomen moest ik natuurlijk uitstappen.. aan al het moois komt ook ooit een einde..

afgelopen april met mijn gala:

Zweedse en Limburgse vlag :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 22:19 #745909 door Laurens Post
haha geweldig verhaal om te lezen

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 22:31 #745910 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Mooi, man. Da's nog eens echt genieten. Wat een geluksvogel ben je.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2008 23:08 #745917 door J. Ruiter
en dat op maandag..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2008 14:28 #745940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
Dat was toch het 2.7V6 blok van o.a. Citro?n?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2008 18:42 #745948 door J. Ruiter
renault?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC