wat ga jij dit weekend doen?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
ligt er aan hoe het rdw gaat zoeken en moeilijk doen..als het een auto is die dus een normale wetgeving heeft gaan ze er van uit dat de auto volgens de normen van de fabriek gebouwd is..en kan die gewoon op nederlands kenteken gezet wordenv0lv0freak;81673 schreef : Is die typegoedkeuring er in Nederland? Ik dacht dat het bij een paar exemplaren in Engeland is gebleven.. Dus dan is die typegoedkeuring er in Nederland nog niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Kan iemand een deurpentang regelen. Me have no time to see and buy.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;81650 schreef : als maandag bij het vakantieweekend telt..?
Me laten ophalen in een 264te
Miss met een beetje geluk zelfs erin rijden.. de vorige keer had ik nog geen rijbewijs en mocht ik na 1 keer vragen wel al starten :halo:
Heerlijk zo'n 2.8 6-cylinder op 4000 toeren :worship:
Omdat ik het hier had opgenoemd ook hier het verslag dan maar...
Hij kwam mij en pap om 1 uur ophalen.. niet zoals verwacht met de 264TE maar met een 480 2.0 automaat.. Nu was een 480 toch al altijd mijn droomauto, dus daar kon ik ook nog wel mee leven
Het leuke was dat hij al meteen een hint liet vallen: 'je hebt toch wel je rijbewijs bij je, anders moet je dat even pakken!'
:D:D Maar toen moest ik toch achterin de 480 gaan zitten.. kleine tegenvaller :cry2: Maar achteraf gezien was die toch niet zo bijzonder als ik altijd dacht.. misschien is een 360 zelfs wel een betere keus! De 2.0 in de 480 voelt wel sneller (en dat zal hij ook wel zijn), maar dit exemplaar was niet echt bijzonder.. het dashboard rammelde en kraakte en achterin is het niet echt prettig zitten: klein en erg laag. Nee doe mij dan maar een 360 van achteren!In beek aangekomen, bij een kleine garage, blijkt daar binnenin de 264TE te staan.. in zo'n kleine garage box.. maar het paste precies! Even van Volvo geruild en op naar een grotere stalling in zuid-limburg. Prins heerlijk zat ik achterin naast Erik :humor:. Dus op naar zijn stalling. Aldaar aangekomen pakeert hij de auto zo achteruit 5cm van een zeil af (alsof het niets is met een auto van rond de 6 meter)! Aldaar uitgestapt blijkt dat er achter het zeil nog 2 264TE's staan! En dat op een totaal productie van 335 stuks! Dat is bijna 1% :wtf: Verder stond er nog een prachtige 760 GLE executive ! En een 245T ! (getoonde auto's op deze foto's zijn niet die van hem!) Helaas staan ze allemaal nog niet op kenteken.. Maar ach, om te zien was het al genieten! Ook al kreeg ik na 2 uur in een loods zonder verwarming wel koude tenen.. Maar voor een stel mooie Volvo's heb je dat wel over natuurljk

Het leukste kwam na 2 uur.. we gingen weer naar huis. En toen de goede man zei dat pap dit keer op de achterbank moest, wist ik genoeg:w00t: Mijn eerste rij ervaring in een automaat zouden in deze auto worden! Een heerlijke 2.7 V6 van 6 meter lang:D En wat rijdt dat heerlijk! Met maar 3 versnellingen altijd op het juiste toerental voor genoeg kracht, en toch hoor je binnenin niets (ook buiten de auto is bijna niks te horen van de motor)! Sinds mijn eerste rijles had ik niet meer met zo'n grote glimlach achter het stuur gezeten!
Eerst een stukje prachtig Limburgs landschap, door de heuvels over een smal weggetje, en daarna een stuk snelweg van Heerlen naar Born! Even snel een vrachtwagen inhalen als er een gaatje is op de linkerbaan, geen probleem! Het rijdt vergelijkbaar met een 360, alleen dan iets zachter geveerd
Helaas thuis aangekomen moest ik natuurlijk uitstappen.. aan al het moois komt ook ooit een einde..
afgelopen april met mijn gala:
Zweedse en Limburgse vlag
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-