Volvo 300 Hyves

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 10:45 #826863 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 300 Hyves
Het kost allemaal heel veel tijd en in veel gevallen is mijn ervaring kan je die tijd beter aan het helpen van andere mensen besteden. Aan de auto klussen is ook een optie of lekker schaatsen, zwemmen, partyen, auto-rijden, sleuteldag bezoeken, etc. etc. onder het motto: experience your own live.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 12:02 #826872 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 300 Hyves
Mee eens, ik zit al genoeg achter een beeldscherm.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 12:31 #826883 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 300 Hyves

Lucluc;141015 schreef : Mee eens, ik zit al genoeg achter een beeldscherm.

Vallen de stekkers er zo vaak uit dan? :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 17:08 #826895 door V300 register

Erik;141006 schreef : Het kost allemaal heel veel tijd en in veel gevallen is mijn ervaring kan je die tijd beter aan het helpen van andere mensen besteden. Aan de auto klussen is ook een optie of lekker schaatsen, zwemmen, partyen, auto-rijden, sleuteldag bezoeken, etc. etc. onder het motto: experience your own live.

Hm, alles wat je 'in het echt doet' is volgens deze gedachte altijd beter? Beetje ouderwets misschien? Ik surf liever dan dat ik zwem. Dat is mijn experience.

Het is gewoon 1 van de bezigheden die men kan hebben, het is wetenschappelijk gezien ook lang niet altijd sociaal ongewenst of asociaal, integendeel. Veel tijd kost het me trouwens ook niet, het kost me bijna niks eigenlijk, geen moeite, nauwelijks geld. Het levert me wel wat op: ontspanning, informatie, ontsnapping aan de dagelijkse sleur, bladie, blada.

Valt me op dat vooral oudere generaties (daar val ik ook al onder) hier zo snel over oordelen (of iig over discussi?ren), terwijl het bij de allerjongste generatie al volwaardig deel uitmaakt van het leven en allang niet meer tegen te houden is (of weg te denken).

Interessante stelling: tv/krant/boek/whatever-oude-media of pc? Welke zou je zelf als eerste de deur uit doen als het moet? Of een slimmere vraag: wat is met het oog op de toekomst het verstandigst om te doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 19:12 #826902 door V300 register

punkazz;141038 schreef : Valt me op dat vooral oudere generaties (daar val ik ook al onder) hier zo snel over oordelen (of iig over discussi?ren), terwijl het bij de allerjongste generatie al volwaardig deel uitmaakt van het leven en allang niet meer tegen te houden is (of weg te denken).

Ik voel me met mijn 56 jaar niet aangesproken.
Mijn huis puilt uit van de hele en halve pc's. Ik kan al vanaf 1996 lezen en schrijven met die dingen inclusief het betere sloopwerk.
Voel me handiger met pc's dan met 340's:y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 19:23 #826903 door V300 register
Natuurlijk zijn er (veel) uitzonderingen! Gelukkig maar. Maar ik doel niet zozeer op computers an sich, dat is iets technisch. Vooral interessant is de alomtegenwoordigheid van de online omgeving, wat een heleboel ouderen nog niet echt kunnen bevatten.

Ik zie bijvoorbeeld tussen mij en de iets jongere generatie al verschillen, vooral op mobiel gebied, waar ik geen 'ster' in ben. Ander voorbeeld: mijn moeder zegt bijvoorbeeld vaak als ik achter de computer zit: "wat ben je toch aan 't doen?" Die vraag alleen al getuigd van het gegeven dat ze totaal geen benul heeft van het fenomeen internet. Je vraagt toch ook niet aan iemand die tv kijkt: wat ben je aan het doen?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-04-2010 19:30 #826906 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 300 Hyves

punkazz;141046 schreef : Ik zie bijvoorbeeld tussen mij en de iets jongere generatie al verschillen, vooral op mobiel gebied, waar ik geen 'ster' in ben.

Die trent bemerk ik ook. Iedereen zit tegenwoordig tijdens de colleges maar te googlen, op nu.nl, autoblog, etc te kijken...
Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik hier dan ook mee achter loop, al is het maar omdat dat geld kost, en ik geld uit geven aan mijn mobiel nutteloos vind. Ik heb alleen maar een mobiel gekocht destijds omdat mijn eerste vriendin maar bleef smsen op pap zijn mobiel en ik al 2 keer zijn btg had opgemaakt... :f En dan was ik al laat (eind 2006). De rest van de klas had al 3 jaar een mobiel... En die eerste mobiel heb ik nog steeds, na 3 en half jaar.. dat kunnen de meeste jongeren ook niet zeggen :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 19:33 #826907 door V300 register
Ik werd bijna uitgelachen op de universiteit toen ik zei dat ik geen internet op mijn mobiel had. Kan me natuurlijk niks schelen, ik heb er gewoon (nog) geen tientje in de maand voor over. Dan moet het eerst maar eens navigeerbaarder worden (op een niet zo dure mobiel).

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-04-2010 19:38 #826908 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 300 Hyves
Ik heb internet op mijn mobiel, of tenminste een browser.... Maar aangezien ik prepaid heb, ga ik dat niet gebruiken. Eerlijk gezegd zie ik er de toegevoegde waarde ook niet van in. Natuurlijk is het leuk om overal te kunnen internetten, maar kunnen we dan geen seconde mer zonder internet? (Goh ik klink al als de oude generatie ;)). Begrijp me niet fout, ik zit ook uren per dag achter internet, maar ik mis het total niet op mijn mobiel. Geef mij dan liever gratis navigatie op dat ding (wat nu dus in opmars is). Daar heb je tenminste wat aan, nooit meer de weg kwijt :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 20:26 #826910 door V300 register
Mee eens. Ik heb het ook nog niet nodig/ik mis het nog niet, maar ik ben 'bang' dat dat binnen vijf jaar verandert. Ik was ook ??n van de laatste mensen zonder mobieltje, uit soort van principe, een Theo Maassen was ik...hoe mis kan je het hebben?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC